Citat:
Ursprungligen postat av
tantr
Gammal tråd. Men jag har kört Outlier sedan Januari, och tjänat ca 70 000 sedan dess..
Jobbar bara när jag känner att jag vill tjäna extra utöver mitt heltidsjobb. Utbetalning sker varje Onsdag via PayPal.
Köttade en del i början, och fick väl ut 7000 i veckan ibland 12 000.
Jobbar dock inte med Matematik och fysik utan rättar och betygsätter svaren bara(grammatik, stavelser osv osv) som ai:n genererar.
Det är dock viktigt att man är extremt noggrann. Annars får man bad reviews och blir tillslut kickad från projektet.
Mattematikprojekt samt proggrameringsprojekt brukar dock ge en ersättning på $50 per timme.
I mina ögon är Outlier legit, och ett bra sätt att extraknäcka på. Du tjänar betydligt mer än att jobba på donken t.ex.
Sedan redovisar dom ju inte dina intäkter för skatteverket, utan det är upp till dig.
Så du kan ju även skita i att redovisa dessa om du törs.
Sitter själv på både outlier och dataAnnotation och kör såna uppdrag, men hur gör du med dina utbetalningar? Jag personligen är inte så sugen på att redovisa för skatteverket då typ bara hälften blir kvar isf. Min tanke är att sprida via något kreditkort och min vanliga bank, samt köpa direkt via paypal när det går.
Samt hur får du projekt som betalar 50? Jag sitter på ett med 30 just nu på outlier, matte. Men jag brukar ofta vänta på missions, då kan ersättningen med bonusen bli omkring 35-45 vilket känns mer värt.
Har en qualification på dataAnnotaion för kodning som ska ge 40 men vet inte om jag är tillräckligt bra på koda för den.