Citat:
Förvisso. Men en person med schizoid personlighetsstörning tänker jag saknar gnistan att ens skrida till handling. De saknar ofta ork/motivation att ens gå och handla. De är avmattade och ointresserade av omvärlden. De bryr sig knappt om kritik från andra människor så hämnd känns mindre sannolik. Deras tankar är hullerombuller och att planera något sånt här krävs samlade tankar.
Om man har en schizotyp störning så kan man förmodligen vara duktig på att genomföra just någonting sådant här men däremot vara sämre på att exempelvis gå och handla.
Citat:
En person med grov autism kan vara socialt avskärmad men ändå "vara med i matchen" till den grad att de känner sig oförorättade och de har närmare till planering och handling.
Har man "grov autism" så betyder det att man inte bara har autism utan även en intellektuell funktionsnedsättning. Autism är som sagt i stort sett en introvert, känslig personlighetstyp som helst inte umgås med kompisar samt har allmänt svårt med sociala sammanhang.
Richard Andersson kändes inte som en person med autism. Om han hade autism så måste det ha funnits någonting mer som orsakade hans problem. Hans sociala fobi verkar ha varit på en nivå som jag sällan har skådat.
Jag känner många med autism. Både jag och min flickvän har autism och vi båda tycker att Richard Anderssons påstådda beteende var extremt udda. Vi tycker att han ser extremt udda ut på alla dessa bilder också.
En schizotyp störning är det närmsta som stämmer in på Richard Anderssons beteende i nuläget.