2025-02-07, 14:13
Medlem
Hör upp! Era satans imbeciller! Ni komplicerar hans e.v diagnoser och skeenden och motiv. Jag ska ge er en ärlig chans att förstå vad som hände:

Rickard ombads att ställa sig till arbetsmarknadens förfogande. Hans enda "vuxenutbildning" var praktisk och inom jakt. Att han förmodligen var skitautistisk och traumatiserad av livet gjorde att han helt enkelt gjorde det han ombads. Han sökte, anställde sig själv och gick till jobbet.
Citera
Medlem
Något som förundrat mig är hur karln har försörjt sig? Nolltaxerat i så många år. Kunnat åka på ett antal utlandsresor de senaste åren. Innehar minst fyra jaktgevär och säkert en hel annat som är värdefullt. Socialbidrag brukar inte vara särskilt lätt att få numera. Åtminstone inte om är svensk. Vad levde karln av? Jag misstänker att han hade något fuffens för sig och att det nu var under uppdagande. Det har kommit nya tuffare regler om att beslagta pengar och dylikt som kommer från kriminell verksamhet. Misstänker lite vagt att de han sköt kanske var inblandad i samma fuffens. Han verkar ju ha skonat vissa. Så det verkar inte helt slumpmässigt han sköt. Får bara kännslat att detta är något mer än det ser ut att vara. Dvs en galning som går in och skjuter på en skola.
Citera
Medlem
Oh my god släpp den där jävla toalettinspelningen nån gång.

INGEN VET VEMS RÖSTEN ÄR.
INGEN VET VAD RÖSTEN SÄGER.

Ett läger vill höra jag kan fan inte jobba.
Det andra vill höra ni ska ut ur europa arabjävlar all hail vår store ledare Jimmie.
Vi vet. Vi vet. Vi vet. Och kommer inte längre. Byt spår. Byt hela skivan.
Citera
2025-02-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Det är inte ens GM som ropar i klippet. Det är en lärare som ropar "ni ska ut allihopa" till sina elever som står och filmar med telefonerna.

Jag läste en kommentar på Facebook om detta. Vet du vart jag kan hitta att lärare gått ut med det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Har du uppfattningen att det finns en samvariation mellan rasism och psykisk sjukdom eller massmord och psykisk sjukdom oavsett om offren är av samma eller annan bakgrund?
Rickard Andersson valde inte plats på måfå.
Hade han varit rasist så hade han kunnat peppra Vivalla bussen. Då hade han fått fler döda på kortast möjliga tid. Eller vivalla centrum eller mosken vid fredagsbönen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Finns det film på det?
Läste någonstans det var en av lärarna som intervjuades som sade att det var hon som ropade till sina elever som stod och filmade med mobiltelefonerna
Citera
2025-02-07, 14:15
Medlem
Kallvattenberedares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Den första polispatrullen gick in i skolan 5 minuter efter larmet.
Omedelbart så började skytten fokusera på poliserna och skjuta på dem istället för eleverna.
Sedan sköt han sig själv.
Det är fortfarande oklart när han sköt sig själv som jag förstår det hela, eller?
Citera
2025-02-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
En teori är att socialtanterna jobbade på skolan. Samma soctanter som hade nekat honom socialbidrag pga att han inte hade sökt jobb.
Det är nog inte så troligt. Socionomer arbetar sällan eller aldrig på skolor.

Då är det mer troligt att, om uppgifterna om att socialen skulle komma till skolan för att träffa elever stämmer, att några handläggare fanns tillfälligt på skolan.

Det är däremot inte klarlagt om det var så.
Citera
Medlem
En inte alltför kvalificerad gissning är att myndigheterna har försökt få ut RA på någon form av arbetsträning eller praktik. Det behövs ju börjas någonstans om man ska försöka ge en individ en positiv framtid. Alla har dock inte förmåga till att se det positiva med en sådan insats.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Läste någonstans det var en av lärarna som intervjuades som sade att det var hon som ropade till sina elever som stod och filmade med mobiltelefonerna

Hon? Det är ju en mansröst... Får se om det kommer fram mer om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Med informationen vi har, bra jobbat polisen. Aspiranter, trafikpoliser osv gjorde sitt jobb och gick mot byggnaden och blev beskjutna, dom anlände 5 minuter efter larmet, 5 minuter efter dom kom insatsstyrkan. Som polisen säger: Därefter påbörjas en tidskrävande genomsökning av de delvis rökfyllda lokalerna. · I den situation som rådde var det osäkert om det var en eller flera gärningsmän. Läget var kaotiskt – många rädda människor som sprang runt inne i- och utanför lokalerna.

Håller med. Bra jobbat.
Men jakten har bara börjat.
Det blev lite dålig stämning i studion när natsispåret inte höll så kan tänka mig att polisen kommer att få försvara och förklara varenda steg de tog på bråttsplatsen.
Citera
2025-02-07, 14:17
Medlem
Min teori:

Killen har varit ensam nästan hela livet, inte upplevt ungdomskärlek, inte haft ett umgänge, har isolerat sig själv, har konsumerat social media, lyckats få en fuckad algoritm som bara är rasistiska grejer, hatet växer, ilskan tar över ensamheten, bristen på kärlek tappar han sig själv, han har ingen lust att leva, men vill också ha en röst, eftersom att han alltid varit osynlig, ska han en sista gång höras och synas på största möjliga vis, genom att utöva sitt hat han växt inom sig. Slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in