Citat:
Ursprungligen postat av
PrincessAnne
Där kan jag hålla med dig! Barnbidraget bör vara behovsprövat. Jag känner många som sparat hela barnbidraget så att barnen inte ska behöva ta studielån. Det är väl ändå inte det barnbidragen ska användas till...!
Digitaliseringen har gjort att tekniken har ersatt mänsklig kontakt i de flesta sammanhang. Jag förstår mycket väl att många mår dåligt av det, särskilt människor som p.g.a. ADHD och andra diagnoser har svårt att strukturera sin tillvaro och planera veckovis framåt.
Tyvärr tycker jag att politikerna (både den nuvarande och tidigare regeringar) sviker sina egna medborgare.
Jag tror dock att de som har det gott ställt redan tycker att de betalar mer skatt till samhällets mindre bemedlade så att de välbeställda förtjänar sin del av kakan genom barnbidrag - så ska man ta bort barnbidraget för dessa människor måste man nog ge dem något annat i form av lägre skatt eller så.
Men klarar man fysiskt av att skaffa tre ungar så bör man inte sedan få sjukbidrag bara för att man inte orkar jobba när man har barn (många invandrarkvinnor förstör kroppen genom många graviditeter och ska av kulturella skäl bara sköta hushållet) utan då får man ta detta i beaktande
innan man skaffar barnen, och man måste se till att ha en ekonomi som klarar att försörja flera barn.
Vi kan inte fortsätta att snällt betala sjukbidrag till de kvinnor som slitit ut sig pga alltför många barnafödslar eller egentligen inte är sjuka alls utan hemma av kulturella skäl - och samtidigt nekar vi bidrag till Örebroskytten som uppenbarligen inte klarat av skolan eller ett arbetsliv under många, många år pga att han har psykiska problem.