Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Ha! FAN vad grym jag är! Jag gissade just på en Browning i 30-06 och en halvautomatisk .22LR! Det var alltså precis som jag föutspådde en helt vanlig jaktgarderob med helt vanliga jaktgevär, möjligen med undantag för Mossberg 590 som är lite mer "taktisk".
Kommunistsvinen hade FEL. Det var ingen AR15, inget "kraftfullt automatvapen" eller ett "coolt" och "kontroversiellt" vapen.
Jag beklagar nästan att jag hade fel eftersom det bevisar min misstanke att polisen hade genast gått ut med information om det hade varit en AR-15.
Däremot är jag glad att jag hade rätt för nu finns det betydligt högre chans för att fokuset istället hamnar på beottsoffrrn, deras anhöriga och hur vi som samhälle hade kunnat fånga upp gärningsmannen mycket tidigare.
Jag hoppas att samhället blir mer förstående, att man inte kan ge människor med autism luddiga och otydliga riktlinjer.
Jag utgår från det som spekulerats i tråden om att GM fått besked att "nya tag tas efter jul" varmed han fattar det som att han inte behöver söka några jobb tills ny information eller instruktioner tillkommer honom, varmed soc återkommer med beslut att han inte sökt jobb och därför blir av med ersättning.
Känns som ett väldigt sannolikt scenario.
Behandla hellre autister som datorer än som någon jävlar lat "utbränd" kärring.