Citat:
Ursprungligen postat av
K.Blomkvist
Ja det ska bli intressant att få veta vilka kriterier som gjorde att han valde ut de han skonade.
Efter svärdskillen i Trollhättan berättade en del elever varför De blev skonade.
Fanns t.o.m en video om det.
De hade svensk liknande utseende.
Ja, när kaoset som råder nu lugnat sig lite (kanske nästa vecka?) så får vi förhoppningsvis lite mer fakta serverat. Kanske rent av en intervju med någon av dem han "skonade".
Så som det ser ut nu - baserat på det vi fått reda på av polisen - låter det som att han inte var motiverad av rasism. Om man även tar fasta på sådant som sipprat ut till journalisterna pekar det snarare åt att han var ute efter att skada människor som arbetade på socialkontoret (kanske då på grund av att hans bidrag strypts).
Men det ena utesluter ju inte det andra. Han kanske var ute efter hämnd på de som arbetar på socialkontoret, han skriker kanske att "jag kan inte jobba!" i det omtalade klippet, men han kan ju förstås ändå vara rasist. Dock lutar det inte åt att det var hans primära drivkraft, anser jag. Men jag har haft fel förut och kan naturligtvis ha fel igen.