2025-02-07, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Det verkar nu som polisen skickade samtliga tillgängliga patruller till platsen som åkte dit för att hjälpa till. Väl på plats tog dom genast upp mobilerna och började filma, som sig bör i dessa moderna tider, istället för att ingripa mot skytten. Efter någon timme råkade skytten skjuta sig själv, all action var över och polisen kunde återvända till stationen och redigeringsbordet där dom kunde arbeta vidare med att klippa ihop en film som man kan använda till nästa utbildningstillfälle om skolskjutningar.

Bra jobbat svenska polisen!
Nej. Du har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att det är för att i de land där islam började - där är det så varmt så att de som dött, måste begravas snabbt.
Tror inte de har kylrum i mängd .
Ja exakt alla begravs inom 24 h Kristina som muslimer värmen krävde det och detta har stannat kvar sen förr idag har man kylar såklart men det har blivit tradition men ursprunget var att man snabbt ville få ner den förmultnade kroppen .
Citera
Medlem
Jag får börja med att säga att jag lider med alla drabbade och deras anhöriga.
Det jag inte förstår är att, UTAN att skuldbelägga GM:s familj o få vänner, varför ingen reagerade på att han uppenbarligen mådde mer och mer psykiskt dåligt? När en ung tonårspojke blir mer o mer introvert, uppenbarligen inte mår bra osv borde väl åtminstone någon reagera o se det. Om inte annat kanske skolan, lärare, sett att något var fel?
Sedan som vuxen borde det ju oxå funnits personer runt om som borde förstått att den här killen är inte okey nånstans…
Man kan faktiskt bli omhändertagen för tvångsvård om det är riktigt illa.
Med risk för att få fan av människor här måste jag också säga att jag lider med hans familj… De sörjer oxå sitt döda barn samt att de resten av sina liv ska leva med bördan av vad han gjorde.
Citera
2025-02-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smygknullarn
Har offrens namn kommit fram? Följt tråden men den börjar urarta i omfattning

En tapetserare nämnde något om det.

Var och varannat inlägg härinne handlar istället om hur synd det är om massmördaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KolarhustrunsPasta
Jag har lyckats städa upp ljudsekvensen, höjt ljudet på lite och gjorde även så att det går i blade speed (blir mer och mer slow motion ned till 50% av orginal hastigheten i slutet). Jag tycker mig först höra en mans röst säga; "man måste inte jobba" alternativt "jag kan inte jobba!" eller liknande och sedan en kvinna (handläggaren?) säga "Ja, jag vet det" med en röst som låter som om hon försöker lugna ned och de-eskalera situationen.

Lyssna själva:

https://jumpshare.com/s/JaGp8hFLEpGCTKIXpCtQ

Alternativ länk:

https://whyp.it/tracks/255155/skolsk...-2?token=oKhNN

Ett av polisens huvudspår är att massakern på Campus Risbergska i Örebro kan ha varit riktad mot socialtjänsten. Kan det vara så att Rickard Andersson, tappade det helt när han fick sin sista livlina (det ekonomiska biståndet) indraget och då valde att söka upp och konfrontera sin/sina handläggare på Risbergska för att hämnas?

Tycker det är mycket anmärkningsvärt att TV4 var så snabba med att komma fram till att det var rasistiskt motiverat och att han skulle skrikigt "NI SKA UT UR EUROPA" ?
Jag hör iallafall; "man måste inte jobba" alternativt "jag kan ju inte jobba!" eller något liknande, följt av en kvinna (handläggaren?) som säger "Ja, jag vet det men"..

Jag hör "jag kan inte jobba" eller något liknande, men just ordet jobba tycker jag är tydligt och låter ingenting som Europa.. Sen kvinnan som hörs trodde jag sa "lugna ned dig" men skulle också kunna vara "ja jag vet det"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Det verkar nu som polisen skickade samtliga tillgängliga patruller till platsen som åkte dit för att hjälpa till. Väl på plats tog dom genast upp mobilerna och började filma, som sig bör i dessa moderna tider, istället för att ingripa mot skytten. Efter någon timme råkade skytten skjuta sig själv, all action var över och polisen kunde återvända till stationen och redigeringsbordet där dom kunde arbeta vidare med att klippa ihop en film som man kan använda till nästa utbildningstillfälle om skolskjutningar.

Bra jobbat svenska polisen!

Vad är syftet med ditt inlägg, du tillhör just nu bara den tragiska delen av forumskribenter som gör alltför att sänka kvaliteten i denna tråd, hur resonerar du?
Citera
2025-02-07, 09:30
Medlem
Citat:
Jag har lyckats städa upp ljudsekvensen, höjt ljudet på lite och gjorde även så att det går i blade speed (blir mer och mer slow motion ned till 50% av orginal hastigheten i slutet). Jag tycker mig först höra en mans röst säga; "man måste inte jobba" alternativt "jag kan inte jobba!" eller liknande och sedan en kvinna (handläggaren?) säga "Ja, jag vet det" med en röst som låter som om hon försöker lugna ned och de-eskalera situationen.

Lyssna själva:

Alternativ länk:

Ett av polisens huvudspår är att massakern på Campus Risbergska i Örebro kan ha varit riktad mot socialtjänsten. Kan det vara så att Rickard Andersson, tappade det helt när han fick sin sista livlina (det ekonomiska biståndet) indraget och då valde att söka upp och konfrontera sin/sina handläggare på Risbergska för att hämnas?

Tycker det är mycket anmärkningsvärt att TV4 var så snabba med att komma fram till att det var rasistiskt motiverat och att han skulle skrikigt "NI SKA UT UR EUROPA" ?
Jag hör iallafall; "man måste inte jobba" alternativt "jag kan ju inte jobba!" eller något liknande, följt av en kvinna (handläggaren?) som säger "Ja, jag vet det men"..

Det ska bli väldigt intressant att se hur de har hanterat hans ärende på Socialtjänsten om det här stämmer.

Och gällande TV4 hoppas jag att de anmäls och blir fällda. Sprida den här typen av desinformation innan man vet något är fullständigt vansinne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiloLima4
Hk slb2000/ cg fanns det 10skottsmagasin till.

Även hk 770.

Ja och SLB 2000 var/är vanlig i 30-06 också.

Vi kan direkt (och till alla kommunisters förtret) utesluta AR15 och Benelli MR1 eftersom AR15 inte var tillåten för jakt 2011 då han skaffade vapnen och Benelli MR1 fanns inte på marknaden då. Det enda "coola vapnet som osäkra vita män med självhävdelsebehov ofta gillar" det kan ha varit är möjligen Ruger Mini-14 om han var en av de ca 50 personer som beviljades licens 2011, trots att vapnet stoppades i Sverige 2010. Det skulle även ha kunnat vara en gammal M1 Carbine. Det mest troliga är dock att det var vanliga havautomater för jakt som just Browning BAR eller SLB 2000.
Citera
Medlem
Smygknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
Var och varannat inlägg härinne handlar istället om hur synd det var om massmördaren.

Sverige i ett nötskal. Alltid synd om GM medan BO får skylla sig själva för att vara på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2025-02-07, 09:31
Medlem
Citat:

Lyssna själva:

Alternativ länk:

Det låter som om han skriker jag hatar att jobba
Citera
2025-02-07, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Vet dina sysslingar om ditt senaste vårdcentralsbesök?
Än verkar de enda släktingar som uttalat sig vara utanför den innersta kretsen och uttalar sig väldigt svepande. Klart att dessa inte känner till all fakta.
Jag hävdar inte att RA de facto skulle haft vårdkontakt, dock ifrågasätter jag att man kan utesluta det utifrån den faktan som finns idag.
Precis. Du kan inte hävda att GM hade en vårdkontakt.
Citera
2025-02-07, 09:33
Medlem
Citat:
Jag har lyckats städa upp ljudsekvensen något, höjt ljudet lite och även gjort så att det går i blade-speed (blir mer och mer slow motion ned till 50% av orginal hastigheten i slutet). Jag tycker mig först höra en mans röst säga; "man måste inte jobba" alternativt "jag kan inte jobba!" eller liknande och sedan en kvinna (handläggaren?) säga "Ja, jag vet det, men..." med en röst som låter som om hon försöker lugna ned och de-eskalera situationen.

Lyssna själva:

Alternativ länk:

Det kan konstateras att det INTE GÅR att höra vad som sägs på klippet. Vill man höra "Ni ska bort från Europa" så hör man det. Vill man höra "Jag kan inte jobba" så hör man det.

Påminner extremt mycket om det klassiska Bart Simpson Bouncing-klippet som delas runt överallt: https://www.youtube.com/shorts/JbueQpmh_8A
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in