2025-02-07, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Om det är akut behov utav personal för att hålla uppe verksamheten och man kanske inte har en enda anställd kvar med socionomexamen så gör man nog det.
Verksamheten måste som sagt fungera då det är en viktig samhällsfunktion.

Logiskt tänkande är inte din starka sida så att uttrycka sig "jag tror inte logiska argument biter på dig" klingar dåligt när det inte finns någon logik i det du själv skriver.

Det är inte en annons för Burger king vi pratar om, utan en samhällsfunktion.

Nej det är ointressant hur akut detta inträffar. Att du är så oförmögen att förstå hur arbetslivet och samhället fungerar är tragiskt.
Om de akut behöver hjälp kommer det att ske via tillfälligt stöd från andra städer.

Gör en annons innebär att en anställning ligger minst en månad framåt oavsett med intervjuer m.m.
Sådant utsätter man inte sin personal för efter ett massmord.
Citera
2025-02-07, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Nu kan jag inte så mycket om jakt och jaktvapen, men hela poängen måste väl vara att man har jaktvapen om man ägnar sig åt jakt - och gör man inte detta så bör licensen dras in.

Han har alltså suttit på vapen sen 2011.

Jag har svårt att tänka mig att han varit särskilt mycket ute i skog och mark och jagat.

Det finns folk som skaffar det i vilket fall.
Senast redigerad av Inkapslad 2025-02-07 kl. 01:54.
Citera
2025-02-07, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
Nu är jag nog lite för trött i mössan🫣. Antingen har jag rört till det eller så hittar jag inte den andra annonsen jag trodde jag såg (hade stängt ner alla fönster). Jag hade kunnat svära på att det var två olika antal personer som söktes och två olika sista datum. Men nu blir jag osäker på mig själv..

Annonsen för tillsvidare är annons nr1 och den publicerades 5 feb kl 12.04.
Annonsen för sommarvikarie är annons nr2 och publicerades 5 feb kl 12.53

Det är dessa två som ligger ute inom försörjningsenheten.
Citera
2025-02-07, 01:57
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det går att återanvända äldre annonser för den här typen av tjänster. Man behöver bara göra smärre förändringar.

Förmodligen behöver de nu öka antalet lediga tjänster i sin återanvända annons.
Citera
2025-02-07, 01:58
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Vilket verkar vara vanligt förekommande på skolan. Dvs statistiskt sett stor sannolik att främst personer med invandrarbakgrund blir skjutna om det främst är personer med invandrarbakgrund som går på skolan. Han har för övrigt själv varit inskriven på just denna skola, garanterat komvux, vet inte om han även gick gymnasiet där? Oavsett vilket hade han koppling dit och kännedom om platsen. Flera har även vittnat om att skolan är helt öppen, man kan således gå in dit utan passerkort som många andra skolor har. Att han valde denna skola behöver alltså absolut inte ha samband med etniciteten på de studerande.

De som vittnat om att han inte skjutit dem utan gått förbi dem har väl samtliga varit just invandrare?

Dådet verkar ha skett på komvux även om sfi också fanns på skolan.

Alla som är arbetslösa röstar inte sd. Att rösta sd är inte heller något som innebär att man skjuter invandrare.

Alla som har jaktlicens röstar inte sd. Se ovan.

Vi vet fortfarande inte vad han röstade på. Att vara fälld för brott innebär inte att man skjuter invandrare.

Ja?

Och jag har givetvis ingen aning om vad hans bevekelsegrunder var. Men det har faktiskt inte du, tv4, Alexandra Pascalidou och för många av vänsterfalangen på SoMe heller, ändå pushar man skamlöst något man inte vet, och där polisen flera gånger sagt att de inte sett något ideologiskt motiv. Kanske kommer det att framkomma att han var ute efter specifikt invandrare men fram tills dess vore det ju klädsamt om man inte framställde sina egna misstankar som fakta.

Jag har inte påstått att "alla" är det ena eller andra. Det handlar om sannolikheter.
Citera
2025-02-07, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det går att återanvända äldre annonser för den här typen av tjänster. Man behöver bara göra smärre förändringar.

Då ber jag dig att fundera ett varv till.
Tror du på allvar att en arbetsgivare samma eftermiddag som Sveriges värsta skjutning ägt rum. Innan ens offren redovisats lägger ut en annons?
Det är möjligt du och den andre hör inte inser det olämpliga i det. Men andra gör det.
Citera
2025-02-07, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Annonsen för tillsvidare är annons nr1 och den publicerades 5 feb kl 12.04.
Annonsen för sommarvikarie är annons nr2 och publicerades 5 feb kl 12.53

Det är dessa två som ligger ute inom försörjningsenheten.

Den som handlar om sommarvikarier har jag alls inte tittat på. Om jag hittar den jag tror att jag såg så återkommer jag. Oavsett så tänker jag att datum för publicering är en slump. Annonsen låg mest troligt redan inlagd på väg ut. Det är sån brist på socionomer att man i flera kommuner ta in andra akademiker på de tjänster där Socialstyrelsen inte kräver socionomexamen. Skulle behovet ha uppkommit akut så vänder man sig till avtalade konsultföretag för extra resurser.
Citera
2025-02-07, 02:00
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag ser inga konstigheter med deras publicering. Det är en viktig bit i 1000-bitars pusslet som lägger bilden att gärningsmannen hade invandrarfientliga motiv. Här är några fler bitar:

- Offren är främst personer med invandrarbakgrund.
- Gärningsmannen valde att skjuta vissa personer och lämnade andra oskadda.
- Dådet skedde på en SFI-skola.
- Gärningsmannen var en svensk, arbetslös socialbidragstagare. En typisk SD-väljare alltså.
- Hade jaktlicens - också ett SD-signalement
- Var 5:e sverigedemokrat är dömd för brott, inte minst hatbrott.
- I helgen uppgav statsministern att regeringen har noll kontroll på våldsvågen och att den beror på invandringen.
- Gärningsmannen agerade två dagar senare

Helt uppenbart ett vänsterextremistiskt dåd:

- Offren är främst inte arbetslösa vänsterextremister.
- Gärningsmannen valde att skjuta vissa, lämnade andra oskadda (sannolikt kända vänsterextremister och islamister).
- Attacken skedde mot en offentlig byggnad, samt enligt uppgift besköts även polisen. Typiskt ACAB-vänster.
- Arbetslös socialbidragare, alltså typisk vänsterväljare.
- Ägde vapen, sannolikt vänsterrevolutionär.
- Inte tidigare dömd, men visade sig ändå slutligen agera som en typisk våldsbenägen vänsterextremist.
- Som många andra vänstermänniskor har han angetts ogilla människor.
- Misslyckades med sina studier. Klarade inte av matematik, precis som de flesta vänstermänniskor.
- Ansåg som en typisk vänstermänniska att andra har en skyldighet att försörja honom.

Är du nöjd nu? Nu har vi båda fått skriva efterblivna saker. Räcker det? Eller känner du att du måste skräpa ned tråden med ännu mer efterbliven skit?
Citera
2025-02-07, 02:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Förmodligen behöver de nu öka antalet lediga tjänster i sin återanvända annons.

Jag tror att Örebroare ska försöka ansöka lite tidigare denna månaden, annars kan det nog bli svårt att få en utbetalning.
Citera
2025-02-07, 02:05
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Deras två så kallade experter är deras inhouse-ljudtekniker. Om vi ska vara snälla kan vi låta dem få kalla sig experter på ljudteknik kring TV-inspelningar och -sändningar. Det gör dem ingalunda till experter på forensisk ljudanalys, vilket är en helt annan planet. Det är lika befängt som om TV4 skulle hävda att nån av deras TV-kockar är expert på hjärnkirurgi för att han är skicklig på att hantera en kniv när han hackar lök.
Att folk överhuvudtaget diskuterar den där urusla ljudupptagningen är inget annat än en distraktionsfaktor. TV4 borde givetvis skämmas som försöker skapa uppvigling genom att tolka något som inte låter sig tolkas. Det går inte att höra något av värde i ljudklippet, varken vad som sägs eller vem som ropar. Klippet hade varit helt värdelöst om det framfördes som bevis i en domstol, det inser samtliga språkforensiker och experter inom fonologi. En envis fonetiker hade kanske insisterat på att det var svenska och inte engelska, men knappast mer än så.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2025-02-07 kl. 02:07.
Citera
2025-02-07, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag ser inga konstigheter med deras publicering. Det är en viktig bit i 1000-bitars pusslet som lägger bilden att gärningsmannen hade invandrarfientliga motiv. Här är några fler bitar:

- Offren är främst personer med invandrarbakgrund.
- Gärningsmannen valde att skjuta vissa personer och lämnade andra oskadda.
- Dådet skedde på en SFI-skola.
- Gärningsmannen var en svensk, arbetslös socialbidragstagare. En typisk SD-väljare alltså.
- Hade jaktlicens - också ett SD-signalement
- Var 5:e sverigedemokrat är dömd för brott, inte minst hatbrott.
- I helgen uppgav statsministern att regeringen har noll kontroll på våldsvågen och att den beror på invandringen.
- Gärningsmannen agerade två dagar senare

Du verkar helt ute och cyklar med ditt hat mot SD.
- I din statistik borde du även ta upp att en stor andel av medlemarna är invandrare med en sund syn på politik. Men stället så är det nog så att dina antaganden kommer från det du läst. Besök de olika partierna och deras möten se vilka är det som kommer vad har man för åsikter. Alla saningare eller kanske väldigt få kan du läsa dig till i Aftonbladet, Expressen och propaganda tidningar.
Citera
2025-02-07, 02:09
Medlem
Niiilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Att folk överhuvudtaget diskuterar den där urusla ljudupptagningen är inget annat än en distraktionsfaktor. TV4 borde givetvis skämmas som försöker skapa uppvigling genom att tolka något som inte låter sig tolkas. Det går inte att höra något av värde i ljudklippet, varken vad som sägs eller vem som ropar. Klippet hade varit helt värdelöst om det framfördes som bevis i en domstol, det inser samtliga språkforensiker och experter inom fonologi. En envis fonetiker hade kanske insisterat på att det var svenska och inte engelska, men knappast mer än så.

Jag håller med dig totalt!

detta borde stoppas nu.

folk har dött för i helfete. människor i nöd lider. det är viktigare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/salim-iskef-skulle-gift-sig-i-sommar-dodades-i-skolskjutningen-i-orebro

detta borde diskuteras..

Jag lider med henne !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in