2025-02-07, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Snälla du.
När man utlyser tjänster skall det gås igenom, ges klartecken, fackligt godkännas och annons ska skrivas.
Sedan publiceras.
Man går inte ut med en annons en dag efter att någon helt oväntat slutat. Försök låtsas vara lite belevad.
Dessa annonser har garanterat planerats i ett par veckor och har med utökade tjänster/pensionering m.m att göra.

Att tro man har nya jobbannonser ute dagen efter en massaker är fullständig idioti.
Att ens tro att socialtjänsten i princip innan liken kallnar samlat sig för att skriva en annons efter nya kollegor är direkt hjärndött.
Ditt inlägg fick mig, trots allt, att dra på smilbanden.
Just så misstänker många att socialtjänsten fungerar.
Citera
2025-02-07, 01:37
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
"Man blir naturligtvis förtvivlad å alla inblandades vägnar, naturligtvis den som blir dödad och dennes anhöriga, men också för en enskild ung kille som begår en sån här förskräcklig händelse, vad har den personen varit med om för någonting, vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig?"
Varför citattecken? Inte dina egna ord och tankar?
För jag håller med!
Ingen blir så här och utför en sån här sak om man inte själv varit utsatt för något hemskt som format en, troligen under lång tid.
Det ska aldrig behöva gå så här långt. Han borde fått hjälp på något sätt istället.
Citera
2025-02-07, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niiilz
ok.

då kanske du inte har anställt någon.

Men tillsvidare ger dig som företag en lucka att faktiskt evaluera din anställde. det leder ofta till hen heltid. absolut.

men om man ska sparka någon så är termen väldigt avgörande. tillsvidare eller heltids. det står till och med i kontraktet man skriver på.

men visst. vi behöver absolut inte pratat mer om du tror att detta är samma sak.
lycka till med din tillsvidare tjänst.

HAHAHAHAHA du gräver bara ner dig själv djupare och djupare i träsket
Citera
2025-02-07, 01:39
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Du borde bli expertkommentator på SVT, om du inte redan är det förstås.
Eller så är han redan en av experterna på tv4.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag utgår ifrån det med de vittnesmål av att han plötsligt bara slutade prata. Det är inte särskilt normalt att i tonåren sluta kommunicera med omvärlden såsom klasskamrater, men eftersom det inte är så han beskrivs utan som fåordig av anhörig, gissar jag på selektiv mutism.

Å andra sidan inte särskilt troligt att selektiv mutism debuterar plötsligt. Jag tror mer på depression/social fobi som gjorde honom mer inbunden och obenägen att kommunicera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Snälla du....
Det är inte speciellt mycket att gå igenom. Alla berörda parter sitter dessutom i samma byggnad, behövs det akut personal så behövs det.

Tittar man på alla andra annonser som Örebro kommun har ute för stunden så är denna annonsen unik med att det är tillagt "sök redan idag!" vilket ingen annan annons har. det förekommer även 2 gånger till som utmärker sig för att annonsen är akut som ingen annan annons har.

Att tro att Socialtjänsten skriver annonsen är också rätt hjärndött..
Att tro att Örebro kommun "samlat sig för att skriva en annons" är också hjärndött då det redan finns färdiga mallar för ändamålet.

Det är en viktig funktion i samhället som givetvis behöver fungera, pausar man en hel verksamhet över detta dådet så skulle ingenting fungera.

Man går inte ut med en annons dagen efter massmord. Jag tror inte logiska argument biter på dig. Du har fel så det är pinsamt men det är inte mitt problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Du borde bli expertkommentator på SVT, om du inte redan är det förstås.

Han är nog redan anställd av TV4.
Citera
2025-02-07, 01:40
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag ser inga konstigheter med deras publicering. Det är en viktig bit i 1000-bitars pusslet som lägger bilden att gärningsmannen hade invandrarfientliga motiv. Här är några fler bitar:

- Offren är främst personer med invandrarbakgrund.
- Gärningsmannen valde att skjuta vissa personer och lämnade andra oskadda.
- Dådet skedde på en SFI-skola.
- Gärningsmannen var en svensk, arbetslös socialbidragstagare. En typisk SD-väljare alltså.
- Hade jaktlicens - också ett SD-signalement
- Var 5:e sverigedemokrat är dömd för brott, inte minst hatbrott.
- I helgen uppgav statsministern att regeringen har noll kontroll på våldsvågen och att den beror på invandringen.
- Gärningsmannen agerade två dagar senare

Det hade varit otroligt intressant att få veta mer om dina källor till alla dessa påståenden.
Citera
2025-02-07, 01:40
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Du ska inte grotta ner dig i vad folk skriver efter dådet. Folk säger gärna typ "det har jag alltid trott" efteråt och tänker tillbaka på personen osv. Inte alls säkert att det var så när det begav sig

Redan inom ett dygn efter massakern sa polisen att den retarderade mördarsnubben hade licens för flera jaktvapen. Nu har det kommit fram att han hade licens för 4 vapen: 2 hagel och 2 halvautomatiska kulvapen. Vad hade han dem till? Jagade han över huvud taget något annat än människor?

Det borde inte bara vara lämplighetskoll vid första ansökan om vapenlicens utan också extra koller när det gäller kufar. Redan under kursen för jägarexamen, eller vid uppskjutningen, skulle knäppskallar kunna gallras bort.

Nu vet jag inte hur länge licenser för jaktvapen gäller, men regelbundna uppskjutningar för att få behålla licenserna förekommer väl? Eller? Vid såna uppskjutningar borde naturligtvis även lämpligheten kollas så kufar och andra idioter kan spärras.

Även anhöriga, vänner och bekanta borde ha skyldighet att kontakta myndigheter när vapenlicensinnehavare börjar balla ur mentalt. Vi ska inte ha några imbecilla puckon med vapenlicenser!
Citera
2025-02-07, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Han hade inte några problem vad som framkommit av att sköta ekonomin. Det är socialtjänsten som brustit i att inte ordna så att man med andra instanser arbetar för hans situation. Du har möjligtvis svårigheter med den ekonomiska biten men är mer välfungerande och det innebär att läkare mer eller mindre måste överdriva för, att en sjukersättning ska till. Ingen hade behövt ta till överdrifter för att Rickard bara var i behov av att få vila sig frisk igen innan han kom med i matchenigen. Han var sjuk på allvar och då menar jag för kanske all framtid och inte bara några år.

Vi hade en högerregering som gick på sjukersättningen omkring 2006-2008 och på politisk nivå är man inte intresserad av att mjuka upp sjukersättningen igen varpå människor som Rickard (och du då) ha,nar utanför,. Kanske hade det som krävts för att förhindra det här varit just det med att man från samhället hade sett hans uppenbara psykiska funktionsnedsättning som såpass allvarlig att han fått sjukersättning och att man haft samordning för att han skulle ha kontakt med öppenvården.

Om RA hotats med indragning av försörjningsstödet för någon teknikalitets skull är väl detta att betrakta som just ett "problem med ekonomin"!

Kanske har detta skett flera gånger förut, men föräldrarna kunnat rycka in med tillfälligt penningstöd!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Deras två så kallade experter är deras inhouse-ljudtekniker. Om vi ska vara snälla kan vi låta dem få kalla sig experter på ljudteknik kring TV-inspelningar och -sändningar. Det gör dem ingalunda till experter på forensisk ljudanalys, vilket är en helt annan planet. Det är lika befängt som om TV4 skulle hävda att nån av deras TV-kockar är expert på hjärnkirurgi för att han är skicklig på att hantera en kniv när han hackar lök.

Exakt. Den ansvarige utgivaren kan väl inte komma undan med detta? Han borde få gå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Ditt inlägg fick mig, trots allt, att dra på smilbanden.
Just så misstänker många att socialtjänsten fungerar.

Jag kan inte begripa att det finns människor utan vårdare som på fullt allvar tror att socialen samlar sin personal 1.5 timme efter ett massmord med öppningsfrasen. ”Välkomna, kul se er. Tyvärr får ni inte gå hem ännu utan vi måste skriva annonser till jobben efter de lik vi har utanför dörren”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in