Citat:
Ursprungligen postat av
GolofKustafsson
Problemet är att du skrev inte endast att målsägande upplevde att hon blev våldtagen, utan också att hon blev våldtagen. Läs genom det inlägget noggrant så ser du dit "misstag".
Det är fortfarande falsk ryktesspridning och möjligen förtal även om folk kan kolla upp fakta och om personen det berör inte är under sekretess. Det känns som att du är trött nu och kanske inte borde skriva mer.
Har du läsförmåga, så förstår du mitt inlägg. Men nu saknar du uppenbarligen läsförmåga och rycker ut saker ur sitt fulla kontext.
Målsägande upplever sig bli våldtagen = hon blev våldtagen, för det är hennes sanning.
V upplever sig ha haft samtycke till sex = han hade samtycke till sex, för det är hans sanning.
Bådas sanningar är lika korrekta och verkliga. Och sanna.
Men rent juridiskt och rättsligt, så kan man bara döma eller fria. Och då är det bevisning som gäller. Inte var och ens subjektiva upplevelse.
Så. Kan du försöka förstå det nu?
Heller är du bara ute efter att munhuggas?
Det är liksom inte vad jag skriver här, som är till nackdel för V. Det inser du va? Det är att det finns en dom mot honom, även om han blev friad, som är den största nackdelen för honom. Och ju ner du munhuggs med mig om detta, desto mer hamnar denna tråd i "nya inlägg" och desto fler blir uppmärksammade kring att det finns en dom mot honom. Men att han sedan blev friad.
De som läser mina inlägg har nog iaf. Vett att se vad jag åsyftar.