2025-02-07, 00:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Så du menar att ytterportar ska ej låsas då? För klassrummen är det ju ingen förändring, de kan redan låsas innefrån.

Så funkar det bättre menar du eller missförstår jag dig på något sätt nu?

Jag menar att om rektorn ska få lov att låsa in sig själv i alla portar och bara se sin egen spegelbild på hur jävla ordningsam och bra han är... Så måste det finnas någonstans där alla elever kan springa till, för han går ej o räkna med när det tryter...

Men visst, ytterportar kan ha passerkort, men inomhus måste det finnas några dörrar som ej är låsta som alla eleverna kan springa till och ta sig ut.
Citera
2025-02-07, 01:00
Medlem
Kotte456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Nu har även jag lekt med ljudet. Saktat ner det bland annat. Tycker det låter som "Ska jag ut och jobba?!".

https://jumpshare.com/s/HKXW8rbXUhGw9YDoZulh
Jag drar en gissning, "Lära sig jobba" alternativt "Lär sig jobba"
Mycket gissningar bilr det.
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det sägs ju att hans mål var personer som tillhörde socialtjänsten. Vi får se imorgon om det är flera från socialtjänsten som är bland de döda. Flera personer säger också att han inte brydde sig om att skjuta på dem. Det är också ganska få skadade jämfört med de dödade så på nåt sätt har han inte skjutit på allt som rört sig.

Vid andra skjutningar så har det varit många dödade, men också väldigt många skadade vilket ju är så det blir om man bara skjuter på allt som rör sig.

Jag minns Columbine High School litegrann för det var typ startskottet på denna typ av företeelse. Jag reagerade då på hur många till antalet som blivit dödade, läser nu att den siffran stannade på 15 döda.

Men dom verkar ju ha gått full Rambo med bomber och granater. 188 rundor av ammunition blev avfyrade. Var väl även fler till antalet som utförde skjutningen.

På så sätt känns ju tiotal ganska mycket, men samtidigt som du säger så har man ju läst att han inte sköt på alla runtomkring sig.

Märklig typ den här killen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niiilz
Då blir det bara spekulationer igen.

Att man söker personal på tillsvidare basis kan också vara timanställda över sommaren. Vet inte hur exakt man jobbar på det företaget i Örebro. men jag hade inte lagt så mycket vikt i att man söker folk vilket som...

Det jag menar är att man vill gärna vara ute i god tid. man vill lägga ut annonser och fiska upp de bästa kandidater man kan få. Det sker nästan hela tiden.

Ett exempel va min syster som låg i Örebros pool redan samtidigt som hon pluggade. redan där hade hon svarat och fått kontakt med arbetsgivare i kommunen.

Jag tror man kan släppa hela den grejen om att dom redan visste pga annonser som låg ute...det låter som en Hollywood film

Redan visste vad? Annonsen kom ju ut efter dådet och inte 3 dagar innan som du försöker ljuga ihop!

Nej det är inte "timanställda över sommaren" för det ligger redan en separat annons ute just för det ändamålet, denna annonsen står det klart och tydligt att det gäller 4-5 heltidstjänster+1vikariat.

Du behöver verkligen lära dig läsa.
Citera
2025-02-07, 01:01
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Autismen är väl en trådsanning? Jag tror inte vi har någon diagnos på RA.

Jag har själv "autismspektrum", det som förr kallades Asperger, men känner inget behov av att bli inlåst!
Framgår i media att han gick IV-linje för elever med autism på gymnasiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horvalp
Det är helt sjukt isåfall! "jag vill också jobba" hör jag honom ropa..

Japp, helt sjukt. Fredrick Malmberg, ansvarig utgivare, ser adopterad ut och var nog så säker på rasistiskt motiv att sakligheten flög ut genom fönstret. Men han måste givetvis fortsätta hävda att klippet är "verifierat". Helt jävla otroligt.

https://www.tv4.se/artikel/OjAZ6TLqz5hHjFAn3tgwz/daerfoer-publicerar-vi-filmen-inifran-toaletten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missgbg
Snarare är deras arbetsuppgift att förebygga, förhindra och upptäcka brott samt att bevaka den allmänna ordningen och säkerheten. Ingen polis hade riskerat att sätta livet till för en lön som ligger i höjd med att sitta i kassan på Ica.

Du har rätt till din åsikt, håller dessvärre inte med. Sveriges största massmord hände i Tisdags, och det kunde ha slutat helt annorlunda, om man hade agerat som en tjänsteman bör göra, man skickar dels inte aspiranter som är de första på plats för att man ska få ”testa på att jobba i fält”
Citera
2025-02-07, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Synd att han inte överklagade soc beslutet då kanske detta illdåd aldrig hade ägt rum.

Hade inte hjälpt honom, Förvaltningsrätten går alltid på SOC linje.
Citera
2025-02-07, 01:03
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Kanske för att du har ett par halvkassa öron att tillgå och inte expertutrustning för att filtrera dialog.

Från Därför publicerar vi ljudet inifrån toaletten:

Vi tog då hjälp av TV4:s ljudbearbetning som har expertutrustning för just att filtrera fram ljud. Det är två personer med lång erfarenhet på området. Båda kom fram till samma slutsats i vad som sägs, ”ni ska bort från Europa”. Detta gjorde de utan någon som helst förkunskap om vad materialet innehöll.

Ditt Sveavägen-sär. Det är redan mer eller mindre bekräftat att TV4s tolkning av vad som sägs och av vem inte har bäring. Fattar att du nyss klev på ditt kvällspass men du är sen på bollen.
Senast redigerad av LiquidTension 2025-02-07 kl. 01:13.
Citera
2025-02-07, 01:03
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Uppenbarligen eftersom Örebro kommun la upp annonsen för 2 dagar sedan på platsbanken, eller menar du att annonsen är fake?
Du bör nog se dig själv som ett stolpskott i så fall.

Stolpskotten är de här som tror att de nya tjänsterna hänger ihop med dådet i Örebro. Då vet man 0 hur Sverige fungerar. FB-incels.
Citera
2025-02-07, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missgbg
Snarare är deras arbetsuppgift att förebygga, förhindra och upptäcka brott samt att bevaka den allmänna ordningen och säkerheten. Ingen polis hade riskerat att sätta livet till för en lön som ligger i höjd med att sitta i kassan på Ica. De har också familjer att komma hem till.

Hmm om du frågar en polis i USA tror du dom kommer säga att dom skulle offra sitt liv eller ej i en situation liknande den i Örebro ? Ge ut vapenlicenser till psykiskt sjuka går bra 👍
Citera
2025-02-07, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Du har ju skrivit 71 inlägg i tråden så verkar ganska bra på att fylla den själv?
Eftersom det pushas hårt av tv4 och konton i SoMe att det är mördaren vi hör så är det självklart visst av intresse och relevans vad som faktiskt sägs. Jag anser det uppenbart, om man lyssnar på ljudfilerna ovan, att han inte säger Europa. Oavsett vem det är. TV4 har högst troligen fel och uppviglar därmed på ett totalt huvudlöst och potentiellt farligt sätt. Givet att vissa grupper i samhället tyvärr verkar snara att ”kaosa” och än värre saker tycker jag att deras påståenden, som alltså två personer och inte ”flera” lyssnat på, är mycket allvarligt och jag är rädd att det kan få våldsamma konsekvenser.

Räkna hur många gånger jag har försökt klura ut en meningslös ljudfil som ändå ingen kan bevisa vem det är som "talar".
Ingen kan bevisa vem som säger vad och därmed är det irrelevant för tråden, ni kan diskutera det till fan hämtar hem er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in