2025-02-06, 20:37
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
'Polisen' är nog glad att han är borta. Att yttrandefrihet inte råder i Sverige är en sanning sen länge. Däremot är det ok att förnedra Sverige, elda Svenska flaggor m.m.
Om jag bränner uppdiktade historier som koranen och bibeln i mitt badkar, är det brottsligt?

skillnad på yttrandefrihet och hets mot folkgrupp
hets mot folkgrupp ligger precis vid gräsen så därför kan polisen inte göra något
men flesta är nog glada att skytten spara några miljoner till staten
men för islam hatar blir det tråkigt
då kan dom inte gnälla att dom bränner bilar samband med hans yttrandefrihet
men det är lugnt
SD skapar en ny Monica lagom till valet
Senast redigerad av Harry_ 2025-02-06 kl. 20:48.
Citera
2025-02-06, 22:24
Medlem
Det är främmande makter som ligger bakom tror jag och de är inte muslimska.
I så fall hade han dödats på gatan som en demonstration.
Jag tror att de var rädda för att han i rätten skulle avslöja vem som betalat honom.
Citera
2025-02-06, 22:47
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Jag tror att de var rädda för att han i rätten skulle avslöja vem som betalat honom.

Varför skulle han avslöja vem som betalat honom, om nu så var fallet? Vad skulle han vinna på det?
Knappast någon strafflindring, och förutom att vara föraktad av muslimer skulle han även dra på sig missaktning från de som sett honom som en kämpe mot islam och för yttrandefrihet, som en simpel sellout.
Tillbaka till ritbordet...
Citera
2025-02-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
rättegången har ju redan varit. Lite sent då.
Citera
2025-02-07, 01:05
Medlem
Vila i frid

Nu försvann debatten i "SFI -skjutningen"
Citera
2025-02-07, 08:03
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Vila i frid

Precis, detta lär bekvämt försvinna ner i minneshålet i skuggan av masskjutningen i Örebro.
Citera
2025-02-07, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Vila i frid

Ja verkligen lägligt med Örebro. Allt fokus från Momika försvann.

Garanterat ingen vanlig islamist som ligger bakom hans död. Snarare Iran eller nån annan statsaktör. Skjuta honom på gatan som demonstration vore avsevärt mer riskabelt för att gärningsmannen skulle gripas. Och att knäppa han i hemmet är också spektaktulärt.

Känns som att polisen lagt locket på här - vi kommer inte få veta något mer om Momikas banemän.
Citera
2025-02-07, 11:06
Medlem
Jag tror inte polisen har så många spår, man verkar inte få tag på någon gärningsman och när det väl gått några veckor vid ett sådant uppenbart beställt mord så kallnar fallet och faller i glömska.

Jag tror inte att mordet på Momika kommer att klaras upp utan det läggs till handlingarna.
Citera
2025-02-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tror inte polisen har så många spår, man verkar inte få tag på någon gärningsman och när det väl gått några veckor vid ett sådant uppenbart beställt mord så kallnar fallet och faller i glömska.

Jag tror inte att mordet på Momika kommer att klaras upp utan det läggs till handlingarna.

Med tanke på all polisnärvaro i Södertälje och all terror-övervakning som SÄPO bedriver så vore det nog snudd på omöjligt att de inte skulle hitta mördaren förr eller senare. Till och med Linköpingsmördaren som dödade två personer 2004 eller åkte ju fast typ 16 år senare.

Men däremot tror jag det kan tystas och mörkas av politiska skäl.
Citera
2025-02-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
Med tanke på all polisnärvaro i Södertälje och all terror-övervakning som SÄPO bedriver så vore det nog snudd på omöjligt att de inte skulle hitta mördaren förr eller senare. Till och med Linköpingsmördaren som dödade två personer 2004 eller åkte ju fast typ 16 år senare.

Men däremot tror jag det kan tystas och mörkas av politiska skäl.

Finns det överhuvudtagt nämnt att mördaren lämnade några spår efter sig? De flesta som skriver spekulerar fortfarande om sådana grundläggande saker som var kan mördaren befunnit sig vid mordet?

Polisen gör ett dåligt jobb med att kommunicera ut vad som händer.

Det har gått såpass lång tid att jag tror inte polisen har några spår att följa.

I sådana fall finns det ingenting att tysta ner eller mörka.
Citera
2025-02-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Finns det överhuvudtagt nämnt att mördaren lämnade några spår efter sig? De flesta som skriver spekulerar fortfarande om sådana grundläggande saker som var kan mördaren befunnit sig vid mordet?

Polisen gör ett dåligt jobb med att kommunicera ut vad som händer.

Det har gått såpass lång tid att jag tror inte polisen har några spår att följa.

I sådana fall finns det ingenting att tysta ner eller mörka.

En mördare lämnar alltid spår efter sig. Hur kan du inte begripa det.
Citera
2025-02-07, 11:16
Avstängd
Rune Sögaard blev dömd samtidigt. Jag kan inte låta bli att se ett samband. Det är som det är orkestrat utav Ryssland för att få fokuset bort ifrån deras folkmord i Ukraina!
Senast redigerad av Jon10 2025-02-07 kl. 11:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in