2025-02-07, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horvalp
Har flera oberoende ljud/tolkningexperter kommit fram till att som han säger "europa" ? eller är det bara TV4 nyheterna som bara säger det? Det låter även som "allihopa" eller "jobba". och juste, att det ens är gärningsmannen som ropar ?

känns rätt dumt att citera en sån sak på gissning. jag tycker man hör det alternativet man lyssnar efter.

Två av TV4:s egna ljudgubbar, som givetvis vet vilket motiv man söker efter och lyssnar på ljudfilen omedvetet utifrån den utgångspunkten. Concfirmation bias. Jag hoppas att TV4 blir fällda för detta och att Fredrick Malmberg sparkas.
Citera
2025-02-07, 00:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Nej dom har inte gått ut med något en bara att han hade 3 vapen brevid sig och en stor mängd oanvänd ammunition. Från presskonferensen vid kl 10 idag

Kan alltså röra sig om förpackad ammunition?
Citera
2025-02-07, 00:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ja, du verkar tänka att du är långsam och blir den enda kvar i korridoren när alla andra har sprungit in i rummen.

Och du verkar tänka att du har nyckeln så för dig är det inte ett problem...

Och det är lite samma tänk som den där rektorn vi såg i tv... Det är precis det som jag finner problematiskt.

Jag bryr mig faktiskt inte om hans yttranden om hur mycket han bara tänker på sig själv... Jag tänker mer på hans elever.
Senast redigerad av vildhane 2025-02-07 kl. 00:58.
Citera
2025-02-07, 00:56
Avslutad
jag gick sönder när jag läste interjun med killen i rullstol som saknade sin assistent

som blev mördad.'

Det är så mörkt. Men hans inställning till livet avundas jag.
Citera
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horvalp
Har flera oberoende ljud/tolkningexperter kommit fram till att som han säger "europa" ? eller är det bara TV4 nyheterna som bara säger det? Det låter även som "allihopa" eller "jobba". och juste, att det ens är gärningsmannen som ropar ?

känns rätt dumt att citera en sån sak på gissning. jag tycker man hör det alternativet man lyssnar efter.

Jag antar att det är skytten som ropar det. Varför skulle ett av offren vilja provocera honom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganushpapa
Varför har man då polis som yrke om man inte är beredd att riskera sitt eget liv? Förklara gärna det. Då huvuduppgiften som polis är att skydda samhället.

Snarare är deras arbetsuppgift att förebygga, förhindra och upptäcka brott samt att bevaka den allmänna ordningen och säkerheten. Ingen polis hade riskerat att sätta livet till för en lön som ligger i höjd med att sitta i kassan på Ica. De har också familjer att komma hem till.
Citera
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Jag har fortfarande svårt att höra vad som sägs.

Kanske för att du har ett par halvkassa öron att tillgå och inte expertutrustning för att filtrera dialog.

Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Var framkommer det att det är ljudtekniker? Knappast vad jag skulle kalla för experter.

Från Därför publicerar vi ljudet inifrån toaletten:

Vi tog då hjälp av TV4:s ljudbearbetning som har expertutrustning för just att filtrera fram ljud. Det är två personer med lång erfarenhet på området. Båda kom fram till samma slutsats i vad som sägs, ”ni ska bort från Europa”. Detta gjorde de utan någon som helst förkunskap om vad materialet innehöll.
Citera
Medlem
horvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Två av TV4:s egna ljudgubbar, som givetvis vet vilket motiv man söker efter och lyssnar på ljudfilen omedvetet utifrån den utgångspunkten. Concfirmation bias. Jag hoppas att TV4 blir fällda för detta och att Fredrick Malmberg sparkas.

Det är helt sjukt isåfall! "jag vill också jobba" hör jag honom ropa..
Citera
2025-02-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retardeddepression
Synd att han inte bara skjöt sig själv

Synd att han inte överklagade soc beslutet då kanske detta illdåd aldrig hade ägt rum.
Citera
2025-02-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Och du verkar tänka att du har nyckeln så för dig är det inte ett problem...

Och det är lite samma tänk som den där rektorn vi såg i tv... Det är precis det som jag finner problematiskt.

Jag bryr mig faktiskt inte om hans yttranden om hur mycket han tänker på sig själv... Jag tänker mer på hans elever.

Så du menar att ytterportar ska ej låsas då? För klassrummen är det ju ingen förändring, de kan redan låsas innefrån.

Så funkar det bättre menar du eller missförstår jag dig på något sätt nu?
Citera
2025-02-07, 00:58
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Men förhelvete kan vi lägga ner ljudfilen snart?

Om vi leker med tanken att någon skulle säga klart och tydligt "Hitler är min gud och jag ska döda alla negrer för att jorden är platt" så hade inte det spelat någon roll för INGEN hade ändå kunnat bevisa vem som sa det, det finns ingenting i detta klippet som kan bevisa någonting!

Lägg ner nu, ni fyller bara tråden med bajs. är ni intresserade av ljudklippet så kanske ni kan göra en egen tråd om enbart det eller gå tillbaka och läsa dem hundratals sidor som redan finns och där det är samma resultat=NOLL.
Du har ju skrivit 71 inlägg i tråden så verkar ganska bra på att fylla den själv?
Eftersom det pushas hårt av tv4 och konton i SoMe att det är mördaren vi hör så är det självklart visst av intresse och relevans vad som faktiskt sägs. Jag anser det uppenbart, om man lyssnar på ljudfilerna ovan, att han inte säger Europa. Oavsett vem det är. TV4 har högst troligen fel och uppviglar därmed på ett totalt huvudlöst och potentiellt farligt sätt. Givet att vissa grupper i samhället tyvärr verkar snara att ”kaosa” och än värre saker tycker jag att deras påståenden, som alltså två personer och inte ”flera” lyssnat på, är mycket allvarligt och jag är rädd att det kan få våldsamma konsekvenser.
Citera
2025-02-07, 00:59
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenfitta
jag gick sönder när jag läste interjun med killen i rullstol som saknade sin assistent

som blev mördad.'

Det är så mörkt. Men hans inställning till livet avundas jag.
Har du länk (men inte om det är på aftonbladet tack).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in