2025-02-03, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldBlueTooth
Jag har svårt att se någon form av konspiration i det här, vad skulle kunna vara skälet ett mörka/förvrida det som hänt?

"Konspiration" är ditt ordval. Jag tycker annars, att mina inlägg är ganska tydliga. Jag skulle kunna vara än tydligare, men då avviker jag ifrån trådens ämne.
Citera
2025-02-06, 19:10
Medlem
Vet någon när rättegången äger rum?
Citera
2025-02-07, 22:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
https://www.friatider.se/hon-mordades-av-ica-maxi-indiern

Bild på BO finns och namnges.

"Genom sin advokat har han uppgett att händelsen är kopplad till hans psykiska mående." Gissar att hans advokat lär yrka på rättspsykiatrisk vård och sedan bli utsläppt inom något år om det går vägen. Om så sker så lär detta inte vara sista gången vi hör av denne man.

Varför censurerar man GM? Häng ut svinet.
Citera
2025-02-24, 11:50
Medlem
diseuses avatar
SVT (Undersökning visar: Misstänkt för mordet på Ica Maxi psykiskt sjukt):
Citat:
Den 26-årige man som erkänt att han högg ihjäl en anställd på Ica Maxi i Norsborg i början av året lider av en allvarlig psykisk störning, enligt en rättspsykiatrisk undersökning.

Utredningen visar även att han led av störningen vid tiden för mordet, och innebär att han vid en fällande dom sannolikt kommer att få rättspsykiatrisk vård i stället för fängelse.
Citera
2025-03-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
SVT (Undersökning visar: Misstänkt för mordet på Ica Maxi psykiskt sjukt):

När är rättegången?
Citera
2025-03-10, 12:33
Medlem
Åtal har väckts.

Stämningsansökan.

https://gofile.io/d/jzxUiG

Så kniven hade han köpt tidigare och alltså inte tagit i stunden på IcaMaxis köksavdelning där det skedde, och hans föräldrar var på plats minuter efter mordet enligt händelserapporten. Det ska bli intressant att läsa mer ikväll.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-03-10 kl. 13:30.
Citera
2025-03-10, 13:04
Medlem
FUP:

https://gofile.io/d/F47V61
Citera
2025-03-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Åtal har väckts.

Stämningsansökan.

Så kniven hade han köpt tidigare och alltså inte tagit i stunden på IcaMaxis köksavdelning där det skedde, och hans föräldrar var på plats minuter efter mordet enligt händelserapporten. Det ska bli intressant att läsa mer ikväll.

Föräldrarna på plats minuterna efter…?

Så trött på dessa våldsamma psykfall med föräldrar.
Medeltida straff är naturligtvis inget att sträva efter, men såvida inte föräldrarna sökt hjälp för sina vuxna, psykiskt störda as till vuxna avkommor ser jag föräldrarna som medskyldiga.
För störda är vad de är. Sen spelar de sjuka och oj oj röster och prickar hit och dit sa åt mig att göra det 🎻🙄

Detta äckel + Örebropsykot + Zeynep/ Cleo = har alla värdelösa föräldrar som lät dem mörda oskyldiga människor.

Kvinnan var omtyckt av kunder, snäll mot kundernas barn och hjälpsam.

Man blir så arg att en medeltida skampåle ett svagt ögonblick känns fullt rimlig där föräldrarna kunde stå och skämmas till allmän beskådan för sin oförmåga att larma myndigheterna om att sina smuts till barn var tickande bomber.
Senast redigerad av Firesnake 2025-03-10 kl. 13:58.
Citera
2025-03-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Föräldrarna på plats minuter na efter…?

Så trött på dessa våldsamma psykfall med föräldrar.
Medeltida straff är naturligtvis inget att sträva efter, men såvida inte föräldrarna sökt hjälp för sina vuxna, psykiskt störda as till vuxna avkommor ser jag föräldrarna som medskyldiga.
För störda är vad de är. Sen spelar de sjuka och oj oj röster och prickar hit och dit sa åt mig att göra det 🎻🙄

Dessa + Örebropsykot + Zeynep/ Cleo = värdelösa föräldrar.

De hade app och gps på sonen...

Jag blir också väldigt trött. Frun till Ekerörattfyllot som körde ihjäl moppepojken sa i förhör att hon förstod direkt vem det var när hon såg rubriken på nättidningen.

Det är som om alla anhöriga bara går och väntar. Jag är införstådd med att psykvården är sönder och menar att det kommer sällan fram att anhöriga ens har försökt larma. Inga nej till LPT.

GM var enligt fadern hos polisen och hämtade nytt pass tidigare samma dag. GM uppger efter mordet att han ville bli skjuten av polis som motiv. Varför i h-e sa han inte bara det på polisstationen timmar innan dådet? Varför ta med sig en oskyldig, uppskattad medborgare? Han fick inte ens som han ville. Ja, jag vet att psykiskt sjuka inte resonerar mer logiskt...så onödigt!!

Tillägg: Jag hoppas innerligt att en åklagare tar föräldrarna till domstol så det prövas huruvida lagligt det är att ha gps på en vuxen människa och kontrollera dennes rörelser. Det skriker olagligt.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-03-10 kl. 14:23.
Citera
2025-03-10, 14:34
Medlem
Citat:
De hade app och gps på sonen...

Jag blir också väldigt trött. Frun till Ekerörattfyllot som körde ihjäl moppepojken sa i förhör att hon förstod direkt vem det var när hon såg rubriken på nättidningen.

Det är som om alla anhöriga bara går och väntar. Jag är införstådd med att psykvården är sönder och menar att det kommer sällan fram att anhöriga ens har försökt larma. Inga nej till LPT.

GM var enligt fadern hos polisen och hämtade nytt pass tidigare samma dag. GM uppger efter mordet att han ville bli skjuten av polis som motiv. Varför i h-e sa han inte bara det på polisstationen timmar innan dådet? Varför ta med sig en oskyldig, uppskattad medborgare? Han fick inte ens som han ville. Ja, jag vet att psykiskt sjuka inte resonerar mer logiskt...så onödigt!!

Tillägg: Jag hoppas innerligt att en åklagare tar föräldrarna till domstol så det prövas huruvida lagligt det är att ha gps på en vuxen människa och kontrollera dennes rörelser. Det skriker olagligt.

Håller med. GM ojar sig i förhör om att han försökt ta sitt liv flera gånger under de fem år han uppger sig vara deprimerad, men ”inte kunde förmå sig till det”.
Tydligen var det lättare att förmå sig till att ta livet av en helt oskyldig, för honom okänd liten kvinna. Nån annans mamma.
Varför inte den egna mamman om det (min spekulation) exempelvis var press från föräldrarna att prestera som gjorde honom desperat. Nä då skulle ju de egna kära barnen bli farmorlösa och ledsna, det går ju inte!

Att asets föräldrar hade en spårningsapp på sin prins/ kassako är ju bara patetiskt. De borde ha skickat honom på retreat i hemlandet om han mådde dåligt. Mamma latmask kunde ha satt sig på städmaskinen i familjeföretaget och kört om det var så viktigt att kamma in pengar. Istället för att sitta som en matrona i sonens dyra hus.

Nu fick en annan familj betala det allra dyraste priset på livstid för äcklens ovilja att hantera den skithög till son de satt till världen.

[spoiler]Vet att folk har orosanmält sina söner utan att få gehör, men folk som inte ens försöker är bara egoistiska och ansvarslösa svin[spoiler]
Senast redigerad av Firesnake 2025-03-10 kl. 14:38.
Citera
2025-03-10, 14:52
Medlem
GM var för psykiskt sjuk för att bo själv/med sin egen familj, uppger pappan är orsaken till att han bodde hos föräldrarna vid tiden för mordet. De ville bara kontrollera honom, minimera skador på ryktet. Mellan raderna - närapå på raderna! - framgår det att fasaden och föräldrarnas rykte var det viktiga. Inte var det sonens (och därmed sonhustruns och det lilla barnbarnets) hälsa. Minst av allt omgivningen. Föräldrarna hade uppsåt att dölja sonens hälsa. Önskar att svensk lag möjliggjorde att de kunde dömas för medhjälp. Hoppas åtminstone grannar och kollegor tar del av förundersökningen. Skammen ska vara total.

Det finns psykiskt sjuka vars föräldrar verkligen har kämpat med att få hjälp, där det finns dokumenterat i fuppar, men samhället s a s svikit. Psykiskt sjuka som skrivits ut från psykvården samma dag och som gått direkt och mördat för att få komma in igen. Dessa föräldrar hånar de anhöriga och psyksjuka som kämpar. De här människorna struntar i precis alla andra än sig själva, sonen inkluderad. Å nej, jag säger inte att mördarsonen är ett offer så bespara oss såna svar.

Exempel. Pappan säger att sonen aldrig försökt ta sitt liv eller skadat någon annan. Han försöker kontrollera polisens utredning med sina lögner. Det var därför de var så snabbt framme på IcaMaxis parkering och uppmärksammade polisen på sin närvaro. Hade de fått bestämma hade FUP enbart fått bestå av pappans utsagor, patrullerna på plats först hört GMs anhöriga på bekostnad av att försöka rädda offrets liv och eftersöka mordvapnet och eventuella fler gärningsmän. Lägre än lågt.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-03-10 kl. 15:10.
Citera
2025-03-10, 15:21
Medlem
Citat:
Åtal har väckts.

Stämningsansökan.

Han följde efter henne i en timma och väktaren regerade inte förens han knivhögg henne??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in