Citat:
Ursprungligen postat av
Angeliqa
De hade app och gps på sonen...
Jag blir också väldigt trött. Frun till Ekerörattfyllot som körde ihjäl moppepojken sa i förhör att hon förstod direkt vem det var när hon såg rubriken på nättidningen.
Det är som om alla anhöriga bara går och väntar. Jag är införstådd med att psykvården är sönder och menar att det kommer sällan fram att anhöriga ens har försökt larma. Inga nej till LPT.
GM var enligt fadern hos polisen och hämtade nytt pass tidigare samma dag. GM uppger efter mordet att han ville bli skjuten av polis som motiv. Varför i h-e sa han inte bara det på polisstationen timmar innan dådet? Varför ta med sig en oskyldig, uppskattad medborgare? Han fick inte ens som han ville. Ja, jag vet att psykiskt sjuka inte resonerar mer logiskt...så onödigt!!
Tillägg: Jag hoppas innerligt att en åklagare tar föräldrarna till domstol så det prövas huruvida lagligt det är att ha gps på en vuxen människa och kontrollera dennes rörelser. Det skriker olagligt.
Håller med. GM ojar sig i förhör om att han försökt ta sitt liv flera gånger under de fem år han uppger sig vara deprimerad, men ”inte kunde förmå sig till det”.
Tydligen var det lättare att förmå sig till att ta livet av en helt oskyldig, för honom okänd liten kvinna. Nån annans mamma.
Varför inte den egna mamman om det (min spekulation) exempelvis var press från föräldrarna att prestera som gjorde honom desperat. Nä då skulle ju de egna kära barnen bli farmorlösa och ledsna, det går ju inte!
Att asets föräldrar hade en spårningsapp på sin prins/ kassako är ju bara patetiskt. De borde ha skickat honom på retreat i hemlandet om han mådde dåligt. Mamma latmask kunde ha satt sig på städmaskinen i familjeföretaget och kört om det var så viktigt att kamma in pengar. Istället för att sitta som en matrona i sonens dyra hus.
Nu fick en annan familj betala det allra dyraste priset på livstid för äcklens ovilja att hantera den skithög till son de satt till världen.
[spoiler]Vet att folk har orosanmält sina söner utan att få gehör, men folk som inte ens försöker är bara egoistiska och ansvarslösa svin[spoiler]