2025-03-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
GM var för psykiskt sjuk för att bo själv/med sin egen familj, uppger pappan är orsaken till att han bodde hos föräldrarna vid tiden för mordet. De ville bara kontrollera honom, minimera skador på ryktet. Mellan raderna - närapå på raderna! - framgår det att fasaden och föräldrarnas rykte var det viktiga. Inte var det sonens (och därmed sonhustruns och det lilla barnbarnets) hälsa. Minst av allt omgivningen. Föräldrarna hade uppsåt att dölja sonens hälsa. Önskar att svensk lag möjliggjorde att de kunde dömas för medhjälp. Hoppas åtminstone grannar och kollegor tar del av förundersökningen. Skammen ska vara total.

Det finns psykiskt sjuka vars föräldrar verkligen har kämpat med att få hjälp, där det finns dokumenterat i fuppar, men samhället s a s svikit. Psykiskt sjuka som skrivits ut från psykvården samma dag och som gått direkt och mördat för att få komma in igen. Dessa föräldrar hånar de anhöriga och psyksjuka som kämpar. De här människorna struntar i precis alla andra än sig själva, sonen inkluderad. Å nej, jag säger inte att mördarsonen är ett offer så bespara oss såna svar.

Exempel. Pappan säger att sonen aldrig försökt ta sitt liv eller skadat någon annan. Han försöker kontrollera polisens utredning med sina lögner. Det var därför de var så snabbt framme på IcaMaxis parkering och uppmärksammade polisen på sin närvaro. Hade de fått bestämma hade FUP enbart fått bestå av pappans utsagor, patrullerna på plats först hört GMs anhöriga på bekostnad av att försöka rädda offrets liv och eftersöka mordvapnet och eventuella fler gärningsmän. Lägre än lågt.

Jag är mer chockad över väktaren? Varför gick han inte fysiskt runt i butiken mördaren följde efter Mayson i över en timma
Citera
2025-03-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Jag är mer chockad över väktaren? Varför gick han inte fysiskt runt i butiken mördaren följde efter Mayson i över en timma

Jag har inte kommit dit än. Vill du uppge sidnummer? Jag har läst i händelserapporten att det upprepade gånger står att tidsstämpeln är fel, väktarens namn maskas i HR och någon annanstans att GM gick ut och satt sig i bilen efter 30-40 minuter.

Väktaren förväntade sig knappast att GM skulle komma tillbaka in i butiken, än mindre mörda en anställd. Både personal och väktare utgick från att mannen skulle snatta, och då väntar man tills snattaren har passerat kassalinjen. Väktare gör oftast större nytta när de kan sitta och kolla på alla butikens CCTV samtidigt än att fysiskt följa efter en enda presumtiv snattare. GMs föräldrar - till skillnad från väktare om de felbedömt situationen - visar ren ondska.

Om din tidsuppgift stämmer. En timme efter han satt ute på parkeringen i bilen, eller totalt? Med reservation för att jag inte läst hela FUP än.

Däremot har jag hunnit läsa:

- att t o m döende försökte Mayson varna andra genom att peka mot GM.

- att han högg ända in i en halskota, dvs mycket kraftigt hugg.

Varning för foton på en mycket blodig brottsplats samt på den avlidna i tilläggs-FUP.

Det här är så fruktansvärt även utifrån att exakt hela mordet filmas och varje liten rörelse av BOs dödskamp finns dokumenterat. Jag har inte läst ett så detaljerat skeende av ett mord i Sverige tidigare (rättsläkarens avskrift av videos och polisernas kroppskameror)

Eller syftar du på artikeln som jag efter mitt inlägg såg att en blaska publicerat? Riktigt så skriver de väl inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
–Jag försöker bara döda mig själv… men då ser jag hennes hals… och då triggar någonting i mig och jag attackerade henne, säger mannen i förhör.

Tidigare uppgav GM väl att motivet var suicid by cop-önskan...

Skillnaden mellan liv och död kan ha varit att offret hade håret uppsatt med hårklämma och därmed blottades halsen. Utsläppt hår kan ha räddat hennes långhåriga kollegor isåfall. Det visar återigen tydligt att precis vem som helst av oss kan drabbas. En psykiskt sjuk kan komma att störa sig på min jackfärg, kläddesign, frisyr eller vad som helst ute på stan. Det gör dessa random-mord extra läskiga.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-03-10 kl. 16:45.
Citera
2025-03-10, 17:26
Medlem
Citat:
Jag har inte kommit dit än. Vill du uppge sidnummer? Jag har läst i händelserapporten att det upprepade gånger står att tidsstämpeln är fel, väktarens namn maskas i HR och någon annanstans att GM gick ut och satt sig i bilen efter 30-40 minuter.

Väktaren förväntade sig knappast att GM skulle komma tillbaka in i butiken, än mindre mörda en anställd. Både personal och väktare utgick från att mannen skulle snatta, och då väntar man tills snattaren har passerat kassalinjen. Väktare gör oftast större nytta när de kan sitta och kolla på alla butikens CCTV samtidigt än att fysiskt följa efter en enda presumtiv snattare. GMs föräldrar - till skillnad från väktare om de felbedömt situationen - visar ren ondska.

Om din tidsuppgift stämmer. En timme efter han satt ute på parkeringen i bilen, eller totalt? Med reservation för att jag inte läst hela FUP än.

Varning för foton på en mycket blodig brottsplats samt på den avlidna i tilläggs-FUP.

Det här är så fruktansvärt även utifrån att exakt hela mordet filmas och varje liten rörelse av BOs dödskamp finns dokumenterat. Jag har inte läst ett så detaljerat skeende av ett mord i Sverige tidigare (rättsläkarens avskrift av videos och polisernas kroppskameror)

Eller syftar du på artikeln som jag efter mitt inlägg såg att en blaska publicerat? Riktigt så skriver de väl inte?

Skillnaden mellan liv och död kan ha varit att offret hade håret uppsatt med hårklämma och därmed blottades halsen. Utsläppt hår kan ha räddat hennes långhåriga kollegor isåfall. Det visar återigen tydligt att precis vem som helst av oss kan drabbas. En psykiskt sjuk kan komma att störa sig på min jackfärg, kläddesign, frisyr eller vad som helst ute på stan. Det gör dessa random-mord extra läskiga.

Jag hittade bara FUP på 6 sidor? Har inte sett något blod eller bilder från FUP? Har heller inte läst att Mayson pekade på mördaren länka gärna den texten till mig.

” I över en timme befann sig 26-åringen inne på Ica Maxi-butiken.
Sen gick han till attack.
Nu åtalas mannen för mordet på Mayson Ayoub, 60.”
Citera
2025-03-10, 18:02
Medlem
2n00b4Us avatar
bilden som Samnytt har på sin sida så ser det ut som att en av bilderna kommer från Hornbach(?) Var GM där innan han gick in på Ica Maxi?
Citera
2025-03-10, 18:14
Medlem
Citat:
Åtal har väckts.

Stämningsansökan.

https://gofile.io/d/jzxUiG

Så kniven hade han köpt tidigare och alltså inte tagit i stunden på IcaMaxis köksavdelning där det skedde, och hans föräldrar var på plats minuter efter mordet enligt händelserapporten. Det ska bli intressant att läsa mer ikväll.

Finns det en FUP som är längre än 6 sidor?
Citera
2025-03-10, 18:32
Medlem
Citat:
Finns det en FUP som är längre än 6 sidor?

Inlägg #1123. En sida bakåt.
Citera
2025-03-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Inlägg #1123. En sida bakåt.

Svårläst FUP varför är det inte en vanlig text?
Citera
2025-03-10, 18:41
Medlem
Citat:
Svårläst FUP varför är det inte en vanlig text?

Sorry ser nu att fupen är mer lättläst ju längre ner man bläddrar
Citera
2025-03-10, 18:53
Medlem
Citat:

Såg bilderna FRUKTANSVÄRT fyfan alltså
Citera
2025-03-10, 19:01
Medlem
Citat:
Såg bilderna FRUKTANSVÄRT fyfan alltså

Vart såg du de? Såg den blodiga brottsplatsen men inget på offret?
Citera
2025-03-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Vart såg du de? Såg den blodiga brottsplatsen men inget på offret?

Endel läsare är känsliga och/eller inte lika härdade som andra att se avlidna, och därför varnade jag. Det var inte meningen att bidra med en Streisand-effekt. Halsen är iallafall maskad.

Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
bilden som Samnytt har på sin sida så ser det ut som att en av bilderna kommer från Hornbach(?) Var GM där innan han gick in på Ica Maxi?

Ja, han handlade mordvapnet där.
Senast redigerad av Angeliqa 2025-03-10 kl. 19:09.
Citera
2025-03-10, 19:15
Medlem
Citat:
Endel läsare är känsliga och/eller inte lika härdade som andra att se avlidna, och därför varnade jag. Det var inte meningen att bidra med en Streisand-effekt. Halsen är iallafall maskad.

Fullt förståeligt. Vart kan man se detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in