2025-01-20, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Larmet kom kl. 19.41 till 112. Omkring 5 minuter senare ser Sharkwater2018 hur blåljus närmar sig med ilfart och en helikopter befinner sig i luften. Är inte detta en ovanligt snabb ankomst? Och, som framgått ifrån bilderna i media, anländer minst fyra (?) polisbilar. I medias bilder ifrån butiksingången står flera personer i polisoverall, däribland givetvis en negress. Varför ett sådant stort polispådrag? Polisen vet ju, att ordningsvakt gripit GM och att denne avväpnats och inte gör motstånd.

Idag bekräftar DN att psykisk ohälsa låg bakom gm:s dåd. Detta sprider DN som en sanning, helt utan grund. Ingen rättspsykiatrisk undersökning har skett. AB började sprida den föreställningen väldigt tidigt. Media var också snabba med att skapa ett Hollywood-scenario med ett kvinnligt hjälplöst offer, en irrationell och farlig mördare, samt en hjälte, ordningsvakten, "som bara gjorde sitt jobb".

Hela historien framstår som förljugen. Här ligger en hund begraven.

Saker att begrunda:
Expressen skrev den 7/1 att polisen via larmet till 112 fick veta att en kvinna skadats allvarligt efter att ha knivhuggits i butiken och att gm övermannats av väktare. Detta får polisen att sätta in en s.k. stor polisinsats, vilket, vad jag förstår, är största möjliga pådrag. Det framstår som en överreaktion till en mycket hög samhällskostnad. Denna stora insats stod i beredskap att omgående anlända för att omhänderta en redan gripen man och skicka ut en helikopter för att föra en kvinna till sjukhus.

Larmet till 112 inkom kl. 19.41, den stora insatsen anlände ca. 5 minuter senare, Expressen publicerade artikeln kl. 20.09. Artikeln uppdaterades dagen efter kl. 9.52. Expressen förmedlar däri att polisen "inledningsvis misstänker att psykisk ohälsa ligger bakom dådet". I princip direkt efter den stora insatsens ankomst spred polisen detta motiv till allmänheten via media.

Expressen intervjuar också en kund som skulle handla i butiken kl. 20. Han säger "att det var många kunder där". Ändå var det folktomt på övervakningskamerans bilder, som visar gm och bo i butiken. Dessa bilder och det korta klippet saknar, vad jag har sett, datum och klockslag.
Senast redigerad av Friindivid 2025-01-20 kl. 12:10.
Citera
2025-01-20, 15:28
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Saker att begrunda:
Expressen skrev den 7/1 att polisen via larmet till 112 fick veta att en kvinna skadats allvarligt efter att ha knivhuggits i butiken och att gm övermannats av väktare. Detta får polisen att sätta in en s.k. stor polisinsats, vilket, vad jag förstår, är största möjliga pådrag.

En kvinna har knivhuggits allvarligt i ett köpcentrum, vem säger att det inte är ett pågående terrordåd där flera gärningsmän går lösa?

Jag bor i området, det är mycket vanligt att skicka ut en helikopter, speciellt om någon är allvarligt skadad och behöver få vård snabbt. Antagligen var den i närheten redan. Helikoptrar cirkulerar här hela tiden.

Citat:
Larmet till 112 inkom kl. 19.41, den stora insatsen anlände ca. 5 minuter senare

Har du källor på det förutom ifrån ett anonymt vittne som kommenterade i denna tråd, jag minns när han sa det och du tog det direkt som sanning utan att ifrågasätta en gång, och inlägget ifrån dig direkt efter var konspiratoriskt, allt baserat på detta enda vittne. Om det nu är sant så är inte 5 minuter mycket i Stockholmsområdet, men det vet du redan.

Citat:
Expressen publicerade artikeln kl. 20.09. Artikeln uppdaterades dagen efter kl. 9.52. Expressen förmedlar däri att polisen "inledningsvis misstänker att psykisk ohälsa ligger bakom dådet". I princip direkt efter den stora insatsens ankomst spred polisen detta motiv till allmänheten via media.

GMs föräldrar gick ut med att GM var djupt deprimerad, precis efter det hänt, och något särskilt motiv kunde inte hittas. Polisen har vid det här laget fått tag på hans journaler och kan se att han inte är okänd hos psykvården, det lär ha stått en hel del där. Att misstänka att psykisk ohälsa ligger bakom är inte det minsta konstigt. Vad som är konstigt är att i det skedet misstänka att hela grejen är ett skådespel, endast utifrån att du vill att det ska vara så. Kanske för att du också lider av psykisk ohälsa och tycker/tror att skuggregeringen gör detta för att hoppa på dig personligen.

Citat:
Expressen intervjuar också en kund som skulle handla i butiken kl. 20. Han säger "att det var många kunder där". Ändå var det folktomt på övervakningskamerans bilder, som visar gm och bo i butiken. Dessa bilder och det korta klippet saknar, vad jag har sett, datum och klockslag.

Denna del av butiken är ofta tom, och från en som varit där ett antal gånger på vardagskvällar så var butiken knappast full med folk så sent. Du säger att de intervjuar en som "skulle handlat där kl. 20"? Då var han alltså inte ens i butiken när det hände? Han bara gissade alltså? Eller såg han när de tömde butiken på folk och tyckte det var jättemånga som kom ut genom utgången samtidigt? Nej, hans vittnesmål håller inte.

https://i.imgur.com/qDUiab3.png Där ser du hur befolkat det är under Tisdagar i butiken på utsatt tid. Ganska lite folk hela Tisdagen, och speciellt runt 20 tiden, väldigt tomt. I en av de tommaste delarna av butiken.
Citera
2025-01-25, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
En kvinna har knivhuggits allvarligt i ett köpcentrum, vem säger att det inte är ett pågående terrordåd där flera gärningsmän går lösa?

Jag bor i området, det är mycket vanligt att skicka ut en helikopter, speciellt om någon är allvarligt skadad och behöver få vård snabbt. Antagligen var den i närheten redan. Helikoptrar cirkulerar här hela tiden.

Har du källor på det förutom ifrån ett anonymt vittne som kommenterade i denna tråd, jag minns när han sa det och du tog det direkt som sanning utan att ifrågasätta en gång, och inlägget ifrån dig direkt efter var konspiratoriskt, allt baserat på detta enda vittne. Om det nu är sant så är inte 5 minuter mycket i Stockholmsområdet, men det vet du redan.

GMs föräldrar gick ut med att GM var djupt deprimerad, precis efter det hänt, och något särskilt motiv kunde inte hittas. Polisen har vid det här laget fått tag på hans journaler och kan se att han inte är okänd hos psykvården, det lär ha stått en hel del där. Att misstänka att psykisk ohälsa ligger bakom är inte det minsta konstigt. Vad som är konstigt är att i det skedet misstänka att hela grejen är ett skådespel, endast utifrån att du vill att det ska vara så. Kanske för att du också lider av psykisk ohälsa och tycker/tror att skuggregeringen gör detta för att hoppa på dig personligen.

Denna del av butiken är ofta tom, och från en som varit där ett antal gånger på vardagskvällar så var butiken knappast full med folk så sent. Du säger att de intervjuar en som "skulle handlat där kl. 20"? Då var han alltså inte ens i butiken när det hände? Han bara gissade alltså? Eller såg han när de tömde butiken på folk och tyckte det var jättemånga som kom ut genom utgången samtidigt? Nej, hans vittnesmål håller inte.

https://i.imgur.com/qDUiab3.png Där ser du hur befolkat det är under Tisdagar i butiken på utsatt tid. Ganska lite folk hela Tisdagen, och speciellt runt 20 tiden, väldigt tomt. I en av de tommaste delarna av butiken.

Inte ett ord från politikerna? Jag skäms över vårt land
Citera
2025-01-25, 06:23
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Inte ett ord från politikerna? Jag skäms över vårt land

om dom säger nått så klagar ni på det oxå
Citera
2025-01-25, 10:44
Avslutad
Citat:
Saker att begrunda:
Expressen skrev den 7/1 att polisen via larmet till 112 fick veta att en kvinna skadats allvarligt efter att ha knivhuggits i butiken och att gm övermannats av väktare. Detta får polisen att sätta in en s.k. stor polisinsats, vilket, vad jag förstår, är största möjliga pådrag. Det framstår som en överreaktion till en mycket hög samhällskostnad. Denna stora insats stod i beredskap att omgående anlända för att omhänderta en redan gripen man och skicka ut en helikopter för att föra en kvinna till sjukhus.

Larmet till 112 inkom kl. 19.41, den stora insatsen anlände ca. 5 minuter senare, Expressen publicerade artikeln kl. 20.09. Artikeln uppdaterades dagen efter kl. 9.52. Expressen förmedlar däri att polisen "inledningsvis misstänker att psykisk ohälsa ligger bakom dådet". I princip direkt efter den stora insatsens ankomst spred polisen detta motiv till allmänheten via media.

En till sak, att begrunda, rör den insamling som den irakiska familjen inlett. Den har marknadsförts av politiker.
Citera
2025-01-27, 20:47
Medlem
Citat:
En till sak, att begrunda, rör den insamling som den irakiska familjen inlett. Den har marknadsförts av politiker.

När är rättegången? Inget nytt i detta fall,
Citera
2025-02-02, 18:25
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mayson-60-mordades-pa-ica-maxi/#Echobox=1738515732

Mycket tragiskt. Någon som vet status på ärendet?
Citera
2025-02-02, 18:28
Medlem
Melancholymans avatar
Hej, tyvärr kan jag inte läsa igenom hela tråden, eller orkar. Men är det någon som vet på vilket trädgårdsföretag denna person arbetat på? Även, var han en vanlig trädgårdsarbetare då?
Citera
2025-02-02, 21:00
Medlem
volvo 240s avatar
Mayson Ayoub var alltså rån Irak? Synd på henne då hennes familj verkar ju ha varit avden integrerade sorten med tanke på att en irakisk kvinna i den åldern arbetar. Ju äldre så desto mindre integrerbara i saker sm kvinnor och arbete.

Tråkigt att hennes vilja att göra rätt för sig slutar såhär ;/

Alla som vill komma hit och bidra samt bi en del av Sverige är välkomna. Människor som Mayson.

Hoppas indiern får riktig livstid.

Vi orde eg ha dödstraff här för saker sm mord, sexuella övergrepp på barn, serievåldtäktsmän terrordåd osv.
Citera
2025-02-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melancholyman
Hej, tyvärr kan jag inte läsa igenom hela tråden, eller orkar. Men är det någon som vet på vilket trädgårdsföretag denna person arbetat på? Även, var han en vanlig trädgårdsarbetare då?
Leta i tråden

Det fanns dock nån mångmiljonvilla i familjen, tror farsan hade lite bättre jobb
Citera
2025-02-03, 07:28
Medlem
https://www.friatider.se/hon-mordades-av-ica-maxi-indiern

Bild på BO finns och namnges.

"Genom sin advokat har han uppgett att händelsen är kopplad till hans psykiska mående." Gissar att hans advokat lär yrka på rättspsykiatrisk vård och sedan bli utsläppt inom något år om det går vägen. Om så sker så lär detta inte vara sista gången vi hör av denne man.
Citera
2025-02-03, 08:32
Medlem
Citat:

Jag har svårt att se någon form av konspiration i det här, vad skulle kunna vara skälet ett mörka/förvrida det som hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in