2025-02-07, 00:43
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Inte en expert. Flera av varandra oberoende experter har kommit fram till samma slutsats.
Två stycken, har de sedan specificerat. Har för mig att bägge jobbade på den egna redaktionen, dessutom. Iaf den ene.
Här är två olika flashbackanvändare som tagit bort brus et c:
https://streamable.com/5l9eyx

https://whyp.it/tracks/254660/jobba?token=SJaH2

Jag kan inte på något sätt få det till ”ut ur Europa”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niiilz
Jag är inte den som är den. Jag kan absolut erkänna mina fel och brister.

Men det är väl ändå inte datumet när en annons lades ut som är saken här?

det som är saken är väl att det är en helt normal praxis av företag att lägga ut annonser om folk/bemanning. Det görs även när man är fullbemannade.

en sådan sak behöver man inte vrida till en del av en masskjutning liksom..? Då har man verkligen foliehatt på sig

4-5 tillsvidaretjänster med tillträde snarast möjligt under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Det är denna formulering som inte förkommer i tidigare annonserna som gör att man höjer på ögonbrynet. Det saknas helt uppenbart personal och beslut har ännu inte fattats om anställning. Du kan ha rätt, men det tror jag inte...

https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/29440533
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Du verkar besatt av autism. Är du själv på spektrat möjligen?

Besatt? Denna tråd handlar om en massmördare med autism, där massmördaren kanske inte hade mördat om han inte hade autism. Du är den som verkar vara "på spektrat" som uttrycker dig på det vis du gör.

Lås in alla autister NU.
Citera
2025-02-07, 00:44
Avslutad
Irrelevant kommentar men hur ser ni på polisen som tar på hans könsorgan på det sättet under visitationen?: https://gofile.io/d/qIaCIe Edit: fast han kanske tror att det är vänsterfickan med tanke på att han inte undersöker den riktigt... Dum kommentar kanske förlåt! God natt!
Citera
2025-02-07, 00:44
Medlem
Citat:
Inte en expert. Flera av varandra oberoende experter har kommit fram till samma slutsats.

du menar två trötta "ljudtekniker" på tv4 nyhetsdagen? ok. väger tungt.
Citera
2025-02-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Besatt? Denna tråd handlar om en massmördare med autism, där massmördaren kanske inte hade mördat om han inte hade autism. Du är den som verkar vara "på spektrat" som uttrycker dig på det vis du gör.

Lås in alla autister NU.

Du tror på fullaste allvar att det var hans autism som drev honom till detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Det här får du gärna utveckla?

Gärningsmannen hittades med tre (!) av sina vapen intill. Hur tunga är sådana där gevär egentligen? Han ser ju rätt spröd ut på bilderna, ser inte ut att ha någon muskelstyrka alls.

Gjorde precis det, flertal vittnen som gömde sig på toaletterna i huvudkorridoren, som är under samma ”yta” som matsal, aula, informationscenter samt kafeteria, hörde mer än en röst, bland annat från en kvinna. Vad hon uttalade sig om tänker jag inte gå in på, men om det stämmer sä är det garanterat kopplat till skjutningen. I videon som är släppt där man ser GM, det är ingången till informationscentret, som är i huvudkorridoren.
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Vet inte om någon har tagit upp det i tråden men varför tror ni han slutade att döda? Han hade ju ”många magasin kvar” tror ni han kände sig klar eller hade han börjat ångra det han gjorde?

Undrar jag också. Att han gick ut självmant utan att falla i strid mot polisen.

Tycker även att 10 talet döda trots endel skadade också låter ganska lite ifall han kunde knata runt i ganska lugn och ro och skjuta på exakt vad som helst som hade puls.

Undra hur det dödande skotten gick till och hur många personer han egentligen måste ha besparat döden.

Just bristen av information gör tyvärr att ens egna tankar skenar iväg lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Aa vi kan ta en arbetsplats som ett exempel. Om en "skolskjutning" sker på din arbetsplats. Har alla möjlighet att ta sig ut då eller är det bara chefen som kan låsa in sig i alla utrymmen?

Och varför är han så mycket viktigare än dem?

Det är det du vill. Några chefer ska kunna låsa in sig själva där och klara sig. Resten där är bara hejsvejs?

På en större arbetsplats är det ofta så att personal har åtkomst till olika utrymmen som de har behörighet till. Man har inte åtkomst till hela arbetsplatsen för det är onödigt. Således alla kan springa och gömma sig någonstans, men kanske inte så vettigt springa tvärs över hela arbetsplatsen till platser där ens passerkort inte är giltigt.

Du verkar tänka att det bara är en person som har nycklar? Tänk på att det är många som arbetar på en arbetsplats och så även skolan. Det fanns säkert minst 50 lärare på plats. Det behövs knappast någon rektor som springer runt och öppnar dörrar.
Citera
2025-02-07, 00:46
Avstängd
Citat:

Men hur kom de fram till att han är skåning?
Citera
2025-02-07, 00:46
Medlem
Efter ceremonin kommer prästen Jacob Kasselia med en hälsning från Salims anhöriga.

– De vill säga att de förlåter killen som gjorde detta fruktansvärda.

– Och de vill också framföra att de tänker mycket på alla andra familjer som drabbats i dådet. Det här har skadat så otroligt många.

Hahhahahah dom pissar på liket
Citera
2025-02-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvstjockisen
Något som verkligen gör mig helt förundrad är många svenskars motstånd och förnekelse till att detta dåd haft rasistiskt motiv. Man gör verkligen all typ av mental akrobatik med alla typer av hypoteser för att undvika sanningen som är väldigt tydlig. Varför är det så svårt att bara acceptera verkligheten? Varför kan ni inte acceptera att det finns svenskar som faktiskt är rasister och ogillar andra människor? Känner ni er påhoppade och kränkta eller vad är det jag har missat?

En stor majoritet av alla etniska svenskar gillar inte "invandrare". Svenskar tycker att de är obehagliga, stökiga, skrämmande, störande och jobbiga på olika sätt. De flesta av dessa svenskar röstar dock ändå inte ens på SD (då detta fortfarande signalerar låg status och ett socialt tabu för många), även om en majoritet av alla etniskt svenska män under pensionsåldern idag torde rösta på SD.

Det är givetvis inte alls osannolikt att någon svensk knäppis som gärningsmannen hyste starkt negativa känslor mot kulturberikare. Särskilt inte i det brutalt berikade Örebro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in