2025-02-06, 23:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson2727
Det mest intressanta blir o se hur han försörjer sig med tanke på 0 inkomst. Hur han betalade hyran, hade råd med käk vapen mm
Har väl säkert växlat med skulle tippa på föräldrarna först och sedan i kombination med soc.
Citera
Medlem
mUdajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Skönt att det INTE var en AR15 eller dylikt som användes i alla fall.

Nu blir alla kommunister (som "Fria Tider") som redan har skrivit massor av artiklar och spelat in poddar (Aftonbladet) om AR15, vita män, automatvapen och fan och hans kommunistiska moster jättearga av besvikelse.

Håller med. Allt snack som har varit i denna tråden och har påpekat flera gånger att man inte ens vet vad det var för vapen han använde.

Borde göras en analys av hur stor skada allt omkring tar med brist på info från myndigheter. Tänker på alla dessa gissande tidningar och inlägg här.
Citera
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapslad
Informera om vad? Jag har läst på Komvux och har aldrig sett nån SOC-insats.

Soc informerar på SFI om alla rättigheter som finns i Sverige.
Citera
2025-02-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Instämmer. Men vill tillägga att det även kan ha varit första gången någon satte hårt mot hårt mot honom och ställde krav. Det var han nog inte van vid och det lär ha kommit som en chock för honom.

Hårt mot hårt?

Hur menar du?

Efter 15 år av skit så skall socialtjänsten plötsligt hålla en intervention sisådär någon vecka efter jul-ledigheten?

Känns konkret som att någon borde sätta hårt mot hårt mot socialtjänsten om så vore fallet
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
De skulle inte ha möte om honom på skolan, de skulle vara där och informera på skolan enligt tidigare uppgifter.

Han kan ha fått kännedom om detta och tagit tillfället iakt. Inte osannolikt alls tycker jag.

Bara min teori förstås.
Så kan det ha varit. Då lär vi få se mer färre ihopslagna jättecampus och myndighetskontor framöver.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Så insatsstyrkan kom med IR-utrustning då antar jag?

Det och gasmasker antar jag. Syns lite på en video där dom visiterar en student på en toa.
Citera
2025-02-06, 23:55
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Det och gasmasker antar jag. Syns lite på en video där dom visiterar en student på en toa.

Jag är ganska säker på att alla patruller har gasmasker i bilarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Sant, det har ju diskuterats om att han var förbannad över kursen han gick. Soc-spåret är bara ett av flera möjligheter. Han kan ju haft problem med båda om man spekulerar kring vas som kan ha hänt.

Kanske klarnar det imorgon om vi får information om de omkomna. Jag har svårt att tro på slumpen.
Citera
Medlem
Precis! Hur vore det om folk bara betedde sig och anammade den, om än smått antika men ack så enkla, lärdomen ”behandla andra som du själv vill bli behandlad”

Citat:
Ursprungligen postat av CrashCeasar
Eller så kanske alla medborgare ska ta sig i kragen och se till att tex mobbingen försvinner i samhället o stötta de som behöver stöttas - så typiskt svenskt och hänvisa till att politikerna ska lösa alla problem, det kommer inte att fungera.
Citera
2025-02-06, 23:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nu hänger jag inte med. Var det fortfarande en pågående process när han gick till campus och pangade? Hade han överklagat den nekade ersättningen och så kom information ut att hans ersättning beviljats, och det råkade bli postumt?
Nej. Jag svarade på en fråga om dubbelmördaren i Linköping först.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Jag vet inte, förhoppningsvis tar det max 15 minuter från larm till de sitter i helikopter.

Sen är väl den normala hastigheten för en helikopter ca 300 km/h?

Så summa summarum?
Eftersom du sa att mitt argument föll platt så antar jag att du har en korrekt estimering att komma med. Från larm hur lång tid tar det för NI att vara på plats i Lycksele mellanstadiet?
Citera
Medlem
Niiilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Källa på det? Rätt passande att man behöver folk så akut att man skriver det 3ggr i annonsen.
6st tjänster inom ett specifikt område är rätt mycket.

Men helt seriöst.
Tror du att det är en konspiratorisk sak att man lägger ut en annons om bemanning tre dagar innan nåt sådant här händer?

sluta tänka. det går inte så bra.

min syster jobbar inom samma genre i just Örebro. och dom är inte konstigare än andra företag.

det man gör är att man lägger ut annonser. för att bygga upp en reserv eller för den delen ha bra folk i sin pool. så när man väl ska anställa går man dit och kollar.

Annonserna blir då extremt viktiga för att hålla sig relevant och få in kandidater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in