Citat:
Ursprungligen postat av
Pilla74
Så han var på väg dit men kunde inte hålla sig när han såg ett klassrum med analfabeter ? Nja något rimmar konstigt i detta .
Ja, nu när du säger det inser jag att det inte har rapporterats något om att skjutningen skulle ha börjat på socialkontoret eller att det skulle ha funnits några offer bland anställda där.
Min första tanke var att han fortsatte massakern i en skola som var inhyst i samma lokaler, när han ändå var igång och planerade att skjuta sig själv, men den ter sig ju orimlig mot den bakgrunden. Men om det stämmer att han precis fått sitt socialbidrag indraget kan det mycket väl ha varit en utlösande faktor, och det
kan dessutom ha varit så att han faktiskt var på väg mot socialkontoret men bestämde sig för att byta mål på vägen.
Eller också att det indragna socialbidraget var utlösande men att den här skolan (där han ju faktiskt hade läst in komvuxkurser, och med andra ord hade anknytning till och kanske bitterhet mot) var målet han valde ut, och inte socialkontoret. Men detta är bara olika möjliga scenarier som jag slänger ut här.