2025-02-06, 22:44
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Vad hände? Tyckte de sa att de skulle droppa alla namnen idag under eftermiddagen men det har dom inte gjort än?

Är det imorgon vi får veta mer?

Varför ska de ”droppa” namnen öht? Är inte det upp till anhöriga att bestämma över?

[quote=P-47N|90943163]
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Precis.

Jag gråter mig till sömns över en blatte som vart här i tio år, itne arbetat men kan köpa villa och ha ett bröllop. Sägs vara 29, ser ut som 49.

Nej, låt skytten fortsätta lite längre tid nästa gång och parasiter skjuts av. Vi behöver inte muslimska parasiter i detta land.
Hur vet du att han inte arbetat?
Han ser verkligen inte ut att vara 49. Om du syftar på att han var flintis är det inte ovanligt att män kan börja tappa hår relativt tidigt.
Muslimska parasiter? För det första verkar ju alla antingen arbetat på skolan, alternativt studerat och flera verkar både studerat och arbetat samtidigt.
Angående trostillhörighet verkar minst två av offren vara kristna, mannen nämnd ovan samt en kvinna som enligt uppgift online (ej officiell uppgift) är en kristen östafrikanska. Samt en iranska, vet inget om hennes eventuella tro men hennes bästa väninna är iaf obeslöjad.
Otroligt sorgligt. Mannen såg glad, öppen och vänlig ut och ville studera sjukvård för att kunna hjälpa andra.
Jag vet inte hur många som var invandrare respektive svenskar av offren, och hur de övrigas eventuella tro såg ut, men det är ju uppenbart, givet att de studerade, att samtliga av dessa invandrare ville arbeta, integreras och göra nytta i samhället. Dvs mönsterinvandrare oavsett trostillhörighet.
Citera
2025-02-06, 22:45
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenomnatten
Definitivt kört… om polisen ska lära sig agera style dataspel - nej det är inte realistiskt att börja skjuta hej vilt i rökfyllda lokaler utan utrustning. De första på plats var också aspiranter… som antagligen var närmst när larmet kom, de gick in..

jag vet inte var din brist och avsaknad på verklighetsuppfattning kommer sig av. Det är såna som är farliga för samhället..

Himla otur att det var just aspiranter som kom först. Vad gör de ens där? När började aspiranter springa på skjutningar?
Citera
Medlem
Nu skrev du ju inte det. Men inte det heller är en ursäkt och vem vet hur han var och såg ut när han fick licensen?

Citat:
Ursprungligen postat av nosik
Nu syftade jag inte på hårstil, klädval och hur sne eller rak näsan är. Snarare blicken och kroppsspråk. Psykiskt sjuka människor har ett maner och inte minst en blick som oftast avslöjar dom. Ett själlöst intryck som man lätt urskiljer om man stannar upp och observerar lite.

Vilket någon normalt funtad uppenbart inte gjort i det här fallet. Troligen någon avdankad tant.

Sätt en AI robot som gör jobbet istället och scannar pupillerna och jämför med en databas på 50 000 liknande fångade psykopater. Går inte att förfalska och bör få bort problemet.
Citera
Medlem
Det gäller att avvakta och se här.
Även om denna dåre haft licens vapen så börjar jag undra om det är dessa som använts här? Det är väldigt tyst från polisen om vilka vapen som använts och vad för sorts.

När det kommer till tex Mangs så hade hans skytteklubb avrått polisen att ge denna person licens men polisen gav ändå honom licens. Vad jag läser mellan raderna här är att polisen troligen klantat till det.- jag skulle inte bli förvånad om denna kille fått sina licenser ifrågasatt aven läkare men polisen gjort noll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Soc begär kontoutdrag inför varje ansökan, det går inte att spara någonting.
Det går inte heller att få in några extra pengar på kontot för då blir det avdrag.
Slänger du pengarna på skit så kommer det även räknas in som tillgång och kan då avyttras för att betala uppehälle.

Nej, det får de inte längre göra efter ett prejudikat i HFD.
Citera
2025-02-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ser att folk tycker att polisen borde gå ut med namn, när nu alla är identifierade, men om nu 99 procent var invandrare, så är det kanske för riskabelt att göra det?

Knappast polisens uppgift att gå ut med namnen på offren såklart. De anhöriga till offren väljer själva vilken information dom vill dela med sig av.
Citera
Medlem
CyberIngmars avatar
En sammanfattning med berättelser inifrån skolan. Någon skrev att det var 80% invandrare som gick där på Risbergska?

https://omni.se/gav-min-dotter-en-sista-halsning-berattelserna-inifran-risbergska/a/KMX7WM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det är det jag menar också. De (Socialtjänsten) borde ha hjälpt honom till att söka sjukersättning eller i vart fall inte under hot om att förlora sin försörjning pressat en person med uppenbar social fobi att söka jobb och övriga aktiviteter.

Jag är rätt övertygad om att hans familj har försökt hjälpa honom hela hans liv. Uppenbarligen finns det inte så mycket hjälp att få i Sverige.

Det är en anonym uppgift du baserar detta på, men vi vet ändå inget om ifall socialtjänsten ens pressat honom. Jag litar inte ett dugg på en enda anonym uppgift, varför måste man ens vara anonym för att berätta något om soc om det är sant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Hur kommer du åt de som inte frivilligt söker sig till socialtjänst och psykvård? De som knappt har kontakt med någon som i det här fallet. Dubbelmordet i Lnkpn är ett annat exempel. I större städer går det att leva isolerat och frivilligt bli helt bortglömd.
Det gör du inte men denna kille var i kontakt med socialtjänsten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Eftersom det tog över 1 timme innan polisen hittade gärningsmannen tyder det på att han tog sitt liv ganska så snabbt efter det att polisen var på plats. Skulle gärningsmannen fortsatt att skjuta så skulle det ha varit betydligt lättare för polisen att lokalisera gärningsmannen.

Ja det låter rimligt, man skulle vilja veta vilken tid de hörde det sista skottet. Vi har alldeles för lite information för att avgöra om poliserna har misskött sig eller inte. Det blir bara galna spekulationer.
Citera
Medlem
De hade åtminstone velat satsa mer på förebyggande och på vård. Det hade haft en teoretisk möjlighet att hjälpa.

Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn111
Troligtvis hade han inte gjort det om sossarna var vid makten. helt riktigt... du är spot on!
Citera
2025-02-06, 22:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Varför ska de ”droppa” namnen öht? Är inte det upp till anhöriga att bestämma över?

Det gör dom nog inte vid såna här grejer, exempel Elliott Rodgers och såna grejer så går man väl ut med namnen för att hedra brottsoffren. Och sen är det nog mer för att kunna lugna allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in