2025-02-06, 22:25
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Självklart med den politik som förs. Det såg jag komma för nästan 20 år sedan. Det som händer nu också med utoressn7ng mot butiksinnehavare för "beskydd" såg jag då också. Jag hade internetbutiker istället.
Ja, många gånger har man undrat varför just svenska politiker från omkring 70-talet och framåt ville skapa så många problem som möjligt i sitt land.
Citera
2025-02-06, 22:26
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Bära vapen.... Ett jaktvapen med minst 60 cm pipa i ett hölster på kroppen. Du är ett geni.

Jag menar naturligtvis försvar i hemmet. Du tycker att studenter ska få gå omkring med Glocks på höften i skolan eller?
Citera
2025-02-06, 22:26
Medlem
Hariwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krosamajabanan
Det kommer bli värre. Inbördes krig. Svenskar får nog tillslut.

Snälla säg inte så. Jag hoppas verkligen att det inte kommer till det!
Citera
2025-02-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Varför är man inte förvånad. Borgarna vill ha ett extremliberalt mini-USA där den lilla klicken rika stänger in sig i små övervakade samhällen och vanligt folk får leva i deras masskriminella smutssamhällen med tusentals hemlösa, hela knarkarkvarter och ovanpå det behöva slava med 2-3 jobb för att överleva

Vi kommer få ännu fler rickard andersson desto mer borgarsmutsen försämrar vår välfärd och tar bort skyddsnäten
Ser det ut så i Schweiz?
Citera
2025-02-06, 22:28
Medlem
När ska det framkomma att Sveriges polisiära myndighet besitter absolut noll förmåga i hanteringen av alla brottsliga mål som skett senaste 12-36 månaderna? Och nej det handlar inte om antalet poliser i kvantitet. Jag pratar om kompetensen bland de befintliga idioterna som sitter i ledningen.

Vi behöver inte prata om sprängningar, gängkonflikter. Det är nog alla överens om.

Men att se en sådan insats som man stod för inför detta dåd. 140 poliser, frångått rutiner i PDV, total utebliven kommunikation under och efter krisen.

Vad fan är det som händer och varför lägger man inte högre krav på en myndighet som har tillgång till ALLA resurser mellan himmel och jord?
Citera
2025-02-06, 22:29
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Bombarna får pausa några dagar, dom följer MSM showen som alla andra.
Konstigt. Men det kanske stämmer?
Citera
2025-02-06, 22:29
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Jag menar naturligtvis försvar i hemmet. Du tycker att studenter ska få gå omkring med Glocks på höften i skolan eller?

Dolt ja. Du godkänner handeldvapen i hemmet då ? Det är en bra cowboy med den halvautomatiska hagelbössan. Som är bäst för home defece.
Senast redigerad av HajPaDig 2025-02-06 kl. 22:34.
Citera
2025-02-06, 22:33
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Dolt ja. Du godkänner jandeldvapen i hemmet då ? Det är en bra cowboy med den halvautomatiska hagelbössan. Som är bäst för home defece.

Inte pistoler just eftersom de är extremt enkla att smuggla in i en folkmassa. Men tycker att man ska få ha gevär hemma. Ej om de är eller kan göras semiautomatiska dock.
Citera
2025-02-06, 22:34
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Inte pistoler just eftersom de är extremt enkla att smuggla in i en folkmassa. Men tycker att man ska få ha gevär hemma. Ej om de är eller kan göras semiautomatiska dock.

Ok. Varför inte semi auto för home defence ?
Citera
2025-02-06, 22:35
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Du kan sluta fundera. Finns inga politiker som funderar på motivet. Man låter polisen utreda.

Det är pöbeln/folket som skriker efter information som inte finns och media ger dem det de vill ha.
Det känns på något sätt som man verkligen vill göra allt för att vinkla det åt rasism.
Nästan så man hör Media tänka " hoppas det bara var invandrare så vi får yla om rasism ett tag"
Eller tvärtom. Hoppas nu för Guds skull att fler svenskar dött så vi slipper rasistylandet.
Kan låta sjukt, men jag tycker mig se detta mellan raderna.
Citera
2025-02-06, 22:41
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Det är inte första gången en Sverigedemokrat har ”tappat det”. Anton Lundin Petterson gjorde samma sak fast med svärd.

Ni får ta lite eget ansvar för era handlingar istället för att skylla på offren.
Det är politikernas uppgift att inte förråda sitt eget folk.
Det är även så att araber/negrer eller vad det var för något som fick en omedelbar deportering i det här fallet förväntas förstå att svenskarna vill ha ett eget land.

Så när ovan nämnda grupper inte håller sig till reglerna så tar folk saken i egna händer.
Rickards handlande är en konsekvens av huvudlös politik i samverkan med rasfrämlingar som vill utnyttja detta faktum.

Att det är en vedervärdig politik som leder fram till händelser som denna är inte svårt att greppa.
För egen del känner jag bara glädje över att vi slapp ett gäng apor men tycker Rickard hamnat i kläm i en värld där falska politiker styr Sverige. Det kan jag sörja.

Tänk om, tänk rätt, annars kommer detta hända igen. Och igen. Och igen.
Citera
2025-02-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Varför är man inte förvånad. Borgarna vill ha ett extremliberalt mini-USA där den lilla klicken rika stänger in sig i små övervakade samhällen och vanligt folk får leva i deras masskriminella smutssamhällen med tusentals hemlösa, hela knarkarkvarter och ovanpå det behöva slava med 2-3 jobb för att överleva

Vi kommer få ännu fler rickard andersson desto mer borgarsmutsen försämrar vår välfärd och tar bort skyddsnäten

Det är 7K som orsakat behov av jättelika besparingar i svenskars välfärd pga enorma kostnader pga huvudlös invandring och dessa neddragningar är absolut en bidragande orsak till skjutningar och de kommer öka då kostnaderna inte minskar utan ökar pga många av invandringskopplade bidrag är inflationsjusterade i motsats till t ex statlig pension som nu för många är lägre än äldreförsörjningsstöd. Detta gäller väldigt många som arbetat inom sjukvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in