Citat:
Ursprungligen postat av
Martlet
Gäller tydligen inte för araber, de åker till och även bor i sina hemländer.
Du har en poäng där. Det är så att assistansbranschen och behovsprövningar blivit mycket hårdare på grund av den organiserade brottsligheten och alla familjer som har en låtsashandikappad eller låser in sin downie i ett rum och köper BMW för pengarna.
Om Rickard hade ekonomiskt och socialt stöd kan det ha kommit nya krav på honom. Krav som kan ha varit helt orimliga för någon som var så störd. Men om det inte fanns en registrerad diagnos och han inte hade en god man så visste hans föräldrar säkert inte om att det var kris, han umgicks ju nästan aldrig med dem. Han kanske själv inte ville vara med om att en diagnos skulle sättas.
Helt plötsligt står han där med en socialarbetare som ska ha ut honom på arbetsmarknaden. Om jag hade haft ett möte med honom så hade jag direkt kontaktat min småpåve till chef och ifrågasatt den byråkrat som tyckte att han skulle vara på ett vanligt jobb. Även många kommunala hittepåjobb skulle jag säga var över hans förmåga och sedan skulle jag vara så ofin att jag skulle föreslagit en utredning.
Kan man få jaktlicens om man har en diagnos på en personlighetsstörning och god man?