2025-02-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Ja, första googlingen gav det priset.
Eftersom du inte verkar ha förmågan att kolla själv, så har du en länk.

https://thearmourysports.se/vapentillbehor/magasin/gevar/

Att han inte är sportskytt är en sak, men det visste knappast den handlare han köpte av..

En ensamstående som har försörjningstöd, då är riksnormen 5030kr i mån för 2024.
Det får man utöver bidraget till hyra, el, ev mediciner o sånt.
Kan skilja lite mellan kommuner dock.
Så 5000 i månaden är inte lite..
Sen är det väl inget som säger att han köpte alla på engång...

Och handlar man kontant är det inget soc ser.
Och enstaka köp lär dom inte bry sig om..

Okej låt säga att han köpte det billiga magasinet för 225kr, då har han lagt en beställning på 10+magasin för hälften av socbidraget + ammunition som uppenbarligen va en hel del enligt polisen.

Riksnormen är vad det låter, den är på lika mycket vart du än bor i riket.

5000kr är mer eller mindre ingenting?

Hade det varit enstaka köp som jag skrev i inlägget du svarade på så tyder ju det på att han har planerat det här ett tag och alltså inte va något impulsivt.
Citera
2025-02-06, 20:46
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Jo en användare här och alla höll med
Då har du inte läst inläggen utan ljuger som fan.
Sluta skitposta på Flashback.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
De är utbildade för det och deras jobb.

Det är inte så enkelt att bara för att man har ett jobb så springer man villkorslöst in i en situation där man tror man ska dö. Det ligger dessutom i deras arbetsbeskrivning att bedöma risken, ingen har nytta av att även de dör.
Polisen har inte gjort någon bedömning att de gjort fel heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Hur många förblödde medan polisen stod och väntade på att GM skulle skjuta sig själv?

Bäst hade ju varit om det fanns 130 poliser på skolan redan innan han gick dit, då hade ingen dött förutom möjligtvis han. Tyvärr fungerar inte verkligheten så. Även om första poliserna gick in direkt så kan de inte bara springa runt som yra höns och skjuta på allt som rör sig, de måste rensa rum, lokalisera hotet, hålla sig själva säkra först och främst, för om de blir skjutna så gör de ingen nytta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Du är inte polis så du slipper. Poliser skall göra det. Punkt
Ja så kan man också se det. är nästan 100 på att det inte är praxis av polismyndigheten att man ska gå in i en byggnad 17.000kvm med en 9mm sig sauer när okänt antal personer skjuter hej vilt.
Citera
2025-02-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Polisen gjorde fel här. De borde naturligtvis gått in och oskadliggjort skytten, även om det innebar risk för livet. Nu kunde ju Rickard gå omkring i lugn och ro och skjuta folk, ända till dess att han sköt sig själv. Tisdagen den fjärde februari 2025 var en skammens dag för svensk polis.

Har polisen väntat en timme för att oskadliggöra honom?
Citera
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken99
Kryp längs golvet. Skjut i taket. Skräm. Gör nåt. Nej de gav upp. Ber om ursäkt för detta

Exakt. Bra!

Ingen yrkesstolthet ö.h.t

Varför blev dom ens poliser
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekking
Källa?

Deras namn stod tidigare i tråden tillsammans med andra bekräftade döda. Huruvida det är sanning kan jag inte gå i god för
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Din tro har inget med sanningen att göra.
Enligt polisen.
12:33 första larm
12:38 första polis på plats som blir beskjutna.
12:45 insattsstyrka går in.
13:30 skytten hittas

Om du "tror" att man bara kan rusa in i en 17 000 kvm stor skola och omedelbart avgöra att det endast är en gärningsman och sedan lokalisera och neutralisera denne har inget med verkligheten att göra.
Vi kommer få alla svar men sluta komma med en massa totalt verklighetsfrånvända tyckanden.

Tack för tider! Det tog alltså 45 min för RI att hitta GM? Ungefär samtidigt som NI anlände om jag inte missminner mig?
Citera
Medlem
Migerationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag hörde igår på P1 om en polisledare som berättade om hur man ska hantera PDV (pågående dödligt våld). Det polisen som ankommer till platsen ska göra är att vara maximalt högljudda, maximala sirener, maximalt rop och skrik från polisens sida, gärna skottlossning.

Detta leder (enligt erfarenhet från USA) oftast till:
- GM avbryter dödandet
- Flyr, eller tar sitt liv, eller rusar mot polisen för "suicide by cop"

Nu vet vi inte vad som har hänt i detta fall, men det polisen absolut inte ska göra är att smyga fram, eller avvakta. Maximalt buller och "här är vi" är det som gäller.

Ja du..här verkar det som att poliserna har gått in tyst och gått ut lika tyst. Varför hör man inga vittnesuppgifter om att polisen gick in högljudda? Ingen har nämnt något om att dom hörde att polisen gick in första gången…..
Citera
Medlem
Behöver inte betyda att han har något med judendom att göra. I Sverige ger man namn utifrån tycke, inte efter religion. Annars hade vi inte haft någon Dick eller Bror 😑
Citera
2025-02-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Okej låt säga att han köpte det billiga magasinet för 225kr, då har han lagt en beställning på 10+magasin för hälften av socbidraget + ammunition som uppenbarligen va en hel del enligt polisen.

Riksnormen är vad det låter, den är på lika mycket vart du än bor i riket.

5000kr är mer eller mindre ingenting?

Hade det varit enstaka köp som jag skrev i inlägget du svarade på så tyder ju det på att han har planerat det här ett tag och alltså inte va något impulsivt.

Han kan ju ha köpt på sig ändå, utan att ha planerat just detta...
Har själv ett par 30skotts mag till min halvautomat.
Jag har inte planerat nåt liknande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in