2006-09-18, 12:41
Medlem
Tanten Skugge är patetisk. Hon kommer att få det hon förtjänar. Tro mig, det kommer hon!
Citera
2006-09-18, 14:45
Medlem
Dum, eller rent av stendum eller kanske riktigt psyko, det här citatet från artikeln slår alla rekord i dumhet och cynism: "Och till alla sjuka skulle jag säga: Ja men varför har ni inte tagit privat sjukförsäkring? Hur kan ni vara så naiva att ni tror att pappa staten ska finnas där för er? Det går liksom inte till så." Tagit privat försäkring? En privatförsäkring är en försäkring där den som har pengar över försäkrar sig mot det han sannolikt inte kommer att drabbas av. Nån form av terapi och självrannsakan skulle nog vara bra för Skugge.
Citera
2006-09-18, 14:58
Medlem
Måste dock ge Linda lite cred för den här krönikan: http://www.expressen.se/index.jsp?a=666524 . Den känns riktigt mänsklig för en som skrivit krönikan som diskuterats i den här tråden.
Citera
2006-09-18, 15:00
Medlem
Skuggan

Skuggan är varken begåvad med högt IQ eller EQ. Hon skriver som hon tänker, dvs rätt korkat. Å andra sidan är det rakt in i vedboden för hennes läsare. Även om hon uttrycker sig för generaliserande, nedlåtande och överförenklat finns det ett korn av sanning i det hon säger. Det handlar om att dina val faktiskt får konsekvenser. Väljer man att gå på kulturvetarlinjen är konsekvensen att du troligen inte kommer få ett välbetalt arbete. Väljer du att föda fem barn och vara hemma med dem (oavsett kön) kommer du vara mindre attraktiv på arbetsmarknaden. Det faktum att våra val har konsekvenser verkar vi moderna svenskar ha oerhört svårt att förstå. Dessutom ÄR vi oerhört bortskämda i Sverige och möjligen behöver vi alla få en ordentlig djävla spark i röven och förstå att arbetsförmedlingen inte ger oss jobb och att våra skyldigheter kanske är större än våra rättigheter.
Citera
2006-09-19, 00:19
Medlem
Andy Flags avatar
Men vad i helvete. Skugge kom ut som moderat - och ja hon skrev konkret att hon var moderat - för lätt ett och ett halvt år sen. Inte en chans i världen att jag letar upp just den krönikan, men hon har väldigt, väldigt ofta varit just pro-blå i sina krönikor.
Citera
2006-09-19, 08:14
Medlem
miriams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Förstår allt hon skriver utom detta:

"Till alla pensionärer som gnäller om låg pension skulle jag till slut säga med hög röst: Och vem tvingade dig att stanna hemma med barnen i 13 år? Du hade liksom ett val som yngre. Men du sket i det."

Sanslöst okunnigt. De kvinnor som är pensionärer nu var småbarnmammor på fyrtio-, femtio- och sextiotalet. De hade i nio fall av tio inget val.

Alltså där nådde hon botten jag brukar inte orka bli arg över vad hon skriver hon har rätt att ha vilka åsikter hon vill hur dumma dom än är men när hon skriver så där om dagens kvinnliga pensionärer då visar hon verkligen hur okunnig hon är på de tiden fanns det inga andra alternativ för arbetar familjer som inte hade råd med barnsköterskor osv då var kvinnorna hemma och därmed jämt.
Citera
2006-09-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederpalm
Skuggan är varken begåvad med högt IQ eller EQ. Hon skriver som hon tänker, dvs rätt korkat.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2006-09-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Det finns inte en chans att Linda Skugge är moderat. Antingen röstar hon på FI, (v) eller (mp).

// Roger P.
http://expressen.se/index.jsp?a=415678
Citera
2006-09-19, 17:48
Medlem
Grisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miriam
Alltså där nådde hon botten jag brukar inte orka bli arg över vad hon skriver hon har rätt att ha vilka åsikter hon vill hur dumma dom än är men när hon skriver så där om dagens kvinnliga pensionärer då visar hon verkligen hur okunnig hon är på de tiden fanns det inga andra alternativ för arbetar familjer som inte hade råd med barnsköterskor osv då var kvinnorna hemma och därmed jämt.

Hade inte den där nollan en blogg man var tvungen att betala för att få läsa?

Jag avskyr verkligen den där kvinnan, det är oerhört sällan jag säger något negativt om kvinnor, men i hennes fall kan jag bara inte hålla tyst.
Citera
2006-09-19, 21:50
Medlem
kentiss avatar
jag ändrar mig...

Citat:

"Till alla pensionärer som gnäller om låg pension skulle jag till slut säga med hög röst: Och vem tvingade dig att stanna hemma med barnen i 13 år? Du hade liksom ett val som yngre. Men du sket i det."

Sanslöst okunnigt. De kvinnor som är pensionärer nu var småbarnmammor på fyrtio-, femtio- och sextiotalet. De hade i nio fall av tio inget val.

Och jag som nästan alltid tyckt bra om Linda Skugge...men det här var verkligen ett lågvattenmärke. Så jävla cynisk som hon är i krönikan är ju ingen människa...väl...eller...?...jo, tydligen...
Citera
2007-11-26, 19:17
Medlem
chribsson2s avatar
http://www.alltombarn.se/aktuellt/skugge-och-scocco-oense-om-pappabloggande-1.3683
Som sagt.......
Citera
2007-11-26, 20:24
Bannlyst
Citat:

Det var väl jävligt bra skrivet. Som tjej ska man ge fan i att skaffa sig barn med någon jävla karslok som begär att man ska vara hemma i 13 år. Och om man nu skaffade sig barn på fyrtio-,femtio- och sextiotalet då kan man inte gnälla över att man varit hemma. Man fick väl se till att skaffa sig en karl som kunde betala barnflicka osv. Vem fan har sagt att bara för att man får barn att man vill vara hemma med dom? Vilken jävla dynga som vissa skribenter i den här tråden levererar. Linda Skugge är bra!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in