Jag retar mig något förbannat på folk som har löjligt överbetalda låtsasjobb och samtidigt gnäller att andra ska skaffa jobb. Som Linda Skugge gör. Ok, i rättvisans namn så har jag för mig att hon någon gång erkänt att hon haft en jävla tur att ha få möjligheten att kunna försörja sig på att skriva sina små kolumner men ändå, sluta gnälla på alla andra nån jävla gång. Hon skriver t.ex sånt här:
Citat:
Och till alla exceptionellt gnälliga unga människor som klagar på att det inte finns några jobb skulle jag säga: Du hoppade av gymnasiet och tror att det ska finnas jobb, är du helt dum i huvudet eller? Du gick nån sketen kulturlinje på gymnasiet och nu tror du att det ska finnas jobb för dig. Please, lite verklighetsförankring tack.
Och till alla sjuka skulle jag säga: Ja men varför har ni inte tagit privat sjukförsäkring? Hur kan ni vara så naiva att ni tror att pappa staten ska finnas där för er? Det går liksom inte till så.
Det enda man vet säkert är att man alltid är sin egen lyckas smed. Punkt.
Det vill säga: vad är bäst, en gedigen utbildning från Handels eller "skrivarlinjen"?
Själv har hon såvitt jag vet också bara gått "skrivarlinjen" så kanske borde hon ta och hålla käften rent ut sagt? Enligt Wiki och Susning har hon bara gått på "poppius journalistskola" samt haft ett jävla flyt in i mediaetablissemanget. Men det är tydligen bara hon som fick göra så. Ingen annan. Alla andra ska ha "verklighetsförankring" i sina karriärsval, men inte Linda själv. Varför har inte hon skaffat sig en "gedigen utbildning på handels", och, kan alla skaffa en sådan Linda? Har alla förmågorna och resurserna att göra det? Nej, så håll käft förfan. Det finns väl ändå bara kanske några tusen platser på alla fina skolor tillsammans, så även om varenda människa var ett jävla geni så kan inte alla gå där.