2006-09-17, 12:01
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
hon säger! Hon uppmanar oss att rösta på alliansen för lite "freshness", Hon lämnar ju inga som helst ideologiska anledningar till att vi ska rösta blått.

Har du svårt att fatta?

Jag har inte påstått något annat än att hon vill att vi ska rösta på alliansen. Hon har inget skäl mer än att hon hatar sossarna. Är det så jävla svårt att fatta?
Citera
2006-09-17, 12:09
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Har du svårt att fatta?

Jag har inte påstått något annat än att hon vill att vi ska rösta på alliansen. Hon har inget skäl mer än att hon hatar sossarna. Är det så jävla svårt att fatta?

Vilken ton! Du påstår ju att hon är borgerlig och därför skall vi rösta på alliansen! Kanske vore ide´att läsa igenom dina inlägg innan du gör sådana utfall
Citera
2006-09-17, 12:11
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Vilken ton! Du påstår ju att hon är borgerlig och därför skall vi rösta på alliansen! Kanske vore ide´att läsa igenom dina inlägg innan du gör sådana utfall

Öh?

Linda Skugge hatar sossarna och därför ska vi rösta på alliansen enligt henne. Att du inte förstod det kan jag inte göra något åt.
Citera
2006-09-17, 12:17
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Öh?

Linda Skugge hatar sossarna och därför ska vi rösta på alliansen enligt henne. Att du inte förstod det kan jag inte göra något åt.

"Själv inser jag ju att om alliansen vinner så kommer livet bli lika fullt av shite som under sossestyret men det är i alla fall NYA människor, NYA ansikten, NYA skandaler gjorda av NYA dårar. Och allt som är nytt tycker jag är härligt."

I rest my case
Citera
2006-09-17, 12:34
Medlem
Jag retar mig något förbannat på folk som har löjligt överbetalda låtsasjobb och samtidigt gnäller att andra ska skaffa jobb. Som Linda Skugge gör. Ok, i rättvisans namn så har jag för mig att hon någon gång erkänt att hon haft en jävla tur att ha få möjligheten att kunna försörja sig på att skriva sina små kolumner men ändå, sluta gnälla på alla andra nån jävla gång. Hon skriver t.ex sånt här:

Citat:
Och till alla exceptionellt gnälliga unga människor som klagar på att det inte finns några jobb skulle jag säga: Du hoppade av gymnasiet och tror att det ska finnas jobb, är du helt dum i huvudet eller? Du gick nån sketen kulturlinje på gymnasiet och nu tror du att det ska finnas jobb för dig. Please, lite verklighetsförankring tack.
Och till alla sjuka skulle jag säga: Ja men varför har ni inte tagit privat sjukförsäkring? Hur kan ni vara så naiva att ni tror att pappa staten ska finnas där för er? Det går liksom inte till så.
Det enda man vet säkert är att man alltid är sin egen lyckas smed. Punkt.
Det vill säga: vad är bäst, en gedigen utbildning från Handels eller "skrivarlinjen"?

Själv har hon såvitt jag vet också bara gått "skrivarlinjen" så kanske borde hon ta och hålla käften rent ut sagt? Enligt Wiki och Susning har hon bara gått på "poppius journalistskola" samt haft ett jävla flyt in i mediaetablissemanget. Men det är tydligen bara hon som fick göra så. Ingen annan. Alla andra ska ha "verklighetsförankring" i sina karriärsval, men inte Linda själv. Varför har inte hon skaffat sig en "gedigen utbildning på handels", och, kan alla skaffa en sådan Linda? Har alla förmågorna och resurserna att göra det? Nej, så håll käft förfan. Det finns väl ändå bara kanske några tusen platser på alla fina skolor tillsammans, så även om varenda människa var ett jävla geni så kan inte alla gå där.
Citera
2006-09-17, 13:26
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Linda är moderat.

Det stämmer, så Roger Persson och Linda Skugge röstar på samma parti
Citera
2006-09-17, 14:12
Medlem
johnny_viciouss avatar
ett par onödiga one-liners är raderade.

/Mod
Citera
2006-09-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Det stämmer, så Roger Persson och Linda Skugge röstar på samma parti

Är det bara jag som finner det oerhört komiskt? Nedu Roger, nu får du allt ta och sadla om till något hårdare på röstsedeln. Eller.. det kanske du redan har gjort, fast du har glömt att upplysa oss om detta? För att återgå till topic: SÅHÄR dum är Linda Skugge *gör roliga och enormt beskrivande gester med händerna*. Det är väl klart som fan att vi ska rösta på alliansen, ut med grisen och in med vattenskallen!
Citera
2006-09-17, 18:14
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kayana
Är det bara jag som finner det oerhört komiskt? Nedu Roger, nu får du allt ta och sadla om till något hårdare på röstsedeln. Eller.. det kanske du redan har gjort, fast du har glömt att upplysa oss om detta? För att återgå till topic: SÅHÄR dum är Linda Skugge *gör roliga och enormt beskrivande gester med händerna*. Det är väl klart som fan att vi ska rösta på alliansen, ut med grisen och in med vattenskallen!

Jag har skrattat hela dagen åt det
Citera
2006-09-17, 19:17
Medlem
Jag håller med Skugge till stora delar, dessa tex:

1, Svenskarna är ganska lata o vill ha allting serverat på ett fat.
Lite ökad engagemang hade inte skadat bland svenska folket.

2, Nya politiker nya misstag. Politiker är politiker, det blir ingen
revolution med en blå seger som behövs för att Sverige ska
komma på fötter. Däremot så tror jag den blå alliansen är
mindre sämre för sverige, således fick de min röst idag och
jag hoppas att Göran kommer att gråta sig tills sömn efter
valresultatet.
Citera
2006-09-17, 21:18
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
hon säger! Hon uppmanar oss att rösta på alliansen för lite "freshness", Hon lämnar ju inga som helst ideologiska anledningar till att vi ska rösta blått.

Inga som helst ideologiska anledningar?? Har du läst hennes krönika??
Citera
2006-09-18, 03:37
Medlem
Bleeps avatar
Förstår allt hon skriver utom detta:

"Till alla pensionärer som gnäller om låg pension skulle jag till slut säga med hög röst: Och vem tvingade dig att stanna hemma med barnen i 13 år? Du hade liksom ett val som yngre. Men du sket i det."

Sanslöst okunnigt. De kvinnor som är pensionärer nu var småbarnmammor på fyrtio-, femtio- och sextiotalet. De hade i nio fall av tio inget val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in