En annan anledning till att folk har svårt att tro på sådant här är att regeringen själva släpper ut interpellationsdebatter som inte gör annat än att skapa misstänksamhet, likt detta exempel nedan. Jag citerar mig själv från en annan tråd:
Citat:
Ja vad jag förstår så är det i princip helt kosher att köra psyops mot folket för att vinkla deras tyckande. Har du annan uppfattning så dela gärna med dig, jag kan ju ha fel.
I fredstid, enligt Peter Hultkvist, så gör man något som kallas "scenariobaserad övningsverksamhet" som lyder under "chefen insats".
Källa:
Försvarsmaktens psyopsförband. Interpellationsdebatt 9 maj 2017. Sveriges Riksdag.
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/...h410465/embed/
Därför anser jag att det bör lagstiftas och göras brottsligt för statsanställda att ljuga för befolkningen. På så vis skulle förtroendet för samhället kunna återställas.
Det skulle alltså bli specifikt olagligt och straffbart för statsanställda att sprida falska narrativ eller iscensätta övningar som om de vore verkliga. En mycket enkel lösning, enligt min mening.
För vad skulle problemet vara med det, om man nu inte ägnar sig åt sådant? Vill man inte bli av med konspirationsnarrativen? Då är detta lösningen, och den bjuder jag på, helt gratis.