2025-02-06, 16:44
Medlem
Tycker att vissa saker börjat klarna, nu har vi fått namnet på vissa offer ju.

Men vissa saker är fortfarande obegripliga.

En utav dom märkligaste sakerna som jag verkligen inte kan förstå.

Det tog 60 (!) minuter enligt polisen från stunden att dom kom till skolan - tills att man fann skytten och faran var över.

Nog för att skolan är stor men hur kunde MGM tillåtas harva runt på skolan i en timme utan att oskadliggöras? Det står ju att dom var 130 poliser....

Har inte dom en skyldighet att stoppa dödandet och pågående dödlig våld? Varför ingrep inte första poliserna på plats utan istället var fegisar som väntade på insatsstyrkan?

En sak bland många andra märkliga.
Citera
2025-02-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smygknullarn
Bara de inblandade vet men av 130 poliser som påstås varit på plats är jag helt säkert på att några skulle visselblåsa om det vore bluff. Nu är så klart alla bilder på polisinsatsen AI-genererade, så även skolan eftersom egentligen var hela skolan på friluftsdag och då passade man på att köra igång konspirationen, helikopterläkaren ville bara skryta om att piloten landat på skolgården när de i själva verket satt i personalrummet och åt bullar som en kollega haft med sig.
Du har ingen aning om hur propaganda fungerar va?
Citera
2025-02-06, 17:17
Medlem
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Jättpåslag av poliser med en gång.
Folk dom beter sig konstigt och onaturligt.
En gärningsman ingen känner och som saknar historia.
Knugen som uttalar sig.
Offren fortfarande anonyma.

Jag håller med. Det känns som en psyop.

Man måste förstå här att media är ingen verklighet. Dom kan vinkla och manipulera hur mycket dom vill. Håller med om att det känns som en väldigt dålig psyop.

Större händelser och allt det där…
För att få en stor förändring krävs flera större händelser. Det är bara början detta eftersom dom kommer öka terrorn och rädslan i mänskligheten.

Samma med alla sprängningar överallt. Stinker lång väg det med, säkert iscensatt terror bluff & båg.
Senast redigerad av DevilsDen 2025-02-06 kl. 17:32.
Citera
2025-02-06, 17:17
Medlem
Smygknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Du har ingen aning om hur propaganda fungerar va?

Ni är otroliga. Alla sprängningar i januari var också iscensatta? Han som sköt Trump var också okänd ett tag, det var också iscensatt?

Citat:
Ursprungligen postat av Yourworstenemy
Visselblåsa att det var en bluff VAR? Tror du att någon i mainstream skulle låta denna polis komma till tals?
Skulle väl vara i alternativt media men varför skulle någon polis vilja få sparken? Vi såg ju under den så kallade pandemin att det var ytterst få läkare som tog bladet från munnen och avrådde från det så kallade vaccinet.
Så gott som alla tänker först och främst på sig själva och sin försörjning, så är det och så kommer det alltid att vara...

Trodde foliehattarna var på utdöende Känner många läkare och inte en enda som varit tveksam till vaccinering, förutom internetexpertläkarna men dom känner jag inte.
Citera
2025-02-06, 17:24
Citat:
Ni är otroliga. Alla sprängningar i januari var också iscensatta? Han som sköt Trump var också okänd ett tag, det var också iscensatt?

Trodde foliehattarna var på utdöende Känner många läkare och inte en enda som varit tveksam till vaccinering, förutom internetexpertläkarna men dom känner jag inte.

Ja din mupp för du sitter inne med sanningen när det gäller allt...
Citera
2025-02-06, 17:27
Medlem
Smygknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yourworstenemy
Ja din mupp för du sitter inne med sanningen när det gäller allt...

Har jag aldrig påstått men när det dyker upp foliehattar som tror att allt de ser är en komplott, då blir jag misstänksam.
Citera
2025-02-06, 17:34
Medlem
Citat:

Tycker du som tvivlar ska läsa lite om P2 logen i Italien o vad dem gjorde på sin tid, vilka som var inblandade osv.

Förväntar mig ett bildat svar eftersom du har själv satt ribban rätt högt din lille besserwisser.
Citera
2025-02-06, 17:36
Medlem
En annan anledning till att folk har svårt att tro på sådant här är att regeringen själva släpper ut interpellationsdebatter som inte gör annat än att skapa misstänksamhet, likt detta exempel nedan. Jag citerar mig själv från en annan tråd:

Citat:
Ja vad jag förstår så är det i princip helt kosher att köra psyops mot folket för att vinkla deras tyckande. Har du annan uppfattning så dela gärna med dig, jag kan ju ha fel.
I fredstid, enligt Peter Hultkvist, så gör man något som kallas "scenariobaserad övningsverksamhet" som lyder under "chefen insats".
Källa:
Försvarsmaktens psyopsförband. Interpellationsdebatt 9 maj 2017. Sveriges Riksdag.
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/...h410465/embed/

Därför anser jag att det bör lagstiftas och göras brottsligt för statsanställda att ljuga för befolkningen. På så vis skulle förtroendet för samhället kunna återställas.

Det skulle alltså bli specifikt olagligt och straffbart för statsanställda att sprida falska narrativ eller iscensätta övningar som om de vore verkliga. En mycket enkel lösning, enligt min mening.

För vad skulle problemet vara med det, om man nu inte ägnar sig åt sådant? Vill man inte bli av med konspirationsnarrativen? Då är detta lösningen, och den bjuder jag på, helt gratis.
Citera
2025-02-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
En fråga till som nu dök upp i Aktuellt.

Polisen säger i presskonferensen första gången att det bara var 5 skadade.

samtliga (!) medier inklusive SVT gick ut med minst 10 döda.
Det kan vara 5 skadade plus elva döda.
Citera
2025-02-06, 17:40
Citat:
Har jag aldrig påstått men när det dyker upp foliehattar som tror att allt de ser är en komplott, då blir jag misstänksam.

Att kalla folk för foliehattar är det enda du har att komma med för fan.
Vad gör du ens i denna tråd?
Citera
2025-02-06, 17:47
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Du är bra hjärntvättad du. Lever ständigt i filmens underbara värld. Dags att vakna nu. Timmen är slagen. Titta på intervjun med de två sk lärarna och påstå sen att de inte ljuger. Käringens smile haha så sjukt…
Bevisbördan ligger på dig. Vem lever i filmens värld?

Polis, ambulans, brandkåren mfl åkte säkert dit för nöjes skull. Jävla klappträ.
Citera
2025-02-06, 17:49
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Hsr du hälsat på honom därv? Är du inavlad ?
Det behöver jag inte. Han är åtalad, dömd och inspärrad. Har dessutom misskött sig. Bevisbördan ligger på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in