2025-02-06, 16:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Precis så är det! Anneli ljuger uppenbarligen eftersom det är fullständigt omöjligt att se bortom krökningen av Långbacken om man står uppe vid föräldrahemmet som Anneli påstår att hon och pojkvännen gjorde.
Du påstod något helt annat 2016. Har du dåligt minne eller försöker du förvilla alla i tråden?
Dom stod längst upp i backen troligen för att kunna se när polisen kom men fick se mördaren PAJ komma och stanna på exakt rätt ställe för att kunna springa in till kroppen som doldes väl att högt gräs och sly.

Har dom gjort om vägen, Långbacken som heter Kapellvägen? Ser ingen böj på den som skulle förhindra att man ser om man står långt upp i backen när PAJ stannar med bilen en bit upp på den vägen.
Enligt tråden ligger ett dagis där i dag, Brukets förskola, och mäter man avståndet till det från korsningen är det runt 50-70 meter beroende på vilken av vägarna man väljer.
Surt för er att man kan mäta avstånd på en karta och se vägens sträckning
Ljug på ni Jag har massor med mer att komma med. Det är så tydligt att det är lögner numera, fattar ni inte det?
2016-11-04 17:49
Citat:
Eva's föräldrahem finns inte kvar idag, både huset och uthuset är rivet. På tomten där huset stod har man byggt ett mindre dagis. Hela området Bruket gjordes om någon gång på nittiotalet, det byggdes då ett flertal nya bostadslängor i gammal stil samtliga med faluröd träfasad och vita knutar, riktigt pittoreskt. Brukets Förskola som den heter och som nu står på Eva's föräldrars tomt uppfördes några år senare. Adresserna på Kapellvägen verkar ha ändrats, i dagsläget har Brukets Förskola adressen Kapellvägen 1 men jag har för mig att Eva's föräldrar hade ett högre nummer när dom bodde på denna plats.
2016-11-04 18:00
Citat:
Jodå Herrgårdsvägen finns kvar idag, det är den som övergår i Långbacken precis vid mordplatsen. Däremot finns inte korsningen Limstagatan/Herrgårdsvägen kvar men vad det gäller just mordplatsen så tycker jag att det i stort sett ser likadant ut där idag som det gjorde vid tiden för mordet.
2016-12-18
Citat:
Dagtid ser man utan problem uppifrån Herrgårdsvägens början hela vägen ända ner till parkeringsplatsen där Eva's block hittades och där Långbacken har sin början (mordplatsen).
Jag kan tänka mig att det på den tiden 1987 på sin höjd var vägbelysning fram till parkeringsplatsen, men det är även möjligt att hela Herrgårdsvägen saknade belysning på den här tiden. Långbacken saknade garanterat belysning eftersom den bara var en mindre grusväg som ledde upp mot Bruket och Eva's föräldrahem.
OJ då Man kunde utan problem se hela vägen ner till parkeringen osv...
Citera
2025-02-06, 16:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag skrev att det INTE är någon skarp kurva. Du skrev att det är en svag böj.

Allt är som vanligt. Uppgifter som har funnits länge i tråden är lögn och jag ljuger hela tiden.
Ingen uppgift finns på att dom stod vid huset. Dom stod längst upp i backen och PAJ stannade en bit upp i backen...
Förstår du vad en bit upp i backen betyder? PAJ stannade inte ner vid parkeringen för det var inte där kroppen låg.

Ja just ja... det är lögner bara från alla sedan 1987...SUCK

AS och pojkvännen stod längs upp i backen, Eva's kropp låg långt ner, inte en bit upp i backen. Där kroppen låg hade backen knappt börjat, för att en bil ska bli synlig för den som står längst upp i backen måste bilen vara åtminstone där krökningen av Långbacken börjar. Det är fullständigt omöjligt att kunna se en bil stanna till någonstans nedanför krökningen från Anneli's position.
Eftersom Eva's kropp inte låg i höjd med krökningen kan PAJ alltså omöjligen ha stannat till bilen där.

Hur kunde Anneli dessutom (trots att hon omöjligen kan ha sett något nedanför krökningen) ha lyckats sett (klart och tydligt) att PAJ sprang raka vägen in till kroppen? Det var ju omöjligt att se något p.g.a alla träd, högt gräs och sly.
Men Anneli har röntgensyn då eller?
PAJ kanske t.o.m. sprang runt ett tag innan han hittade kroppen. Det finns ABSOLUT INGENTING som talar för Anneli's påstående att PAJ sprang direkt rakt in till kroppen, eftersom Anneli OMÖJLIGT kan ha sett det!
Det här är en efterhandskonstruktion av AS.

Jag får snarare känslan av att Anneli försöker göra allt hon kan för att misstankarna ska riktas mot PAJ men nej, den här storyn håller inte, det hon påstår går inte ihop.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-06 kl. 16:32.
Citera
2025-02-06, 16:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
AS och pojkvännen stod längs upp i backen, Eva's kropp låg långt ner, inte en bit upp i backen. Där kroppen låg hade backen knappt börjat, för att en bil ska bli synlig för den som står längst upp i backen måste bilen vara åtminstone där krökningen av Långbacken börjar. Det är fullständigt omöjligt att kunna se en bil stanna till någonstans nedanför krökningen från Anneli's position.
Eftersom Eva's kropp inte låg i höjd med krökningen kan PAJ alltså omöjligen ha stannat till bilen där.

Hur kunde Anneli dessutom (trots att hon omöjligen kan ha sett något nedanför krökningen) ha lyckats sett (klart och tydligt) att PAJ sprang raka vägen in till kroppen? Det var ju omöjligt att se något p.g.a alla träd, högt gräs och sly.

Jag får snarare känslan av att Anneli försöker göra allt hon kan för att misstankarna ska riktas mot PAJ men nej, den här storyn håller inte, det hon påstår går inte ihop.
VAD har Anneli gjort dig när du sitter och ljuger konstant? Tror knappast att du ljög i flera inlägg 2016 och flera år framåt.
Det finns fan ingen krök som förhindrar sikten och det har du själv skrivit att man kunde se hela vägen
Det var inga höga träd, sly och gräs PÅ VÄGEN
Det är du som sitter och försöker rikta misstankarna mot Anneli men 2016 och flera år framåt var du lika övertygad som många andra att det var PAJ som var mördaren.
Citat:
Dagtid ser man utan problem uppifrån Herrgårdsvägens början hela vägen ända ner till parkeringsplatsen där Eva's block hittades och där Långbacken har sin början (mordplatsen).
Jag kan tänka mig att det på den tiden 1987 på sin höjd var vägbelysning fram till parkeringsplatsen, men det är även möjligt att hela Herrgårdsvägen saknade belysning på den här tiden. Långbacken saknade garanterat belysning eftersom den bara var en mindre grusväg som ledde upp mot Bruket och Eva's föräldrahem.
Citera
2025-02-06, 16:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
2016-12-18
Citat:

Citat:

Ja! UPPIFRÅN HERRGÅRDSVÄGENS BÖRJAN! dvs från nuvarande Dollarstore kan man se ända ner till mordplatsen.
INTE om man står längst upp på Långbacken där Anneli stod!

LÄS RÄTT MÄNNISKA!
MED DINA "GLASÖGON" LÄSER OCH TOLKAR DU ALLT PÅ DITT EGET LILLA SÄTT!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-06 kl. 16:51.
Citera
2025-02-06, 17:05
Medlem
Citat:
Du påstod något helt annat 2016. Har du dåligt minne eller försöker du förvilla alla i tråden?
Dom stod längst upp i backen troligen för att kunna se när polisen kom men fick se mördaren PAJ komma och stanna på exakt rätt ställe för att kunna springa in till kroppen som doldes väl att högt gräs och sly.

Har dom gjort om vägen, Långbacken som heter Kapellvägen? Ser ingen böj på den som skulle förhindra att man ser om man står långt upp i backen när PAJ stannar med bilen en bit upp på den vägen.
Enligt tråden ligger ett dagis där i dag, Brukets förskola, och mäter man avståndet till det från korsningen är det runt 50-70 meter beroende på vilken av vägarna man väljer.
Surt för er att man kan mäta avstånd på en karta och se vägens sträckning
Ljug på ni Jag har massor med mer att komma med. Det är så tydligt att det är lögner numera, fattar ni inte det?
2016-11-04 17:49

2016-11-04 18:00

2016-12-18

Åter igen. Nej, du kan inte se upp ifrån långbackens början ner till parkeringen!!! Det är bara löjligt av dig att påstå något sådant. Åk dit å kolla själv så slipper du hålla på och ifrågasätta.
Citera
2025-02-06, 17:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
VAD har Anneli gjort dig när du sitter och ljuger konstant? Tror knappast att du ljög i flera inlägg 2016 och flera år framåt.
Det finns fan ingen krök som förhindrar sikten och det har du själv skrivit att man kunde se hela vägen
Det var inga höga träd, sly och gräs PÅ VÄGEN
Det är du som sitter och försöker rikta misstankarna mot Anneli men 2016 och flera år framåt var du lika övertygad som många andra att det var PAJ som var mördaren.

Hur tänker du nu? Måste Anneli ha gjort mig nåt för att jag nu misstänker henne för att ha mördat/vara inblandad i mordet på sin syster?

Det är klart det finns en rejäl krök på Långbacken vad svammlar du om, har du aldrig varit på platsen eller?
Nej jag har aldrig skrivit att man kan se hela vägen från där Anneli stod, jag skrev att man kan se hela vägen till mordplatsen FRÅN HERRGÅRDSVÄGENS BÖRJAN! - Läs om läs rätt!

Nej det är klart att det inte var träd, högt gräs och sly PÅ VÄGEN, vem har påstått det?
MEN där PAJ enligt Anneli sprang in!
Frågan är hur hon då kunde se att han sprang "rakt in till kroppen", såg hon rakt i genom all vegetation?
När PAJ sprang in i skogspartiet borde han givetvis ha "förvunnit" ur Anneli's synfält, men Anneli kunde följa honom utan problem med hjälp av sin röntgensyn?
Återigen, Eva's kropp låg nedanför kröken, det betyder att PAJ aldrig kan ha stannat bilen så Anneli kunde se den, därmed kan hon heller aldrig ha sett PAJ springa "rakt in till kroppen". ALLT DETTA BLIR ALLTSÅ EN OMÖJLIGHET!

Jag hävdar att det här är en efterhandskonstruktion av Anneli för att rikta misstankarna mot PAJ, det finns INGEN annan förklaring som jag ser på det i dagsläget.

Ja efter Svenska Fall avsnittet trodde jag att PAJ var mördaren, det har du helt rätt i, precis som 99,9% av alla andra som såg det.
MEN, jag har inte stagnerat vid den tanken, jag har utvecklats, det gör dom flesta, jag har en helt annan syn på fallet idag. Vad är det som är så konstigt med det? Det är betydligt mer konstigt att du inte är förmögen att tänka utanför boxen, utanför Svenska Fall narrativet, det är tragiskt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-06 kl. 18:01.
Citera
2025-02-06, 17:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja! UPPIFRÅN HERRGÅRDSVÄGENS BÖRJAN! dvs från nuvarande Dollarstore kan man se ända ner till mordplatsen.
INTE om man står längst upp på Långbacken där Anneli stod!

LÄS RÄTT MÄNNISKA!
MED DINA "GLASÖGON" LÄSER OCH TOLKAR DU ALLT PÅ DITT EGET LILLA SÄTT!
Jaha och nu ska det göras om
Nej jag tolkar inte på mitt eget lilla sätt. Jag tolkar utifrån vad du skrivit och nu står du inte för det
Så nu ligger Dollarstore på platsen och inte dagiset
Dagiset låg ju där föräldrahemmet låg skrev du. Brukets förskola Kapellvägen 1, numera ska Dollarstore ligga där som har adressen Industrivägen 2

"Eva's föräldrahem finns inte kvar idag, både huset och uthuset är rivet. På tomten där huset stod har man byggt ett mindre dagis."
Citera
2025-02-06, 17:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Åter igen. Nej, du kan inte se upp ifrån långbackens början ner till parkeringen!!! Det är bara löjligt av dig att påstå något sådant. Åk dit å kolla själv så slipper du hålla på och ifrågasätta.
Kommer jag upp med en stor husbil? Kartor visar ingen kurva.
Visa du mig på en karta var den jävla kurvan är för Pudelfrillan uppger nu 2 olika adresser.
Dessutom stod Anneli uppe i backen, troligen för att vänta på polisen för hon ville se när dom kom, men fick se mördaren PAJ...
Citera
2025-02-06, 17:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du drar upp och citerar bara delar av det hen skriver också och du utelämnar helt att hen skrev gång på gång att Anneli har alibi som är kontrollerat. Så jävla fult

Det finns motstridiga uppgifter ang Anneli's alibi.
Citera
2025-02-06, 17:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Hur tänker du nu? Måste Anneli ha gjort mig nåt för att jag nu misstänker henne för att ha mördat/vara inblandad i mordet på sin syster?

Det är klart det finns en rejäl krök på Långbacken vad svammlar du om, har du aldrig varit på platsen eller?
Nej jag har aldrig skrivit att man kan se hela vägen från där Anneli stod, jag skrev att man kan se hela vägen till mordplatsen FRÅN HERRGÅRDSVÄGENS BÖRJAN! - Läs om läs rätt!

Nej det är klart att det inte var träd, högt gräs och sly PÅ VÄGEN, vem har påstått det?
MEN där PAJ enligt Anneli sprang in!
Frågan är hur hon då kunde se att han sprang "rakt in till kroppen", såg hon rakt i genom all vegetation?
När PAJ sprang in i skogspartiet borde han givetvis ha "förvunnit" ur Anneli's synfält, men Anneli kunde följa honom utan problem med hjälp av sin röntgensyn?
Återigen, Eva's kropp låg nedanför kröken, det betyder att PAJ aldrig kan ha stannat bilen så Anneli kunde se den, därmed kan hon heller aldrig ha sett PAJ springa "rakt in till kroppen". ALLT DETTA BLIR ALLTSÅ EN OMÖJLIGHET!

Jag hävdar att det här är en efterhandskonstruktion av Anneli för att rikta misstankarna mot PAJ, det finns INGEN annan förklaring som jag ser på det i dagsläget.

Ja efter Svenska Fall avsnittet trodde jag att PAJ var mördaren, det har du helt rätt i, precis som 99,9% av alla andra som såg det.
MEN, jag har inte stagnerat vid den tanken, jag har utvecklats, det gör som flesta människor, jag har en helt annan syn på fallet idag. Vad är det som är så konstigt med det? Det är betydligt mer konstigt att du inte är förmögen att tänka utanför boxen, utanför Svenska Fall narrativet, det är tragiskt.
Svenska fall kom långt efter att tidningar hade skrivit om mordet och du har personligen pratat med grannfrun om blocket. Blev du hjärntvättad av dom också?

Då du verkar bo i Kramfors eller dess närhet så har du sett rapporteringen av fallet i flera år.
Bara BLAJ... något har hänt för att du ska ha vänt så totalt och det har inte med varken TV, tidningar eller grannfrun att göra.
Du är för genomskinlig... och du har inte utvecklats, du har snarare avvecklat din hjärna.
Citera
2025-02-06, 17:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det finns motstridiga uppgifter ang Anneli's alibi.
Ja och dom har ju du lyckats sprida bra

Fundera på hur mycket motstridiga uppgifter det finns om PAJ och hur han ljög i programmet.
Citera
2025-02-06, 17:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Bara sluta med ditt tramsande.
Du kanske skulle ta och läsa Tramsouts inlägg lite bättre där han gång på gång citerar echos om att Anneli hade alibi som var kontrollerat.

Men du kanske inte heller ids läsa hens långa romaner med alla jävla spoilers.

Men likförbannat vet även Tramsout att det finns motstridiga uppgifter ang Anneli's alibi.

Vet inte du det?
Läser du inte tråden?
Tar du inte in ny info som dyker upp?
Nej just det... vilken otur, du har ju bara dina Mördar-PAJ-glasögon på dig, klart du inte kan ta del av något nytt då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in