Citat:
Du påstod något helt annat 2016. Har du dåligt minne eller försöker du förvilla alla i tråden?Dom stod längst upp i backen troligen för att kunna se när polisen kom men fick se mördaren PAJ komma och stanna på exakt rätt ställe för att kunna springa in till kroppen som doldes väl att högt gräs och sly.
Har dom gjort om vägen, Långbacken som heter Kapellvägen? Ser ingen böj på den som skulle förhindra att man ser om man står långt upp i backen när PAJ stannar med bilen en bit upp på den vägen.
Enligt tråden ligger ett dagis där i dag, Brukets förskola, och mäter man avståndet till det från korsningen är det runt 50-70 meter beroende på vilken av vägarna man väljer.
Surt för er att man kan mäta avstånd på en karta och se vägens sträckning
Ljug på ni
Jag har massor med mer att komma med. Det är så tydligt att det är lögner numera, fattar ni inte det? 2016-11-04 17:49
Citat:
2016-11-04 18:00
Eva's föräldrahem finns inte kvar idag, både huset och uthuset är rivet. På tomten där huset stod har man byggt ett mindre dagis. Hela området Bruket gjordes om någon gång på nittiotalet, det byggdes då ett flertal nya bostadslängor i gammal stil samtliga med faluröd träfasad och vita knutar, riktigt pittoreskt. Brukets Förskola som den heter och som nu står på Eva's föräldrars tomt uppfördes några år senare. Adresserna på Kapellvägen verkar ha ändrats, i dagsläget har Brukets Förskola adressen Kapellvägen 1 men jag har för mig att Eva's föräldrar hade ett högre nummer när dom bodde på denna plats.
Citat:
2016-12-18
Jodå Herrgårdsvägen finns kvar idag, det är den som övergår i Långbacken precis vid mordplatsen. Däremot finns inte korsningen Limstagatan/Herrgårdsvägen kvar men vad det gäller just mordplatsen så tycker jag att det i stort sett ser likadant ut där idag som det gjorde vid tiden för mordet.
Citat:
OJ då
Dagtid ser man utan problem uppifrån Herrgårdsvägens början hela vägen ända ner till parkeringsplatsen där Eva's block hittades och där Långbacken har sin början (mordplatsen).
Jag kan tänka mig att det på den tiden 1987 på sin höjd var vägbelysning fram till parkeringsplatsen, men det är även möjligt att hela Herrgårdsvägen saknade belysning på den här tiden. Långbacken saknade garanterat belysning eftersom den bara var en mindre grusväg som ledde upp mot Bruket och Eva's föräldrahem.
Jag kan tänka mig att det på den tiden 1987 på sin höjd var vägbelysning fram till parkeringsplatsen, men det är även möjligt att hela Herrgårdsvägen saknade belysning på den här tiden. Långbacken saknade garanterat belysning eftersom den bara var en mindre grusväg som ledde upp mot Bruket och Eva's föräldrahem.
Man kunde utan problem se hela vägen ner till parkeringen osv...