2025-02-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datainsamlare
Samus ska inte vara en fetishkaraktär, hon ska vara tuff, vältränad och stark.

Kan man inte vara tuff, vältränad och stark och ändå ha en latexdräkt?
Citera
2025-02-06, 14:31
Medlem
skvallertackas avatar
Sjukt bra spel, så jag tar gärna den typen av Samus före den tråkiga rustningen som hon haft tidigare.
Citera
2025-02-06, 14:42
Medlem
Jävlar vilken pingla

Finns en massa med xvideos om henne😂😂
Senast redigerad av SamDumpty 2025-02-06 kl. 14:52.
Citera
2025-02-06, 14:48
Medlem
zBr9s avatar
Ja jag tycker nog att det är dags att droppa zero suit. Varför nån enda person skulle föredra att spela som den skiten när alternativet är en av dom ballaste rustningarna förstår jag verkligen inte Spelare är patetiska nollor.
Citera
2025-02-06, 15:19
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Som sagt, tråden handlar om hur Samus har gått från att ha varit en respekterad kvinna, till att bli ett runkobjekt för sådana som du. Dvs att introduktionen av zero suit har på lång sikt förändrat bilden av Samus.

Kvinnliga karaktärer ska absolut inte gå i burka, men det är stor skillnad på Samus rustning och hennes fetish latexdräkt.

Sluta snacka skit din historielösa nolla.

https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2F44h85z6uq4m71. jpg&rdt=54244
Citera
2025-02-06, 15:48
Medlem
Bara för att skjuta in så är ju frågan om Samus Zero Suit är en arbetsoverall i stil med astronauternas:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:First_Six_Women_Astronauts_with_Rescue_Ball_-_GPN-2002-000207.jpg

Eller om det ska vara understället man har i rymddräkten:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Lcvg.jpg

Själv tror jag mest att SZS är av typen avancerat underställ. Väldigt sexigt 😉 men tyvärr inte mycket latex i det 😄
Citera
2025-02-06, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Frågan är vad det spelar för roll om någon nu tycker det.

För att en otränad person inte ser ut på det sättet?

Hon hade dessutom aldrig kunnat hoppa omkring som hon gör utan att vara vältränad och stark.
Fast hon ser ju direkt otränad ut i sin zero suit. Och angående vad hon gör i spelet så är det inte relevant. Det finns jättemånga datafigurer som gör helt sjuka saker och ändå ser feta ut.
Citera
2025-02-06, 16:19
Avslutad
Citat:
Fast hon ser ju direkt otränad ut i sin zero suit. Och angående vad hon gör i spelet så är det inte relevant. Det finns jättemånga datafigurer som gör helt sjuka saker och ändå ser feta ut.
Jag vågar påstå att vad någon kan göra är väsentligt mer avgörande för om en person är stark än utseendet. Så jo, det är väldigt relevant.
Citera
2025-02-06, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag vågar påstå att vad någon kan göra är väsentligt mer avgörande för om en person är stark än utseendet. Så jo, det är väldigt relevant.
Det är precis tvärtom. Hur många datafigurer kan inte hoppa typ tre gånger sin egen höjd? Vem som helst kan göra vad som helst.

Samus i sin rustning ser tuff ut. Zero Suit Samus ser ut som en sexdocka designad av någon kåt japan.
Citera
2025-02-06, 16:26
Medlem
Citat:
Zero Suit Samus är alltså Samus utan rustningen. Ni vet den blå fetish latexdräkten. Sakamotos runkfantasier. Är det inte dags att klippa bandet nu?

ZSS skapades 2004 i och med Metroid: Zero Mission. Då användes hon framför allt i slutsegmentet av spelet som var en Metal Gear-kopia, då Samus skulle fly från rymdpiraterna eftersom hon i princip var hjälplös utan sin rustning (bara det kan man ifrågasätta).

Tyvärr har karaktären Samus alltmer kommit att förknippas med Zero Suit Samus, och så blir det ofta när man visar en kvinna i tighta trikåer. Fokus förflyttas från vad hon kan göra till hur hon ser ut.

Nu har det gått drygt 20 år sedan Zero Mission, vilket är lite längre tid än den tid som passerade mellan originalet Metroid och Metroid: Zero Mission. Är det inte dags för Nintendo att dumpa Sakamotos fetishdräkt för Samus nu? Antingen bara låta henne synas i rustningen, eller så designar man om zero suit så att den inte fokuserar på hennes rumpa och bröst.

Vad tycker Flashback?

Nej, det finns väl såvitt jag kan se bara fördelar med designen. En klädsel eller design blir inte olämplig bara för att du anser den vara det.
Citera
2025-02-06, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
"Evolution of Zero Suit Samus in Metroid Games (1986-2022)"

Youtube video som visar de olika dräkternas utveckling genom åren/spelen.

Tycker det ser ut som att utvecklarna med hjälp av nyare teknik har skapat en mer verklighetstrogen kropp till karaktären, inte speciellt överdriven, bara sköna linjer och färger.

Inget att hänga upp sig negativt på!
Var är videon?
Citera
2025-02-06, 16:37
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Var är videon?

Evolution of Zero Suit Samus in Metroid Games (1986-2022)

Kopiera - klistra in - YOU TUBE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in