2025-02-06, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Varför ska jag erkänna något som jag inte håller på med. Är du en sådan där att kvinnorna måste gå i burka för att du ska kunna behärska dig?

Och du hittar på problem som inte finns för att du inte gillar hur en karaktär är klädd vem är det egentligen som fokuserar på utseende?
Som sagt, tråden handlar om hur Samus har gått från att ha varit en respekterad kvinna, till att bli ett runkobjekt för sådana som du. Dvs att introduktionen av zero suit har på lång sikt förändrat bilden av Samus.

Kvinnliga karaktärer ska absolut inte gå i burka, men det är stor skillnad på Samus rustning och hennes fetish latexdräkt.
Citera
2025-02-06, 12:36
Medlem
53....so whats avatar
Vill vända på diskussionen.
Har du nåt emot att folk runkar till vad som faller dom in?
Skall väl du skita i!
Citera
2025-02-06, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Vill vända på diskussionen.
Har du nåt emot att folk runkar till vad som faller dom in?
Skall väl du skita i!
Kan vi släppa runkdiskussionen nu och prata om varför det inte är bra att bilden av Samus har förändrats från en iskall krigare till en latexbrud.

Alternativt ni som tycker att denna förändring är bra kan förklara varför.
Citera
2025-02-06, 12:42
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datainsamlare
Kan vi släppa runkdiskussionen nu och prata om varför det inte är bra att bilden av Samus har förändrats från en iskall krigare till en latexbrud.

Det är ju du som stör dig på att en rymddräkt föranleder till handling.
Citera
2025-02-06, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Det är ju du som stör dig på att en rymddräkt föranleder till handling.
Nej. Jag svarade på ett annat inlägg av en runkgubbe som tyckte om att titta på sexiga datafigurer.

Min poäng är att zero suit har bidragit till att göra Samus till någon slags fetish, snarare än den krigare hon är. Ni som försvarar Zero Suit Samus, vad tycker ni hon tillför?
Citera
2025-02-06, 12:54
Avslutad
Citat:

Varför ska vi släppa runkdiskussionen? Det var ju trots allt du som startade den.

Men i vilka spel menar du att det här är ett problem? Jag kollade igenom lite gameplay på youtube på de senaste fem spelen, och jag såg ingen zero suit.
Citera
2025-02-06, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Varför ska vi släppa runkdiskussionen? Det var ju trots allt du som startade den.

Men i vilka spel menar du att det här är ett problem? Jag kollade igenom lite gameplay på youtube på de senaste fem spelen, och jag såg ingen zero suit.
Beror på hur man ser det. En annan användare, låt oss kalla honom för runkgubben, gick tydligen igång på Zero Suit Samus och tyckte att datafigurer kan vara sexiga. Därav mitt runksvar till honom.

Zero Suit Samus syns framför allt i Smash-spelen. När det gäller Metroid var det framför allt Zero Mission och även Other M som var de skyldiga. De senaste Metroid-spelen har tack och lov fokuserat allt mindre på zero suit. Det är också lite därför jag tänker att det är dags att klippa banden nu. Samus ska inte vara en fetishkaraktär, hon ska vara tuff, vältränad och stark.
Citera
2025-02-06, 13:18
Avslutad
Citat:
Beror på hur man ser det. En annan användare, låt oss kalla honom för runkgubben, gick tydligen igång på Zero Suit Samus och tyckte att datafigurer kan vara sexiga. Därav mitt runksvar till honom.

Ganska obefogat att utgå från att någon sitter och runkar enbart för att den tycker att "det är något trevligt att titta på"

Men även om det nu är så att den användaren faktiskt runkar till det hela, so what? Din åsikt är inte mer värd för att du upplever dig som moraliskt överlägsen.

Citat:
Zero Suit Samus syns framför allt i Smash-spelen. När det gäller Metroid var det framför allt Zero Mission och även Other M som var de skyldiga. De senaste Metroid-spelen har tack och lov fokuserat allt mindre på zero suit. Det är också lite därför jag tänker att det är dags att klippa banden nu. Samus ska inte vara en fetishkaraktär, hon ska vara tuff, vältränad och stark.
Så du livade mest upp en diskussion som knappt ens fanns?

För övrigt ser jag inte någon motsättning med att vara en fetishkaraktär och att samtidigt vara tuff, vältränad och stark. Tycker hon är alla tre oavsett dräkt.
Citera
2025-02-06, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ganska obefogat att utgå från att någon sitter och runkar enbart för att den tycker att "det är något trevligt att titta på"

Men även om det nu är så att den användaren faktiskt runkar till det hela, so what? Din åsikt är inte mer värd för att du upplever dig som moraliskt överlägsen.

Så du livade mest upp en diskussion som knappt ens fanns?

För övrigt ser jag inte någon motsättning med att vara en fetishkaraktär och att samtidigt vara tuff, vältränad och stark. Tycker hon är alla tre oavsett dräkt.
Hur kan man tycka datafigurer är sexiga? Jag trodde det var mest förpubertala teens som gick igång på sånt, och det är väl även flest sådana som spelar. Flashback har 18-årsgräns, men ibland börjar man undra ...

OK, då har vi fått en diskussion. Hur kan du tycka att Zero Suit Samus ser tuff, vältränad och stark ut? Hon ser ju ut som Barbie.
Citera
2025-02-06, 13:32
Avslutad
Citat:
Hur kan man tycka datafigurer är sexiga? Jag trodde det var mest förpubertala teens som gick igång på sånt, och det är väl även flest sådana som spelar. Flashback har 18-årsgräns, men ibland börjar man undra ...

Frågan är vad det spelar för roll om någon nu tycker det.

Citat:
OK, då har vi fått en diskussion. Hur kan du tycka att Zero Suit Samus ser tuff, vältränad och stark ut? Hon ser ju ut som Barbie.
För att en otränad person inte ser ut på det sättet?

Hon hade dessutom aldrig kunnat hoppa omkring som hon gör utan att vara vältränad och stark.
Citera
2025-02-06, 13:52
Medlem
53....so whats avatar
"Evolution of Zero Suit Samus in Metroid Games (1986-2022)"

Youtube video som visar de olika dräkternas utveckling genom åren/spelen.

Tycker det ser ut som att utvecklarna med hjälp av nyare teknik har skapat en mer verklighetstrogen kropp till karaktären, inte speciellt överdriven, bara sköna linjer och färger.

Inget att hänga upp sig negativt på!
Citera
2025-02-06, 13:55
Medlem
53....so whats avatar
Citat:

Antar att du inte har haft några Barbiedockor, långsmala beläten, som inte leder till några sexuella handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in