2025-02-06, 13:08
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indocte
Ok, så da vet vi ikke om han har det, men selvfølgelig mulig at han har det og at det spiller inn.

"Så då vet vi inte om han har det?"

När han förmodligen är utredd och har gått i en sån skola?

Rätt stor chans då att han faktiskt har det...
Citera
2025-02-06, 13:08
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Icecream
Jag har själv en NPF diagnos. Att ha asperger rättfärdigar inte att man går ut och skjuter människor, i synnerhet inte om det finns alternativ. Jag förstår att rutiner och specialintressen är viktiga för personer med NPF, men allt måste ju vara bättre än att skjuta ihjäl tio personer och sedan ta livet av sig. Han hade nog större problem än Aspergers...

Jag kikade lite och jämförde med skolskytten Adam Lanza (Sandy Hook, 26 döda):

"Peter Lanza (Adam's father) said he suspected his son might have also had undiagnosed schizophrenia in addition to his other conditions. Lanza said that family members might have missed signs of the onset of schizophrenia and psychotic behavior during his son's adolescence because they mistakenly attributed his odd behavior and increasing isolation to Asperger syndrome""
Citera
2025-02-06, 13:09
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Vet du att det inte är en bosnisk kvinna med slöja?
Bosnisk media säger 25årig MAN, medlem i islamistiska föreningen, så han kan ha varit typisk "taliban" i utseende
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Läs tråden !!

Det har jag gjort och kan konstatera att det inte har haft något inflytande på uppgiftens lösning, vare sig uppgiften försökt lösas av den regionala insatsstyrkan eller av den nationella insatsstyrkan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Spekulation?

Vi har all fakta.

Rasist. Terrorist.

Dela med dig av ALL fakta då. Du har inte ens 1 % så sluta ljug
Citera
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Det som kommit ut hitills är bara vita offer, helt tvärtemot vad vänstern ville tro. Ingen afrikan eller mörkhyad ännu.
Tror du att Salim var svenne?
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Skolmassakrer innefattar vanligen skjutvapen. De flesta skolmassakrer har skett i USA men även i andra länder såsom Kanada, Tyskland, Israel, Finland och Nigeria.

*Mycket vapen = mera skolsjutningar

USA toppar listan med 90 skjutvapen per 100. Finland kommer på tredje plats med 56 skjutvapen per 100 invånare. Frankrike, Österrike, Sverige och Tyskland har uppskattningsvis runt 30 skjutvapen per 100 invånare.

Där det jagas mycket finns det mycket vapen.

Det är därför Sverige, Norge och Finland har många, medans Danmark har få.
Citera
2025-02-06, 13:10
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZexeL
Nej, jag ver inte riktigt vad du argumenterar mot? Jag har inte påstått att man skall förbjuda vapen eller något sådant. Men jag vände mig mot det du skrev där du sa att "Jaktvapen inte dödar". Det var ju jaktvapen som användes i detta dådet, även i andra dåd, men omfattningen är försvinnande liten sett till skjutvapendåd i Sverige.
Då har jag missuppfattat dig.
Det skrivs mycket just nu så det blir mycket i skallen

Ja det var ett jaktvapen som dödade. Jag formulerade mig kanske fel.
Men alla jaktvapen kan så klart döda (det är ju det som är till för även om det gäller djur), och så även en massa annat man kan använda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZexeL
Gällande TV4's "experter" som "verifierat" att GM skriker "Ni ska bort från Europa":

Jag köper inte att det är det han skriker. Det rimmar helt enkelt inte med satsmelodin i det som skriks. Det låter i mina öron mer som "Ni ska fucking ropa!" men med ett nästan Skånskt "gomsegels-R" i "Ropa".
Jag får inte in "Ni ska bort från Europa" får inte plats i det som skriks. Sen låter det som flera andra sagt som att rösten som skriker är längre bort än den som skjuter. I ett annat klipp hör man hur tomhylsor landar på golvet, men rösten som skriker det omdebatterade är längre bort.
Såklart svårt att avgöra med en vanlig mobilinspelning.

Men jag menar att TV4 gjort fel och gått på en mina här.
Ett stort frågetecken är ju att TV4 publicerar detta utan att kunnat hitta något vittne som säger att gärningsmannen ska ha skrikit något öht. Jag har inte lyckats hitta något sådant rapporterat vittnesmål i alla fall varken hos TV4 eller annan media.

Mycket underligt att utgå från att det är gärningsmannen. Det är ju knappt att man med säkerhet kan säga att det är svenska på grund av kvalitén.
Citera
Medlem
Citat:
Både terroristen på drottninggatan och han IKEA-mördaren hede förlorat sina bidrag m.m.
Hörde ingen snyfta för deras skull när det begav sig...

De var utlänningar som aldrig borde ha släppts in i Sverige eller fått en enda svensk krona överhuvudtaget. I detta fall var det en avvikande/psykiskt sjuk svensk som kanske borde ha hanterats bättre av det svenska samhället och systemet någonstans längs med vägen.
Citera
Medlem
Citat:
Tror du att Salim var svenne?

Nej han var syrisk ortodox
Citera
2025-02-06, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Nej, nänä. det är klart. Jag bara förklarade för de andra hur det kan ha varit som han tänkte just där själv.

Fanns mycket bättre saker han hade kunde gjort för att få tag i sina pengar. Som att tex bara ljuga för dom denna månaden.

Jag förstår. Trist att han valde den värsta av alla vägar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in