2025-02-06, 13:06
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

För en person som R blir hans hem den enda tryggheten. Det är där han suttit senaste 20+ åren. Och att då neka honom försörjningsstöd & han riskerar mista även lägenheten borde även en idiot förstå att det skulle sluta i ngn form av tragedi.

Både terroristen på drottninggatan och han IKEA-mördaren hede förlorat sina bidrag m.m.
Hörde ingen snyfta för deras skull när det begav sig...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Alla som har migrerat till Sverige måste väl lämna fingeravtryck för LMA kort och alla som har pass får lämna fingeravtryck och det gäller väl också främlingspass

Säkert så, men alla har inte pass, åtminstone inte ett svenskt pass. Kan ta tid att få fram ett jämförelsematerial.

Det finns väl inte heller ett nationellt tandkortsregister?

I så fall måste man söka rätt på den tandvårdsklinik som eventuellt har journal på vederbörande. Kan ta tid att hitta.
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Icecream
Jag har själv en NPF diagnos. Att ha asperger rättfärdigar inte att man går ut och skjuter människor, i synnerhet inte om det finns alternativ. Jag förstår att rutiner och specialintressen är viktiga för personer med NPF, men allt måste ju vara bättre än att skjuta ihjäl 10 personen och sedan ta livet av sig

Nej, nänä. det är klart. Jag bara förklarade för de andra hur det kan ha varit som han tänkte just där själv.

Fanns mycket bättre saker han hade kunde gjort för att få tag i sina pengar. Som att tex bara ljuga för dom denna månaden.
Citera
2025-02-06, 13:07
Medlem
Det är uppenbart att han varit extremt sjuk och förvirrad och fått nys om att kommunen håller utbildning där utan att förstå att de studerande inte har ett skit att göra med socialtjänsten och hans ekonomiska bistånd. Ungefär som mannen som knivhögg en socialsekreterare när barnenheten omhändertog hans barn.

Den största kritiken måste riktas mot föräldrar, kommun och polisen som lät mannen ha tillgång till vapen och jaktlicens. Åtminstone föräldrarna och kommunen borde känt till hans allmäna tillstånd och slagit larm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stryptass
Insatsstyrkan kom inte med helikopter, den första var det bara totalt 2 pers i (pilot & andrepilot) och den andra 5 pers varav 3 släpptes av på platsen direkt.

intressant uppgift. vad tror du skulle vara poängen med att flyga dit en "tom" helikopter från stockholm med bara piloterna i?
Citera
Medlem
De som varit på denna skola kan intyga att det är en klar majoritet invandrare på skolan, vilket alla även kan se i klippen som sprids. Det är därför statistiskt korrekt att det är mest invandrare som dödats, det betyder inte alls att motivet var rasistiskt. Snarare borde alla fundera på varför vi har skolor med nästan bara invandrare på i Sverige och det är bara en tidsfråga innan fler attacker händer med uttalat mål att döda dem och avskräcka andra invandrare från att bosätta sig här.
Citera
2025-02-06, 13:08
Medlem
Skolmassakrer innefattar vanligen skjutvapen. De flesta skolmassakrer har skett i USA men även i andra länder såsom Kanada, Tyskland, Israel, Finland och Nigeria.

*Mycket vapen = mera skolsjutningar

USA toppar listan med 90 skjutvapen per 100. Finland kommer på tredje plats med 56 skjutvapen per 100 invånare. Frankrike, Österrike, Sverige och Tyskland har uppskattningsvis runt 30 skjutvapen per 100 invånare.
Citera
Medlem
Ljudklippet tv4 gick ut med har jag lyssnat på. Det är ett typiskt klipp där man kan få det till vad man tänker på innan man lyssnar. Man kan tänka på vad som helst och höra det i klippet, ungefär som vissa sångtexter.

Tänker man "Ni ska ut och snorta" eller "Jag ska ut och jobba" så är det just det man hör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Rasist och terrorist

Varför ljuger du
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Alla som är överintelligenta har inte Aspergers.

Skrev jag inte heller.
Citera
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberSilvia
Nu är de igång i TV4 med sina "experter" som hört "Ni ska bort från Europa!"
Bedöm själva, för er som missade länken jag postade: https://whyp.it/tracks/254660/jobba?token=SJaH2

Jag med fler hör "Jag kan (ju) inte jobba! Vafan!"

Pinsamt hur de försöker försvara detta och kalla det "trovärdigt".

Jag hör båda sakerna, beror på vad jag bestämmer mig för att höra. Hör även ”Ni ska bort allihopa”. Kan även vara någon som varnar andra.

Därefter hörs en luddig kvinnoröst, men den är förvånansvärt lugn, vilket talar för att hon inte fattar att läget är akut. Tycker hon talar lite släpigt/yrvaket ”Vad är det som händer?”.

Hans röst låter iofs upprörd, nästan aggressiv, men om det är någon som sett skjutna människor och försöker varna lär adrenalinpåslaget vara maximalt. Då uppmanar man inte lugnt och fint.

Så, vems är mansrösten?
Varifrån är inspelningens ursprung?
Senast redigerad av skoputs 2025-02-06 kl. 13:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Är det inte en väldigt konstig dialekt i tv4:s film där GM ska säga ”ni ska bort från Europa”…? Typ skånska eller något? Låter inte alls som en Örebroare. Eller var han uppvuxen någon annanstans?
Så svårt att tyda vad han säger, trots att de isolerat ljudet på filmen, när de textar samtidigt blir man ju lite lurad också, lite som ”ansiktsburk”-klippen för er som minns…
Expressen och Sftonblaskan är bata ute efter klickbaye, därföt drar dem till med något som han kanske kunde hs skrikit, men nej, man kab höra vad man vill där i klippet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in