2025-02-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Hur dog RA, självmord eller blev han dödad av polis?

Han tog självmord. Det står flera gånger i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosie00
Polisen vet precis vem gärningsmannen är, annars hade dom inte varit hemma hoss honom och beslagtagit hans tillhörigheter.
Och därmed är det lätt för folk att räkna ut vem han är och ennu lättare att hitta rätt bilder.

Må han vila i helvete. Hans ögon visa inget annat än ondska.
Ja absolut, ingen som påstått något annat. Jag hade tillräckligt med grunder för att tro mig veta vem det var runt kl 15.30 i tisdags- men kan jag inte garantera det så delar jag inte informationen. Folk satt här och fortsatte hela kvällen länka hela kvällen om facebooks, namn, familjemedlemmar osv till personer som var helt fel. Många förklarade att det var fel, och varför- men de orkar väl inte läsa.

110% hemskt att människor kan få för sig att göra sådant.
Citera
Medlem
cordelias avatar
Förstår inte varför flera av er hävdar att han skulle få sjukersättning? Han hade förmåga att skaffa vapenlicens och att förbereda en mass-skjutning. Varför skulle han inte klara av något arbete? Han ville inte arbeta, det är något helt annat.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Jag tror det finns skuldkänslor hos föräldrarna, kanske till och med en önskan om att han inte utreds ordentligt så att de bakomliggande skälen till hans mående kommer fram.

Säkert är det så.

Jag hoppas då innerligt att föräldrarna nu känner skuld över det som har hänt, och har kommit till insikt med att de är en av orsakerna till vad som har föranlett denna händelse. De bär onekligen ett stort ansvar.
Citera
Medlem
GamlaFalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Det är därför vi har Samhall.

Samhall fungerar inte så, går inte att leva på de pengarna själv med dagens priser. Plus att det är ju inte personer med förståndshandikapp (inte alla i alla fall). Med rätt stöd kan de hantera vanliga jobb och fungera i samhället. Då stänger de inte in sig. Ingen vill väl jobba på Samhall om man är kapabel till mer, jävla sossepåhitt.
Citera
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Har Leif GW uttalat sig ännu?

Han borde ha åsikter om både polisens agerande vapen och MGM.

Bara vad han sa i somras. Lyssna noga 45 sekunder in...

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/leif-gws-kritik-mot-omstridda-vapnet-om-en-sadan-hamnar-i-fel-hander
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Varför leker regeringen dumma och säger att detta är inte ett hatbrott. Och att GM är psykiskt sjuk.
Visst han kan va psykiskt sjuk men det betyder inte att detta var inte ett hatbrott.

Han var säkert också en SD dyrkare dock tror jag inte att han rösta eftersom han var säkert lat.

Allt är inte invandrarnas fel.

Ni kan inte ta ett fåtal invandrare och använda det som underlag för att svartmåla en hel folkgrupp.
Om ni gör detta så är ni på allvar sjuka i huvudet.

Du har rätt allt är inte invandrares fel, men ändå för mycket tyvärr
Citera
2025-02-06, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Och nu saknas de från jobbet? Fortfarande? Det är ju en ganska anmärkningsvärd situation i så fall.

Om socialtjänstens personal saknas är dom antagligen bland dom döda.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooper
Bland annat SOC-bidrag är inte skattepliktigt läste jag mig till på deras sida igår
Aaa, Tack. Erinrade mig Almedalsskytten, i en autistisk bubbla och inhyst hos föräldrar och funderade om det var nåt snarlikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Om han bara var ute efter soctanter och någon lärare dvs som du påstår, varför sköt han ihjäl studerande med invandrarbakgrund också?

Var dom i vägen eller vill han kanske bara testa att vapnen funkade? Kan du utveckla?

Omöjligt att veta hur en sådan här individ tänker. Men som jag skrev så var det primära målet garanterat soc. Sen är det väl inte konstigt om han skjuter andra av bara farten när han nu hamnade i ett tillstånd som detta, eller vad säger du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Richard-sommarstugan-IMG04356.jpeg är minst sagt udda. Inte många föräldrar klär upp sina ungar i camo och tar bilder när de poserar med vapen (om än luftgevär). Hur ser föräldrarnas relation till vapen ut? Jägare?

Ser inget konstigt i den bilden. Hade gladeligen poserat med jaktkläder å vapen i den åldern, luftgevär hade var å varannan familj. Förmodligen är nån i familjen jägare så inget konstigt om det blev ett intresse även för Rickard.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Väldigt udda kille.. sett för mycket på film.
Fortfarande intresserad av hans familje-konstellation då han var utfryst och..
sannolikt inga riktiga vänner.. gaming kille antar jag med för mycket vapen och 4 licenser.
Ett av barndoms fotona bär han ju vapen vid sommarstugan.. så det började tidigt.

Utfryst? Nej. Enligt flera av hans gamla klasskompisar från högstadiet gick han in i sig själv, drog sig undan, slutade helt att prata med folk. Han verkar ha utvecklat psykisk sjukdom (autism?) i början av tonåren.

Det är anmärkningsvärt att han under så många år lyckats gå på socialbidrag utan att riktiga åtgärder har vidtagits. Han borde givetvis ha varit sjukskriven istället.

Jag ifrågasätter också lämpligheten i att så här sjuka personer bor själva i lägenhet. Han borde ha bott på nåt gruppboende eller varit placerad på nåt hem för psyksjuka. Men så här blir det eftersom Sverige monterade ner psykvården under 90-talet. Ett stort misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in