2025-02-06, 10:59
Medlem
Men herregud vad tror du de gjorde?

” TV4 Nyheterna har låtit ljudtekniker med specialutrustning analysera ljudet och filtrera bort brus och höja det som sägs. Vi har låtit flera personer utan förkunskap om vad som hörs i inspelningen lyssna på ljudet – samtliga har kommit fram till samma sak.”

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hade det funnits någon journalist med lite högre IQ så hade de låtit en expert analysera klippet. Som folk i tråden konstaterat så hör man banne mig olika saker beroende på ens förväntningar bland annat.
Citera
2025-02-06, 10:59
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Så många korkade frågor av journalisterna.
Frågor om det som redan sagts 5 min innan och frågor man fått svar på långt tidigare.
Och "varför kan du inte svara på det".
Dom är som gamar som bara repeterar sig...
Eller hur..?! Förstår att polischefen såg ut som om han var på väg att tappa tålamodet. Hörde en enda journalist, manlig, som faktiskt försökte ställa frågor som inte redan var besvarade i anförandena ett par minuter tidigare.
Förugom den korkade norska frågan gällande Elon Musk. Herregud liksom, vem bryr sig om honom just nu.
Blir mörkrädd av den obefintliga intelligensnivån hos många journalister.
Förövrigt tyckte jag kommunchefen gjorde ett bra intryck, och hans ord om att enbart ge information som polisen bekräftat borde tv4 tänka på innan man gör sin egen "utredning" och påstår sig veta vad gm sagt i videon. Vansinnigt att de valt att publicera det, hoppas de får massiv kritik.
Hur rubbade måste de inte vara för att publicera något som kan få krutdurken Sverige att explodera.. bara för clicks och pengar. Vidrigt.
Citera
2025-02-06, 11:00
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Hur hör du hans säga ”Hur fan ska jag jobba?”

Står ju förklarat, du får väl lära dig att läsa...

"Perspektivare" från ett fucking mongo?

(FB) Örebro: Våldsdåd på Risbergska komvux - "Ett tiotal omkomna" (2025-02-04)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Räkna med typ 45, kanske lite längre om han ska släpa med sig vapen och massa ammo.
Men vad jag såg körde han bil, då tar det 5-10 minuter.
Enligt Google maps ca 55 min till fots, ca 4 km så det beror väl på dagsform och last.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Hellner
Ni Svenskar, tur att vi inte drar alla över en kant.

Kam heter det!
Citera
Medlem
Idag finns invandrare överallt. Hade detta varit en skjutning av en svensk på ett:

Köpcentrum: [Främlingsfientligt] om invandrare var bland offren*

Tågstation: [Främlingsfientligt] om invandrare var bland offren*

Även om inget ideologiskt motiv uppdagas.

Samma sak här, även om detta visar sig vara ett personligt vendetta mot personer/soctanter som han känner (han har ju tillochmed gått på skolan) så kommer folk ta det som ett främlingsfientligt dåd och run with it.

Detta är skadligt för samhället och kommer bara så ännu mer split än vad vi redan har. Man ska passa sig för att göra en Breivik av "Going Postal".
Citera
2025-02-06, 11:01
Medlem
Kallvattenberedares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Då han fick härja på skolan i EN TIMME!!!?
Det framgår ju inte när han dog, men kanske en timme. Jag undrar varför inte polisen besvarar beskjutningen. Det låter som dom gick in i skolan, blir beskjutna och sen i stort sett flyr? Jag antar att dom inte stannar kvar när dom blir beskjutna åtminstone.
Citera
2025-02-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
BÄSTA FRÅGAN HITINTILLS!

Han kan ju knappast gått eller cyklat utan att någon sett eller filmat honom?
Med TRE GEVÄR och mängder med Ammo och magasin. Bara en pappask med 25st skott i kaliber 30.06 väger flera hekto, närmare 1/2 kilo.

Hyrbil, lånat Pappas bil, körd av Kompis, Taxi… ?

Hur långt är AVSTÅNDET mellan hans bostad och skola?

Detta är mycket märkligt.

Kanske gömt dom innan i omgångar inne på skolan? Tryckt upp ovanför såna där gipsplattor i taket?
I ett elevskåp?

Men väldigt bra fråga. Folk hade ju reagerat om nån kom släpande på den arsenalen kan man tycka.
Citera
Medlem
Undrar hur många potentiella sådana här nissar det finns i det här forumet? Jag gissar att antalet inte är ringa. Eftersom GM är avliden lär ju inget FUP komma ut men det skulle vara intressant att veta om de hittar några flashback-spår i hans dator. Jag skulle inte bli förvånad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Jo hade körkort och vad jag sett lånade han föräldrarnas bil ibland.
Okej
det utrett
Citera
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Vad har din pappa med saken att göra? Både autism och asperger kan bidra till den ondskefullaste av ondska då dessa individer saknar all form av empati.

Det är en gammal seglivad myt.
Citera
Medlem
Varför skulle jag "runka" över det ? Att du är sjuk i huvudet kan jag inte rå för.

Det är väl ingen överraskning att det finns högerextremister och rasism i Sverige. Överallt! Vad som gör mig arig är varför dom ljuger till befolkningen?! Varför kan dom inte vara ärliga med det som det är ?

Att ljuga och få befolkningen att utstå som idioter är mycket värre än att vara ärliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
Att du inte kan leta upp information är inte mitt problem. Du vet fortfarande inte vad du pratar om och försöker få det till ett rasistiskt motiv så du kan sitta hemma och runka åt den fantasin ditt vänstertroll.

Gå om skolan så kanske du också kan lära dig att använda sökfunktionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in