2025-02-06, 09:35
Medlem
Hur kan polisen enligt gammelmedia gjort en formidabel insats när larmet kom 12.31 men skottlossning rapporterades 1347 .

Det är väl allt annat än en klockren polisinsats.

Dom stod väl rädda som hundar utanför? Inget konstigt med det men då kanske man valt fel yrke tänker jag.
Citera
Medlem
Jag också. Allihopa är ju mer logiskt än Europa. Sen låter det inte som en svensk Örebroare direkt heller.
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag hör
Ut allihopa!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Vi? Någon eller några på en social plattform har spridit felaktiga uppgifter om MGM.

Utan regelbundna besök på Flashback hade journalisterna och media inte fått mycket information
Det här med Flashback som den oumbärliga superdetektivbyrån tycks alltid bli ett kollektivt ”vi” när man framhåller dess förträfflighet. I själva verket är det väldigt få i det där ”vi”:et som faktiskt bidrar konstruktivt. 98-99% är ett meningslöst jävla brus från folk som inte bidrar alls och i många fall har en IQ närmare 50 än 100.

Tänk dig att Sverige ska spela landskamp i fotboll. 11 elitspelare står redo. Men i samma ögonblick som domaren blåser igång matchen så kommer plötsligt alla elever från hela Sveriges särskolor inspringande och inrullande på planen och ska ”hjälpa till”. Landslaget måste springa omvägar runt tusentals blockmongon som täcker nästan hela planen. Glatt flabbande sparkar mongona ut bollen långt upp på läktaren innan de återgår till att skita sig i händerna, smaka lite på det och kleta ansiktet brunt. Publiken stirrar häpet ut över vad som i princip är en enda stor nerbajsad mosh pit för muppar med Downs. Till slut lackar forwarden och tar sats och hoppar mellan särisarnas låga pannor som mellan stenar i vattnet och når fram till mål och sätter den i krysset. Sverige vinner och när nationalsången spelas står det tusentals diarréinsmorda mongon står i långa rader och vill ha varsin guldmedalj för det snygga målet de anser sig ha bidragit till.

Det är ”Flashback löser brott” i praktiken. Tänk så mycket bättre det vore om varje sånt här fall hade en proffstråd och en pöbeltråd, där endast ett 50-tal med lång track record av att ha bidragit med klockren info får skriva i proffstråden, som då skulle vara ett perfekt destillat av den matnyttiga info som alla nyfikna söker. Och så får pöbeltråden vara en mer eller mindre icke-modererad mosh pit för IQ44-gänget som brinner av längtan att posta gravt felstavade idiotspekulationer som inte tillför ett skit. Deal? Nähä, trodde väl det.
Citera
2025-02-06, 09:36
Medlem
Jag har väldigt svårt att tro att han gick till skolan för att skjuta socialtjänstpersonal. Det är något ”en källa” sagt till Aftonbladet och finns inget bekräftat om att socialtjänsten skulle hålla till på skolan.
Däremot, en sådan sak som indraget socialbidrag bör rimligen kunna ha varit en utlösande faktor. Med tanke på hur mycket det hetsas från vissa kretsar om att invandrare skulle få en massa bidrag skulle denna svårt vridna hjärna kunnat få för sig att försöka hämna sitt eget livs upplevda oförätter på människor på SFI.
Att det tar tid att identifiera offren tyder också på att de måste identifieras med dna och inte går att identifiera med tandkort. De allra flesta infödda svenskar har en tandvårdsjournal.
Citera
Medlem
AndAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Folk som var på skolan som berättat..

Jo du sa det. Har de berättat det till dig personligen, har du läst det någonstans?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Vad fan är det här för skitpostande?

GM heter Andersson.

Fadern, som påstår ha kommunala uppdrag, heter inte Andersson som uppgivits i flera inlägg på X.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har sett i tråden att han gick i specialskola för autister.
Det fanns inga sådana skolor när han gick i grundskolan. Särskola var för individer med intellektuell funktionsnedsättning, oavsett övriga diagnoser. Elever med NPF-diagnoser men normal intellektuell förmåga gick i vanlig grundskola, som idag.

Det finns numera resursskolor för elever med svåra NPF-diagnoser, men inget tyder på att han hade några sådana symptom under låg- och mellanstadiet åtminstone. I högstadiet hände definitivt något som fick honom att börja utveckla en personlighetsstörning och den verkar sedan ha fått blomma ut fritt i 20 år. Föräldrarnas roll i detta är intressantare än skolans tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Ja, jag håller med dig när det kommer till det där med socialtjänsten. Med hans diagnos kanske dom inte borda ändra reglerna så mycket som dom gjorde och se till att det är löst.

Men just det där med föräldrarna framstår mest som gnällig kråksång. Där har vi noll aning om hur mycket dom har varit där nu och försökt. Allt vi vet från foton är att han har varit utomlands rätt mycket, och det gör du ej på några socialbidrag öht..

Det finns bara så mycket en familj kan försöka göra med någon som hellre går iväg och bara är själv.

Återigen, jag fattar att hans var medelklass, jag har tidigare upprepat behovet av avsaknad föräldraansvar, dock så kommer vi inte längre.
Tack för en skaplig diskussion på Flashback…

(Inte ofta man får se det mer)
Citera
2025-02-06, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är ingen bullshit, utan jag har lyssnat 40 gånger och har en hyffsat klar bild av vad som sägs och i vilken ordning. Det kan såklart vara som någon säger att det inte är GM som hörs, men jag tycker allt att skotten och den rösten lirar samman, dvs prat först sedan skott. Ljudet är sådant att den som skjuter kan vara samma person som gapar "Ni har kommit till Europa!"

Du är så full i skit att det blir löjligt. När ska du erkänna att du sitter och blåljuger på flashback ? Vad får du ut av det ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Fadern, som påstår ha kommunala uppdrag, heter inte Andersson som uppgivits i flera inlägg på X.
Vad fan heter han då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Nej, det görs ingen körning av licensinnehavare och det finns inget "misstankeregister". Håll dig till fakta.
Tror du på riktigt att läkare ens ställer frågan om vapenlicens till sina psykfall med adhd, autism, etc?
Borde de göra!! Frågar ju om barn, alkohol o allt skit
Vanlig vårdkontakt
Citera
Medlem
Vad vet vi om föräldrarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem