2025-02-06, 01:52
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Jag låser inte dörren om jag är hemma, men det hör ju inte till saken. Min poäng är att vi aldrig tidigare haft några större problem med att obehöriga kliver in på en skola.

Jodå visst har vi det. Ett antal gånger.
Mord, mordförsök med mera.
Citera
Medlem
Soc är ju ändå inte till för att ställa diagnos på folk och de har sina regler att följa. Sen kan man tycka att de kanske skulle ha efterfrågat / beställt en psykiatrisk utredning på honom.
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Samtidigt lägger man allt ansvar på den svagaste. Förr fick man skylla samhället för allt, inte OK, men idag är inget samhällets fel. Även om man är låg-IQ, autistisk och psykotisk (exempel), ska man kunna uppfylla samhällets krav på normal skolgång och arbete. Klarar man inte ens specialskola så klarar man inte de flesta jobb. Tortera en sådan med att jobbsöka, galet. Men alla är starka och ska jobba.

Folk kan gå ned sig extremt mycket innan man kan hjälpa någon via tvång. Folk kan ha djupa depressioner så de inte kan ta sig ur sängen, känna sig förföljda och inte klara ett hushåll. Bara att vräka när det blir för skitigt.

Däremot soc verkar befolkas av tanter som vill folk illa. De har ingen vidare utbildning och dålig lön. Människor med dålig förmåga men i en ställning att förstöra människoliv. Att ge folk med surrealistiskt dålig uppfattningsförmåga makt är mord i sig.

Vi har gått igenom detta innan, om ni minns alla vansinnesdåden för länge sedan av psykotiska. Det berodde på dålig psykvård. Blev vården bättre? Nej sämre. Men de schizofrena dog av så det gjorde ju inget. Inte ens när Lindh mördades såg man systemfel.

Man kommer inte lära sig ett skit.

Och tjänstemän får fortsätta misshandla folk.

Nu hittar jag på lite och går efter tidningens historia vem han var den där Rickard. Trodde aldrig jag skulle försvara en skolskjutare, men här är vi idag. Brukade ha visningsbild James Holmes så det kanske bor en mördare i alla oss utstötta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
Hur vet vi det? Killgissar du?

Nix, det finns äkta uppgifter om det, du får leta i media eller här i tråden.
Citera
2025-02-06, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSDulf
Vilket om jag får fråga? Att ett konto har ”tusentals följare” gör det inte direkt trovärdigt. Hade det varit flera gärningsmän hade väl polisen gått ut med info om det?

Jag tycker FB ska diskutera detta. Istället blir folk jättearga när andra nämner det i tråden. Chihablilja_reall heter kontot. Kontot har lagt ut flera stories igår och idag.
Citera
2025-02-06, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
Han kanske inte ville jobba. För vissa människor med autism är avsmaken inför att tvingas arbeta extremt stark. Alla kan/ska inte jobba.

Läste att han inte kunde passa tiderna och då är man olämplig att ta ett jobb
Citera
2025-02-06, 01:54
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahaxoxo666
Han är inte på sociala medier, men helt plötsligt kommer en bildlänk med ett antal bilder på honom vid olika tillfällen.

Förmodligen folk som har suttit och grävt inne i hans familjs facebook bilder och liknande. Alla verkar tagna när dom har varit iväg någonstans och rest.

Så jättedjupt är det nog garanterat inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Kyrkan är en syrisk-ortodox kyrka.

Tillsammans med den svenska kvinnan Camilla har inget av dessa två offer någon sannolik koppling till Islam. Vi kan med stor sannolikhet snart helt utesluta att GM riktade in sig på muslimer.
Salim e ju syrian sä han ser ju ut som en muslim
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Jodå visst har vi det. Ett antal gånger.
Mord, mordförsök med mera.

Fast det är ju nästan alltid elever.
Citera
Medlem
Hahaxoxo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Förmodligen folk som har suttit och grävt inne i hans familjs facebook bilder eller liknande. Alla verkar tagna när dom har varit iväg någonstans och rest.

och varför ska de publicera dem bilderna för 11 månader sedan?
Citera
2025-02-06, 01:55
Medlem
Xonia Wuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
NI har ca 1 timmes flygtid till platsen+förberedelse och att ta sig till helikoptern.
Jag tycker att 1,5 timme låter väldigt bra jobbat.

Fast läs artikeln. Strategin går ut på att gå in direkt och inte invänta insatsstyrka. Gjorde de det?

”Svensk polis har fått specialutbildning i skolskjutningar. I stället för att invänta en insatsstyrka ska man agera snabbt - med dödligt våld om det krävs.
Det är en nödvändig strategi för att rädda liv, enligt en expert.

– Den nya metoden går ut på att avbryta pågående dödligt våld. Man avvaktar inte förstärkning utan går direkt in och oskadliggör gärningsmannen, säger Sten-Anders Jakobsson, kommissarie i Fyrbodal.”
Citera
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFitnessJonathan
Vadå skjutit på allt? Detta är ingen IQ befriad arab-babbe från öknen. Vi pratar om en intelligent germansk individ. Dom skjuter inte vilt och på allt, det är dina apvänner ute i förorten som går sådant.

Allt var väl planerat och han visste vilka han skulle ge sig på. Gå rök din hash nu, du har ju enda inga hjärnceller att vara rädd om.

Så du menar att dådet var en intelligent handling?

Hur vet du att han inte avlossade skott, för att se om någon var bakom det förmålet?

Om det nu var mer avlossade skott än döda och skadade, så måste han ha träffat andra föremål idiot.
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Fast det är ju nästan alltid elever.

Eller tidigare elever.

Som i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera