2025-02-06, 01:02
Medlem
Stonegroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holaconsuela
Nej. Personen tar upp exakt det du nämner och säger inte emot sig själv.

Men exakt. "Jag har en magkänsla. Det finns en vedertagen förklaring till varför mig magkänsla är fel som vetenskapen håller med om. Därför litar jag på min magkänsla och tror att vetenskapen konspirerar."
Citera
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Vi kan i alla fall bekräfta ett dödsoffer nu.

Karim Salim Iskef. Vila i frid.

Mer info på Sankta Maria Kyrkans Facebook:

https://m.facebook.com/m*riakyrkanorebro/

* = a

Kyrkan är en syrisk-ortodox kyrka.

Tillsammans med den svenska kvinnan Camilla har inget av dessa två offer någon sannolik koppling till Islam. Vi kan med stor sannolikhet snart helt utesluta att GM riktade in sig på muslimer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Det skulle vara aktivitetsersättning isåfall, men det kräver ju oftast att man jobbar iallafall 25% för att bidraget sen ska täcka upp för resterande 75%.

Om man studerar och har en diagnos kan man få aktivitetsersättning till upp mot 13 000 i månaden har jag för mig, jag fick det
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Problemet med just detta dåd är att GM ger sig på helt oskyldiga människor.
GM måste ha varit gravt psykiskt sjuk. Det torde vara bortom all rimlig tvivel. Men på något sätt känns det som att han skulle ge igen på samhället för sin ensamma vardag eller något sådant. Och då borde han rimligen gett sig på sina mobbare osv. Men de lär han ju aldrig kunna samla på ett ställe igen, så då väljer han en helt oskyldig grupp. Rent för jävligt.

Det finns tyvärr allt för många såna människor ute. De skulle samtliga hållits under strikt bevakning.
Citera
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det undrar jag också, en AR15 i Sverige är inte precis gratis.

Skrivit det innan i tråden, förstår inte varför ni tycker det är konstigt.

Att ta jägarexamen och köpa ett gevär är inte märkvärdigare än att köpa en dator eller iphone.

https://skytte.astrosweden.se/m15-5-56-mm-defensive-sporting-rifle-16/A92247601
Citera
2025-02-06, 01:03
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Skulle tippa på föräldrarna, dessa va ofta ute och reste och i en del album som har delats här så är grabben bara på dyra utomlandsresor.

Jamaica som ett exempel är snuskigt dyrt att åka till med skyhöga priser på boende.
De verkade dock vara i land från ett kryssningsfartyg. Det är inte så dyrt att åka, har gjort några själv när jag bodde i USA och det kostar som en charter ungefär.
Citera
Medlem
Harmonizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Helt korrekt..
Den känslan har jag varje dag!

Vet hur det är tyvärr då man skrev av personlig erfarenhet likaså.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugsvamp19
Om man studerar och har en diagnos kan man få aktivitetsersättning till upp mot 13 000 i månaden har jag för mig, jag fick det

Åh fan? Eftergymnasial utbildning då eller?
Citera
2025-02-06, 01:04
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Det är väl inget mer än en formalitet. Det är så jävla mycket haveri både hos polisen och i media så hälften vore nog.

Visst är det så.

Är väl ett spänt läge för alla inblandade.

Alla smyger på tårna och ingen vågar säga något.

Åtminstone av dom som faktiskt vet något.

Medier verkar ju bara skjuta från höften för att vara först med vad skit som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Bara om det kommer fram att han hade en diagnos. Annars har hans mamma och pappa inte gjort ett dugg. Han skulle ha fått en diagnos redan i tonåren.

Han var absolut INTE kapabel till att arbeta med hans historik i alla fall.

Så frågan är varför soc var inblandade?

Gissningsvsis att han inte medverkat till de insatser som föreslagits tidigare, vad det nu kan ha varit. Jobb på Samhall kanske, eller bara att dyka upp på möten. Han var nog för depressiv och introvert för att orka något sådant sammanhang alls och valde istället att skita i allt, varpå soc fick plocka upp bollen. Han fick diagnos redan som barn troligen, eller iallafall så sägs han ha gått på någon slags anpassad skola.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Tydligt exempel att dådet inte är ideologiskt riktat. Två personer med, vad som kan tolkas, skilda rötter. Kvinnan ser toksvensk ut samtidigt som mannen har invandrarbakgrund.

Om MGM nu var ute efter socialen varför inte attackera deras kontor? Underligt. Vore intressant att veta motiv framöver.

Precis vad jag suttit och sagt. GM bor 200 meter ifrån Socialetjänstens Örebrokontor.
Citera
2025-02-06, 01:05
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
När jag var barn på 70-talet fanns det inga barn som hade autism eller ADHD överhuvudtaget. - Somliga var lite jobbiga i skolan...

- Men nu verkar det ha gått inflation i begreppet...

/WTF
Jag gick i skolan på 90-talet. Det var sällsynt med sånt även då och de fåtal problembarn som fanns var barn till problemfamiljer. Någonting har ta mig fan hänt som kommer utifrån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in