2025-02-06, 01:00
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Gärningsmannen i Örebro är utan tvekan autistisk på något vis! Men den mest intressanta frågan jag själv ställer mig är varför i helvete är så många autistiska nu jämfört med 50 år sedan? Ökningen är abnorm utan dess like!

Alex Jones verkar ha rätt att det är något jävulskap i vattnet!

När jag var barn på 70-talet fanns det inga barn som hade autism eller ADHD överhuvudtaget. - Somliga var lite jobbiga i skolan...

- Men nu verkar det ha gått inflation i begreppet...

/WTF
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Upprepar endast det jag sa tidigare. Alla anhöriga har inte kontakt med varandra och kan inte ställas till svars för vad någon i ens släkt gör.

Om du är 50 och har en son på 25. Är du då på något sätt skyldig till vad din vuxna och myndiga son hittar på? Ni kanske bara träffas två-tre ggr om året (eller inte alls) och i övrigt lever era egna "vuxna" liv resten av tiden. På vilket vis är du då medskyldig? Du kan kanske hävda att man inte gav sitt barn den uppfostran som krävdes men hur vet man det? Alla är olika personer. Jag har fostrat barn men det betyder inte att de äger mina värderingar efter att ha lämnat boet. Det de gör nu är deras val som jag inte kan påverka
Ja men varför ställa krav på gängkriminellas anhöriga isåfall? Tycker man kan ställa dessa mot varandra. Jag vet att olikheter finns. Min slutsats är också kontroversiell. Men de på händelser på senare tid och längre bak. Varje ensamvarg har anhörig och bekant. Antingen ser man det tidigt eller på lång sikt. Här är det tydligt att många avvikelser har funnits. Men ingen har gjort någonting alls.
Antingen kan vi blunda för problematiken eller för man fram en åtgärd.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Nej igår när jag hörde pressträffen så undrade jag tom varför dom ens skickade fram en snut till att stå och säga 'det har jag inga uppgifter om'. Han vågade bekräfta det var en mansperson som det så fint hette.

Ju mindre information dessto mer spekulationer och vilda teorier.

Jag vet inte vad som är bäst.

Det är väl inget mer än en formalitet. Det är så jävla mycket haveri både hos polisen och i media så hälften vore nog.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
De kan även ha gjort precis allt.

Bara om det kommer fram att han hade en diagnos. Annars har hans mamma och pappa inte gjort ett dugg. Han skulle ha fått en diagnos redan i tonåren.

Han var absolut INTE kapabel till att arbeta med hans historik i alla fall.

Så frågan är varför soc var inblandade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Gärningsmannen i Örebro är utan tvekan autistisk på något vis! Men den mest intressanta frågan jag själv ställer mig är varför i helvete är så många autistiska nu jämfört med 50 år sedan? Ökningen är abnorm utan dess like!

Alex Jones verkar ha rätt att det är något jävulskap i vattnet!

Äldre fäder är en riskfaktor för autism hos barnet. Kan vara en förklaring, med tanke på att vi får barn senare nu. Plus "diagnosticeringstrenden" som råder.
Citera
2025-02-06, 01:01
Avslutad
Om GM hade startat någon fond så hade jag donerat för att få honom på fötterna igen, så jag kommer hålla en tyst minut för GM som verkligen led och levde ett tragiskt liv, samt alla som avled och deras nära och kära. Hoppas nu att Sverige ser detta och tar till sig samt börjar värnar mer om sitt egna folk istället för att skänka en massa onödiga skattepengar till Ukraina-skiten med mera…
Citera
Medlem
Inavel media och deras " Ååhhh Han var så ensam, så konstig , ogillade folk , höll sig mest bara för sig själv vid sitt world of Warcraft, alltid en handske i munnen bla bla" ungefär som att det skulle vara nån sorts grund till hans handlingar.
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
När jag var barn på 70-talet fanns det inga barn som hade autism eller ADHD överhuvudtaget. - Somliga var lite jobbiga i skolan...

- Men nu verkar det ha gått inflation i begreppet...

/WTF

Kanske för dom gick i särskilda skolor...
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
- Han verkar ha varit en säregen ensling. - Inte lämnat avtryck på social media. - Men: - Kan ha funnits under andra grandiosa identiteter. "Superman" eller "Mr Bigcock". - Skulle inte förvåna mig...

/WTF

Därför jag tänker och tror att varje fall hans sökhistorik på google kan komma att ge lite mer svar om tankar och motiv.

Men det är väl för tidigt skede ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Först Aftonbladet som ringer upp pappan, sen TV4 som hittar en PK rätt orsak, de bara måste kunna skylla detta på en vit galen rasist som har Åkessons porträtt på väggen.

Det ser minst sagt illa ut. Rent sorgligt att stora mediehus inte vågar kalla en spade för en spade.

Men det är iaf bra att veta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Backup/för dom som ej har Facebook: https://gofile.io/d/ZxVEdL
Tydligt exempel att dådet inte är ideologiskt riktat. Två personer med, vad som kan tolkas, skilda rötter. Kvinnan ser toksvensk ut samtidigt som mannen har invandrarbakgrund.

Om MGM nu var ute efter socialen varför inte attackera deras kontor? Underligt. Vore intressant att veta motiv framöver.
Citera
2025-02-06, 01:02
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Svenska polischefen har redan gått ut med att polisen gjorde ett fantastiskt jobb...

Man kan jämföra det med norska polisens jobb 2011, som använde 1 timme på att ta sig till Utøya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in