2025-02-06, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonegrove
Utan att själv ha någon koll på statistiken men är inte den uppenbara tolkningen av den texten att det inte finns någon koppling mellan autism och brått, men när de väl begås så tenderar de att vara mer nyhetsvänliga -> överdriven bild av hur mycket brått de begår. Jag tycker att texten motsäger sig själv

Nej. Personen tar upp exakt det du nämner och säger inte emot sig själv.
Citera
2025-02-06, 00:56
Medlem
SwedishHouses avatar
Hur länge pågick skjutningen?

Här säger en elev att GM sköt minst 200 skott och tog en pause på 30 minuter. Detta ska inte hända.

Polisen gjorde ett uselt jobb om det pågick så länge.

Polisen gick väl inte ens inn i skolan förrän han sköt sig själv?

Källa: https://www.vg.no/nyheter/i/25ggXq/norske-fabian-backlund-16-havnet-midt-i-skoleskytingen-i-orebro-trodde-jeg-skulle-doe
Senast redigerad av SwedishHouse 2025-02-06 kl. 00:59.
Citera
2025-02-06, 00:57
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det undrar jag också, en AR15 i Sverige är inte precis gratis.

De är inte speciellt dyra heller.

15.000 Sek.

/WTF
Citera
2025-02-06, 00:58
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Det har det nog, men polisen är givetvis otroligt försiktiga med vilken information dom går ut med i såhär tidigt skede. Eftersom GM är död och åtal inte kan väckas kommer dessutom FUP:en inte offentliggöras heller.

Nej igår när jag hörde pressträffen så undrade jag tom varför dom ens skickade fram en snut till att stå och säga 'det har jag inga uppgifter om'. Han vågade bekräfta det var en mansperson som det så fint hette.

Ju mindre information dessto mer spekulationer och vilda teorier.

Jag vet inte vad som är bäst.
Citera
Medlem
KoktPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det undrar jag också, en AR15 i Sverige är inte precis gratis.
Exakt så tänkte jag också, nu när han påstås vara arbetslös.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Sjukersättning är extremt svårt att få igenom idag. Det räcker inte med en autism diagnos.

Det skulle vara aktivitetsersättning isåfall, men det kräver ju oftast att man jobbar iallafall 25% för att bidraget sen ska täcka upp för resterande 75%.
Citera
2025-02-06, 00:59
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Hur länge pågick skjutningen?

Här säger en elev att GM sköt minst 200 skott och tog en paus på 30 minuter. Detta ska inte hända.

Polisen gjorde ett uselt jobb om det pågick så länge.

Källa: https://www.vg.no/nyheter/i/25ggXq/norske-fabian-backlund-16-havnet-midt-i-skoleskytingen-i-orebro-trodde-jeg-skulle-doe

Svenska polischefen har redan gått ut med att polisen gjorde ett fantastiskt jobb...
Citera
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Gärningsmannen i Örebro är utan tvekan autistisk på något vis! Men den mest intressanta frågan jag själv ställer mig är varför i helvete är så många autistiska nu jämfört med 50 år sedan? Ökningen är abnorm utan dess like!

Alex Jones verkar ha rätt att det är något jävulskap i vattnet!

Jag tror att han blev schizofren.
Citera
Medlem
Harmonizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag hoppas att detta leder till självkritik och en utredning av hur samhället bemöter människor med stort hjälpbehov.

Ja tyvärr ska dem som lider mest i samhället få det svårare , oavsett om man är pensionär eller sjukskriven pga svåra diagnoser mm , det är där sittande regering vill ta pengarna ifrån för dels slippa sänka skatterna för de rikaste samt för kunna skicka miljarder till Ukraina. Du kan ha jobbat och betalat skatt i hela ditt liv sen åker du på något som förändrar hela ens liv och blir svårt sjuk och behöver stöd men då är man inte mkt värd längre .
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Gärningsmannen i Örebro är utan tvekan autistisk på något vis! Men den mest intressanta frågan jag själv ställer mig är varför i helvete är så många autistiska nu jämfört med 50 år sedan? Ökningen är abnorm utan dess like!

Hur många är det nu jämfört med 50 år sedan? Du som vet menar jag
Citera
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:

Alex Jones verkar ha rätt att det är något jävulskap i vattnet!
Samma, de passar bara sämre in i samhället (de som är stimulanskänsliga) och bättre in (tec-inovvativa) och märks därför bättre. Vet minst tio autister i klasser och skolor under min uppväxt, i retroperspektiv.
Citera
2025-02-06, 01:00
Medlem
KoktPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
De är inte speciellt dyra heller.

15.000 Sek.

/WTF
Kan absolut inte stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera