Citat:
Ursprungligen postat av
Gamlaskor
Han var ju märklig redan som 12-åring.
När en unge beter sig på det viset måste man steppa in med LVU/tvångsvård om föräldrarna inte klarar av att söka hjälp.
Jag menar att vi måste förhindra sådana här individer från fortsatt isolering både för deras egen skull och för samhällets skull.
För hundra år sedan hade han varit på instutition, inte lämnad åt sina mörka tankar i ensamhet, det är så det alltid är med sådana här gärningsmän. Varningsklockor har ringt under många år men ingen har gjort något för så ser vår samhälle ut idag.
Det måste bli en förbättring när det gäller den här typen av psykisk ohälsa hos unga killar/män. Det finns såklart kvinnliga gm också men det är försvinnande få.
Känner igen mig en del i denne incel-autist.
Tyvärr lämnas man åt sitt eget öde i decennier, där man gräver sig allt djupare ner i sin tankevärld.
För egen del blev räddningen Internet, där jag kunde knyta kontakter och utveckla sociala färdigheter.
Men det var förstås synd att det började närmare 30 och inte när man var 12.
Var också "oanställningsbar" och "dataspelare" vid 35, men har jobbat heltid sedan dess.
Man kan utvecklas även som lätt socialt handikappad.
Ja, det tar väldigt hårt att bli nekad soc. Kommer ihåg vreden en gång.
Hade inte råd att ta ut ett bankkontoutdrag. Det kostade på den tiden 50 kr. Och blev nekad ...