2025-02-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Nej, för vi vet fortfarande om hans motiv och en skolskjutning är inget stort problem som drabbar folk varje dag. Kriminella invandrare däremot håller hela Sverige i skräck 24/7.

Nej nej nej, inget stort problem alls att Sverige precis haft det värsta massmordet någonsin där helt oskyldiga människor får sina ansikten sönderskjutna

Vore intressant för övrigt att veta vart du bor om du 24/7 är rädd för kriminella invandrare för det vet jag då fan ingen annan som är
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
haha....nej..."ni har tagit i rumpan" snarare...?
Om man lägger in text då? Fortfarande rumpan?

https://streamable.com/19s1ss
Citera
Medlem
Enligt polisen riktade GM sig mot socialtjänsten.

Varför fick GM hans socialbidrag indraget?????

Det är väl uppenbart att det kan orsaka starka känslor och ordentligt fucka upp ditt liv när du inte längre kan äta och betala hyran.

PGA MASSINVANDRINGEN har det tagit slut på bidragspengar och socialen jävlas med folk istället för att betala bidrag.
Citera
2025-02-05, 23:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlaskor
Han var ju märklig redan som 12-åring.
När en unge beter sig på det viset måste man steppa in med LVU/tvångsvård om föräldrarna inte klarar av att söka hjälp.
Jag menar att vi måste förhindra sådana här individer från fortsatt isolering både för deras egen skull och för samhällets skull.
För hundra år sedan hade han varit på instutition, inte lämnad åt sina mörka tankar i ensamhet, det är så det alltid är med sådana här gärningsmän. Varningsklockor har ringt under många år men ingen har gjort något för så ser vår samhälle ut idag.
Det måste bli en förbättring när det gäller den här typen av psykisk ohälsa hos unga killar/män. Det finns såklart kvinnliga gm också men det är försvinnande få.

Känner igen mig en del i denne incel-autist.

Tyvärr lämnas man åt sitt eget öde i decennier, där man gräver sig allt djupare ner i sin tankevärld.

För egen del blev räddningen Internet, där jag kunde knyta kontakter och utveckla sociala färdigheter.

Men det var förstås synd att det började närmare 30 och inte när man var 12.

Var också "oanställningsbar" och "dataspelare" vid 35, men har jobbat heltid sedan dess.

Man kan utvecklas även som lätt socialt handikappad.

Ja, det tar väldigt hårt att bli nekad soc. Kommer ihåg vreden en gång.

Hade inte råd att ta ut ett bankkontoutdrag. Det kostade på den tiden 50 kr. Och blev nekad ...
Citera
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippmodes
Var det inte så att hon precis kommit till skolan eller var på väg in när andra plötsligt ropade att de skulle springa därifrån? Klart hon följer med vågen då och inte ensam går in i skolan för att ge sig på GM…

Jag sa väl aldrig att jag tänkte att hon skulle ge sig på GM? Men som chef har man väl ett ansvar att räkna in sina anställda i krissituationer och det ansvaret verkar hon ju ha sprungit ifrån.
Citera
Medlem
Visst, ganska stor händelse av Richard sköt 10 blattar på ett bräde men handen på hjärtat nu och för att få lite perspektiv. Detta motsvarar väl tre månader av de reguljära gangsterskjutningarna mängdmässigt.

Kanske känns lite lättare att bära för Kungen och Kristersson om man tänker på det sättet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Detta spår med att han var ute efter SOC, kan man läsa om det någonstans?

Aftonbladet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
"men jag försöker jobba" låter det som
Ja det kan det också vara, bra hört .
Citera
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Vet vi med handen på hjärtat hur många det gäller?

Det gäller att det finns tänder att jämföra med, det är inte bara tejpa det man tror är en tand till ett bett. Det ligger mycket jobb bakom, det är inte så att man tar ut tänderna med käken och försöker matcha med tandkorten. Vi vet inte hur pass skadade de är och om det återigen ens finns tänder att jämföra med.

Från rättsmedicinalverket: Tandidentifiering

Att identifiera en avliden person med hjälp av tänderna är en effektiv och säker metod. I Sverige har vi en väl dokumenterad tandvård med odontologisk information som röntgenbilder och tandvårdsjournaler. Det gör att identifiering av avlidna kan utföras enkelt, snabbt och till en låg kostnad. Genom att jämföra tandvårdens röntgenbilder med nytagna röntgenbilder på en avlidens tänder kan identiteten ofta fastställas omedelbart. Tandröntgen ger nämligen en tydlig bild av egenskaper som är unika för varje person. Länk: https://www.rmv.se/verksamheter/rattsmedicin/identifiering-av-avliden/

Jag är rädd att det fetmarkerade ligger i farans riktning, och att det om något snarare är den springande punkten här.

För precis som det nämns i din källa, och som jag har strukit under, så är det normalt sett en snabb och enkel metod för att fastställa identitet. Även att göra det på 11 personer tar inte flera dygn om dessa får högsta prio hos RMV, vilket de givetvis skulle få.
Och absolut om de har sådana enorma ansiktsskador, men att alla 11 verkligen skulle ha det, vet jag inte om jag köper rakt av faktiskt. Och absolut att någon inte har ett helt aktuellt tandkort, men köper inte att samtliga 11 inte skulle ha det heller.
Citera
Medlem
Det pratas mycket om rasism. Det ligger i politikernas intresse att måla upp alla som säger att Sverige misslyckats med att ta in invandrare i samhället. För dessa politiker vill inte erkänna att dom misskött sig. Dom är helt enkelt så ynkligt fega att dom inte vågar stå för att dom misslyckats och istället försöker få kritiska röster att framstå som rasistiska.
Det är ett vidrigt sätt att agera mot människor. Invandrare är också människor och dessa förtjänar att integreras i samhället på ett riktigt sätt. Inte gömmas undan i förorterna och överösas med bidrag och bedriva häxjakt på alla som kritiserar detta fasansfulla beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellesein
Kan 100% instämma med det här efter att själv ha upplevt ett helvete med psykiatrin. Stämmer att man ej får hjälp. Min kusin har fått boendestöd för hon är lågfungerande, men psykiatrin är helt värdelös.

Kanske OT så moderator får plocka bort om så önskas,men jag tänkte det var värt att belysa den usla psykvården för npf, kanske det spelat roll för det som skett?

Instämmer att psykiatrin verkligen är urusel, det enda man kan få hjälp med är medicin, men högst ett läkarbesök om året o då får man bara prata om sin medicinering, inte om hur man mår eller vilken hjälp man skulle vilja be om.

Förut fick man läkartid var fjortonde dag om man ville, kurator och arbetsterapeut en gång i veckan vid behov. Nu försöker de bara skicka en tillbaka till vårdcentralen när man ber om hjälp med djup depression eller dylikt. Eller hänvisar till kyrkan. Det är som om de glömt bort att de är en vårdinrättning!

Vill någon ha en npf-utredning måste man först ha en remiss från vårdcentral och sedan måste man vänta i fem års utredningskö. Ingen vårdgaranti finns längre för Npfutredningar, om man vill ha utredning fortare än de fem-sex års kö regionen nu erbjuder måste man hysta upp minst 40 000:- på en utredning av ett privat vårdbolag för att få sin diagnos så att man förhoppningsvis kan få medicin. Men då visar det sig att läkarna kan få för sig att neka att skriva ut medicin för att de inte tycker stt de privata bolagen gör bra utredningar! Men det hålls det tyst om, så många kan få tömma sparkontot helt i onödan och stå där utan hjälp.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen23
Nej nej nej, inget stort problem alls att Sverige precis haft det värsta massmordet någonsin där helt oskyldiga människor får sina ansikten sönderskjutna

Vore intressant för övrigt att veta vart du bor om du 24/7 är rädd för kriminella invandrare för det vet jag då fan ingen annan som är

Din port kan sprängas ikväll.
Chansen att nån du känner skjuts i en skolskjutning är lika med noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in