2025-02-05, 22:24
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Är det bekräftat att det är RA som startat trådarna?

Nej. Precis som med de flesta andra spekulationer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Sägs att han inte fick de bidrag han var berättigad och att de istället mobbade honom? Stämmer det?

Tvivlar jag inte en sekund på!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Fast om gärningsmannen nu inte hade ett främlingsfientligt motiv så är det väl rätt märkligt att han valde att begå brottet på en skola där många studenter har utomeuropeisk bakgrund? Och varför valde gärningsmannen att skona vissa medan andra blev ihjälskjutna? Det kan du försöka förklara.

Vi har många invandrare i Sverige så att sådär ser det ut på många skolor.
Du vet inte om han skonade vissa pga deras hårfärg, kön, ålder, eller någonting. Men ni vill gärna få det att handla om ras än så länge.

Han skonade nog vissa för att han var ute efter sockärringar.

Ville han bara döda babbar så hade ju en moské eller en rapkonsert varit en bättre måltavla.

Nu har jag förklarat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BsomiBertil
Någon skrev i andra tråden som stängdes.
Att en profil " tomtenissen " ävent. med siffra efter då det finns flera tomtenissenprofiler.
Det hade skrivits endast 3 inlägg från profilen och de var från senaste månaderna.
De handlade om skolskjutningar. Att tomtenissen ville göra det.

Jag undrade hur någon kunde tro det var GMs profil. Jag tänkte också på profilnamnet som lite speciellt och varför han skulle kalla sig det om det var han.

I några reportage i pressen då man pratar med hand gamla klasskompisar nu senare på dagen, berättare de att han i gymnasiet kallades Luvan.

Order Luvan har ju en koppling till Tomtenissar.
Så kanske skulle TS kunna ha en poäng att der skulle kunna vara GMs tråd där det skrevs om skolskjutningar.
Går det söka på profilen och hitta igen Tomtenissens 3 inlägg ?

Någon Örebroare i hans närhet kanske förstod. det

eftersom det troligen inte var en skolskjutning i den bemärkelsen, utan att ge sig på socialtanterna som även dom befanns sig i lokalerna av ngn anledning, så skulle jag nog tippa på att det inte är han.
Citera
Medlem
Cirkulerar något vagt röstklipp
När Gm ska säga ( inte verifierat ) ut ur Europa eller något sånt.. om det skulle visa sig stämma och det är ideologiska skäl etc då kan vi räkna med kaos dessutom vill man nog lägga locket på då hotet från den opposition är ganska rå om det visade sig vara ras för då kan det bli en jävla kaos
Citera
2025-02-05, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
läser inte tidningar. Vad är det som har hänt?

Orkar inte dra det hela nu, men om du läser rubriken så kan du nog komma fram till vad som hänt. Prata med dina anhöriga som bor där, där händelsen har skett.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Alla med Asperger tenderar att bli våldsamma i sociala situationer.

Snälla, sprid inte sådan smörja. Verkligen rent skitsnack. Ungefär lika befängt som att alla med någon fomr av ticks har en tendens att gå runt och skalla folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Bror, jag menar. Får allmänheten ta del av FUP, i och med att denne avled på plats och därmed kunde inte åtal väckas. Om inte åtal väcks och individen är avliden och ingen omkring skadas när man offentligör FUP, får man ta del av FUP?

Eller är det åklagarmyndigheten som avgör om den nedlagda undersökning med en avliden GM ska publiceras?

GM är död, inget åtal kommer väckas och FUP kommer inte att bli en allmän handling.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Orkar inte dra det hela nu, men om du läser rubriken så kan du nog komma fram till vad som hänt. Prata med dina anhöriga som bor där, där händelsen har skett.

Mata inte trollen
Citera
Medlem
HUR kan TV4 publicera ett klipp med en förbestämd tolkning när det inte finns 100% säkerhet om vad som sägs eller vem som ens säger det? Det är fullkomligt vansinnigt. Fattar de inte vad det kan leda till? Oansvarigt är bara förnamnet.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Alla med Asperger tenderar att bli våldsamma i sociala situationer.

Där har du fel. Skulle vilja säga att en massa människor kan bli våldsamma i olika situationer. Speciellt i kombination med alkohol.

Min erfarenhet är att personer med uttalad autism istället drar sig undan och blir ledsna där de möter människor som inte förstår deras sjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Socialtanter kan ha barn med. Finns bekräftade döda bland elever?

Ja det var precis så jag menade - verkar bekräftat för dessa damer att det är äldre personer som dödats och ej elever. Men vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in