2025-02-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Personligen tycker jag att det låter som "Ni ska dö allihopa". Men intressant hur man kan uppfatta ljudsekvenser så olika.
Visserligen anser jag att "ni ska dö allihopa" känns mer relevant om det nu var en attack på socialstyrelsen.
5

jag tycker det låter som "jag måste jobba", följt av något mer otydligt.
Citera
2025-02-05, 21:42
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesuskristus
Det enda jag påstår är att det är en övervägande del invandrare på vuxenutbildningar i dessa städer.

Och det enda jag påstår är att chansen att 11 döda skulle vara UTESLUTANDE invandrare av en ren slump är obefintlig. Det ska till att röka en jävla massa copium för att den idén ens ska bli halvt trovärdig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu hör vi alla olika och ibland så hör man saker som hjärnan kopplar ihop med minnet. Så vi kan båda höra rätt men båda ha fel och jag hör ingen gråtande kvinna någon gång men det betyder inte att det inte är så. Ex en smäll kan folk förknippa med olika saker, ex en jägare kan förknippa med skott, en annan med ett smäll från däck osv
Man har hör absolut tydligen en kvinna som gråter efter att en kille tillsynes blir skjuten och stönar här (men var lite rädd om öronen): https://whyp.it/tracks/254585/untitled2?token=UzrBP
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypekarfinger
Gick din mamma ut och letade kompisar åt dig när du var 20? Skärp dig. Konsekvenstänket må vara undermåligt vid 20 års ålder, men man är fan vuxen nog att skaffa sig ett sällskap.

En överprotektiv mamma hade säkert kunna fått för sig att göra något sånt om hon hade en son med så grova diagnoser som den killen verkar ha. Speciellt om hon älskade och tyckte om honom..

Men det tror inte du på?

Poängen var dock att 20 åringar kan du faktiskt fortfarande se som ungdom... då hjärnan inte ens är fullt uvecklad innan du passerat 25 så...
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Det är bekräftat i media att han inte klarade grundskolan och att han gick på ett särskilt anpassad programmet i gymnasiet för personer med asberger eller autism.
Han gick individuella programmet och det har noll med autism att göra. Det är en linje för folk som inte gått ut högstadiet med gymnasiebehörighet.
Citera
Medlem
Det här samtalet har verkligen spårat ur. Det som förvånar mig mest är hur han överhuvudtaget lyckades få en vapenlicens.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Vad yrar du om. Vår diskussion började med att du vände dig mot nedanstående inlägg om hur jag tyckte han framstod. När du blir överbevisad börjar du gaffla helt utan grund om andra antaganden jag gjort.

"Mina antaganden om hur han framstod"
Ja, definitivt konkreta bevis som pekar på att GM är ointelligent.
Senast redigerad av SegPanda 2025-02-05 kl. 21:44.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.f.p
Här är för övrigt hela klippets ljud förstärkt.

Jag vill dock varna för _mycket_ högt och skränigt ljud när det skjuts. Var rädd om dina hörlurar.
https://whyp.it/tracks/254585/untitled2?token=UzrBP

Rätt usel förstärkning av ljudet. 5 minuter i Audacity ger bättre ljud. Men grundproblemet kvarstår. Det som är förlorat kan inte fås tillbaka och orginalljudet är för dåligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Förstör? Är ju bottenskrapet som själv har hamnat där = skitit i allt och förstört sitt eget liv då hamnar man där.

Sen tro att man kan få allt serverat utan att inte göra nåt ett skit.
Att tryck i väg jobbansökan nån gång i månaden kan till slut va tydligt väldigt jobbigt. Dels man kanske tillslut får ett jobb och inte kan sitta hemma och dega in lite pengar från staten.

Men svenska eliten som är i dessa rullar är väl de som klagar mest.

Å nej jobbar inte på soc och aldrig varit där

Det är dina fördomar det där. Verkligheten är något annat. Finns en del som förstört för sig själva kan man tycka, men det finns alltid en bakomliggande orsak. Många har dessutom diagnoser som de inte kan rå för, speciellt folk med schizofreni, paranoia, ospecifika psykiskasjukdomar. Många hör röster som ber dem göra sjuka saker. Tro mig du vill inte ha dessa på ditt jobb. Vi försöker göra det bästa av situationen, underlätta deras vardag, så att de ska fokusera på sin hälsa. Finns även ensamstående som kommer ifrån galna destruktiva förhållande som knappt tagit sig ur med livet i behåll, så nej jag tycker inte att ditt påstående överensstämmer med verkligheten.

Han däremot kanske tyckte att han hade rätt till detta, att få ekonomiskbistånd, jag vet tycärr inte hela hans bakgrund. Fick en kort sammanfattning. Han verkade inte ha alla hästar hemma iallafall.
Citera
Medlem
Det där med ljudklippet och dess innehåll kan vi lägga ner nu, alla hör olika och den enda som vet är uppenbarligen inte i livet längre.
Det är inte bra att spekulera för mycket kring såna oviktiga detaljer.

Det är rätt tröttsamt att läsa samma sak sida upp och sida ner när folk bråkar om vad som sas i ett klipp med bristande kvalité.

Detta är ett bra exempel på hur värdelöst klippet är, ingen vet men alla hör det de vill höra.

"Green needle or brainstorm"
https://www.youtube.com/shorts/G28GwK3LVXA

Kan vi komma överens om att ljudklippet inte är användbart?
Citera
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Har han gått in i ett klassrum / cafeteria där många sitter samlade? Tänker att det är ju inte så lätt annars, så fort skott hörs så springer ju folk iväg och ut/låser in sig. Tänker han har väl inte börjat i korridoren?

Alla sitter med näsan i mobilen och noice-cancelling lurar intryckta i öronen...
Citera
2025-02-05, 21:43
Medlem
Aftonbladet skriver:

'Ett av polisens huvudspår är nu att massakern på Campus Risbergska var riktad mot socialtjänsten, enligt uppgifter till Aftonbladet.

– Han har bråkat med socialen, säger en källa med insyn.

Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade efter skjutningen."

Hade socialtjänsten ngt kontor i byggnaden, eller kan det finnas fler offer någon annanstans?

(Jag har inte läst hela tråden)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in