Citat:
Ursprungligen postat av
dwg
Förstör? Är ju bottenskrapet som själv har hamnat där = skitit i allt och förstört sitt eget liv då hamnar man där.
Sen tro att man kan få allt serverat utan att inte göra nåt ett skit.
Att tryck i väg jobbansökan nån gång i månaden kan till slut va tydligt väldigt jobbigt. Dels man kanske tillslut får ett jobb och inte kan sitta hemma och dega in lite pengar från staten.
Men svenska eliten som är i dessa rullar är väl de som klagar mest.
Å nej jobbar inte på soc och aldrig varit där
Det är dina fördomar det där. Verkligheten är något annat. Finns en del som förstört för sig själva kan man tycka, men det finns alltid en bakomliggande orsak. Många har dessutom diagnoser som de inte kan rå för, speciellt folk med schizofreni, paranoia, ospecifika psykiskasjukdomar. Många hör röster som ber dem göra sjuka saker. Tro mig du vill inte ha dessa på ditt jobb. Vi försöker göra det bästa av situationen, underlätta deras vardag, så att de ska fokusera på sin hälsa. Finns även ensamstående som kommer ifrån galna destruktiva förhållande som knappt tagit sig ur med livet i behåll, så nej jag tycker inte att ditt påstående överensstämmer med verkligheten.
Han däremot kanske tyckte att han hade rätt till detta, att få ekonomiskbistånd, jag vet tycärr inte hela hans bakgrund. Fick en kort sammanfattning. Han verkade inte ha alla hästar hemma iallafall.