2025-02-05, 23:12
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Nu har även jag lekt med ljudet. Saktat ner det bland annat. Tycker det låter som "Ska jag ut och jobba?!".

https://jumpshare.com/s/HKXW8rbXUhGw9YDoZulh

Det låter som bolibompa, bolibompompa. Vet vi om GM varit med i Björnes magasin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Ett haveri utan dess like isåfall. Ibland ställer jag mig oförstående till vissa anhöriga. Jag förstår att man vill sitt barns bästa. Men tänk om insatser hade gjorts tidigare. Nu kommer ju hela hans familj vara tvungna att leva med skyddat identitet. Inte nog med att gm var en rejäl outsider. Du menar att han har anhöriga som ändå har lite vett i skallen. Enligt mig borde familjen också lagföras för idiotens galenskap.

Har du varit med om att försöka få en myndig person omhändertagen eller någonsin gjort en orosanmälan på en "vuxen"?

Nä, trodde knappast det. Man kan jobba hur mycket som helst som anhörig men man kommer ingenstans. "Han/hon är ju myndig. Vi kan inget göra om han/hon inte vill medverka"
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Det är en av anledningarna till att min inte vill att vittnen eller MÄ skall se.
Men även för att inte bilder i efterhand skall förvirra vid förhör.
Ser du mycket blod blir vi människor per automatik mer skärrade vilket kan skapa onödigt trauma eller felaktig information.
Om det stämmer att flertalet sköts med hagel- eller annat jaktvapen blir det en stor skada vilket resulterar i fruktansvärda minnesbilder.

Japp det går tyvärr att se om man kollade på Netflixs The Menendez Brothers.
Citera
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Men vad gjorde folk från Socialen på Komvux? Detta verkar underligt. Om det var socialförvaltningen han var förbannad på vore det mer logiskt, om än lika hemskt, att han attackerade dem istället för en skola.

Och vad gjorde de där 12.30? På lunchtid. Hade de nåt lunchseminarium? Det borde i så fall varit utannonserat nånstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eskimannen
Är det nuvarande skyddsnätet inte tillräckligt menar du? Få betalt för att skicka in några jobbansökningar. Ska de torka din röv också?

De som är normala klarar sig, finns massvis med människor som blir nekade socialbidrag samt aktivitetsstöd, både svenskar och utlänningar. Inte får de för sig att gå till en skola eller socialkontor och skjuta ner oskyldiga människor för det?
Citera
Medlem
Någon som vet om socialtjänsten brukar ha informationsmöte på skolan, eller ev kontor? Vanligt är väl att Af brukar ha bemanning, men soc?
Citera
2025-02-05, 23:13
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahaxoxo666
Tänker också på detta, någon hade laddat upp 80+ bilder på R.A, vart kommer de ifrån?
Ja alltså vad jag kunde se så var dom ju upplagda för 11 månader sedan.
Här är länkarna

https://freeimghost.net/a/1.richard.C8N6
https://freeimghost.net/a/noname2.CCOk
https://postimg.cc/gallery/38nhPJq
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
En HEL svensk man som tagit bidrag i cirka 10 år från samhället, och det slutar med att han dödar mer än 10 pers troligen. Vilket kostar staten och kommunen jätte mycket pengar och resurser.

Ändå snackar rassarna om invandrarna som kommer hit och slösar deras pengar när dom kommer hit utan några resurser som svenskarna... Skäms på er nu!
Båda sidor är verkligen precis lika värdelösa. Alla är precis lika fixerade över etnicitet på gärningsmannen och offer och huruvida det fanns rasistiska motiv bakom eller ej.

För det första har polisen gått ut men att det inte finns någon koppling till denna typ av motiv i dagsläget o h dessutom bett folk sluta sprida falska rykten. Här får man bara vänta och se och ha lite förtroende för att polisen gör sitt jobb.

För det andra så är det konstigt att en del sympatiserar med gm och pratar om hur dåligt han mått och hur han drivits till detta medan andra bara gapar rasist. De förstnämnda är samma personer som inte har detta resonemang när det kommer till gäng kriminella medan de sistnämnda ursäktar gäng kriminellas handlingar med att de är socioekonomiskt utsatta etc. Ni är ju Jäkla hycklare på båda sidor.

Slutligen så är det en tragedi för alla offer och deras anhöriga, även gärningsmannens anhöriga. Det är liksom folk som inte kommer få krama sin mamma, pappa eller barn, syster, bror osv igen.. det är hemskt!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harrmony
Empati är inte en del av diagnos kriterierna för autism. Autism ger dig inte en empatistörning. Om du vill läsa på mer på egen hand så föreslår jag att du gör det.
Men autism är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning/störning som kan rendera anti-social störning... Det är inte helt dum att resonera så. Men uppenbarligen kan man ha olika grader av autism. Så menade inte att det gällde alla!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det handlar nog inte om de som tittar utan om respekten liksom om hänsynen för den döde.
När jag gick skallgång med missing people gick vi i grupp. Vi fick instruktioner om vi hittade en ev kropp skulle alla stanna, vända sig om och gå bort från kroppen utom gruppledaren som fick gå fram. Det handlade både om gravfrid samt skydda oss som gick från trauma och att inte trampa sönder bevis (vilket kanske inte spelar någon roll vid PDV). Så din tes tror jag stämmer bra!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahaxoxo666
Tänker också på detta, någon hade laddat upp 80+ bilder på R.A, vart kommer de ifrån?
Även dem som postade länken i tråden, vart fick hen länken ifrån. Någon som kan återposta länken (tråden är så stor) så man kan prova googla den för att se om den förekommit någon annanstans tidigare?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Det är en av anledningarna till att min inte vill att vittnen eller MÄ skall se.
Men även för att inte bilder i efterhand skall förvirra vid förhör.
Ser du mycket blod blir vi människor per automatik mer skärrade vilket kan skapa onödigt trauma eller felaktig information.
Om det stämmer att flertalet sköts med hagel- eller annat jaktvapen blir det en stor skada vilket resulterar i fruktansvärda minnesbilder.

Ja du bekräftade det jag anade. Det är dels för vittnenas skull men även för undersökningen. För att minimera felaktiga vittnesuppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in