2025-02-05, 21:40
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W0XXWa/klasskompisarna-om-misstankte-skytten-i-orebro-rickard-andersson

Nja. Vi har här antingen det första kända fallet någonsin av en person som drabbas av svår autism i puberteten efter att inte ha visat några sådana tendenser alls under hela låg- och mellanstadiet, eller så har han blivit utsatt för ett allvarligt övergrepp. Jag sätter mina pengar på att någon stoppade kuken i munnen på lilla söta Richard när han gick i sjuan.

Osannolikt. Tyder snarare på underlåtenhet och överbeskyddning från föräldrarna som gett honom grönt ljus att sluta gå i grundskolan. Man försvinner inte från en klass utan att någon lägger märke till det.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freethinker2024
Alltså det är konstigt... Låter som en kille blir brutalt ihjälskjuten och en tjej som säger "Kan inte ropa" men inte lika panikartat men kommer ju ihåg tjejen som gråter (senare i videon tror jag)

Nu hör vi alla olika och ibland så hör man saker som hjärnan kopplar ihop med minnet. Så vi kan båda höra rätt men båda ha fel och jag hör ingen gråtande kvinna någon gång men det betyder inte att det inte är så. Ex en smäll kan folk förknippa med olika saker, ex en jägare kan förknippa med skott, en annan med ett smäll från däck osv
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har det framkommit vilken typ av vapen som GM använt? Stod någonting om hagelbrakare

Polisen sa ikväll lång gevär
Citera
Medlem
NoraIbsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Jävligt magstarkt att gå ut och säga att någon ropar "Ni skall bort från Europa" när det är väldigt otydligt vad som sägs. Är ju även det rena spekulationer.

Borde varit fler som hört detta sägas i sådana fall kan jag tycka

Ja, tycker det låter som han säger
”Ni ska bort allihopa”.
Och sen upprepar ”Allihopa!”.

Det verkar även mer sannolikt, än att upprepa ”Europa” 2 ggr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Jag förstår inte, hur killen aldrig fick förtidspension.
Soc eller AF måste väl sett att han inte är riktigt frisk och behöver en utredning ? Han kan väl inte gått på Soc hela livet? Vad hände med att kunna få förtidspension?
Är man psykiskt sjuk som gärningsmannen och får denna press på sig så smäller det väl tillslut. Att han gått under radarn så länge

Och varför i hela helvete ska en person utan bevisad psykologisk diagnos få tillgång till förtidspension framför FLERTALET äldre människor som har stora problem med att få befintlig pension att gå runt.

Pengar från statskassan bör och ska gå till mer rimliga saker än att skydda gravt obegåvat folk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Vid 25 år händer det något, för då är hjärnan lite mera utvecklad.
Gick din mamma ut och letade kompisar åt dig när du var 20? Skärp dig. Konsekvenstänket må vara undermåligt vid 20 års ålder, men man är fan vuxen nog att skaffa sig ett sällskap.
Citera
2025-02-05, 21:41
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Vad är de oskyldiga oskyldiga till?

Så nu sitter folk och tycker synd om en massa invällares familjer som inte vill något annat än at förgöra Sverige och svenskarna.

Helt vidrigt det du skriver. Gärningsmannen kanske hängde på fb och uttryckte sig sådär.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av d.f.p
Här är för övrigt hela klippets ljud förstärkt.

Jag vill dock varna för _mycket_ högt och skränigt ljud när det skjuts. Var rädd om dina hörlurar.
https://whyp.it/tracks/254585/untitled2?token=UzrBP
Inte om öronen utan hörlurarna?
Citera
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
Inga döda människor identifieras av anhöriga i Sverige, någonsin oavsett händelse, din jävla pajas

Du har nog snortat lite för mycket ikväll lille gubben.
Dessutom använder du ett otroligt otrevligt språkbruk (men det placerar dig ju då å andra sidan i ligan i ett visst fack av människor på det betydligt lägre sociala stadiet.
Det är tvärtemot vad du häver ur dig VÄLDIGT vanligt att avlidna människor här i Sverige identifieras av just deras närmsta anhöriga (dvs om kroppen av den avlidne är värdig och i tillstånd att visas för just anhöriga).
Jag har själv för några år sedan identifierat en nära anhörig som återfanns avliden utomhus utan några id-handlingar på sig så håll din lilla trut stängd när du inte har korrekta fakta!
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Avklarad jägarexamen och ostraffad. Thats it.
Autism och utan grundskole- och gymnasieexamen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Jag hör "Jag kan inte jobba" också, vilket är logiskt eftersom han blivit av med sitt bidrag. TV4 gör bort sig brutalt.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hur vet egentligen polisen att denna Rickard Andersson ligger bakom? Finns det vittnen som säger att de sett honom skjuta? Att vapnet är registrerat på honom säger ju ingenting. Finns medgärningsmän?

Säger han verkligen "jag vill jobba på videon"?
Var dådet riktat mot socialtjänsten?

Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
"jag kan inte jobba"

Det sista är det korrekta. Det sista ordet är mycket tydligt "JOBBA", det finns en paus i mitten som jag tror är en svordom och att det han skriker är:
"Jag kan fan inte JOBBA!"
Och det var ju det som var problemet för honom, att han inte sökt jobb och därmed inte fick försörjning. Så visst verkar det troligt att han riktade våldet mot socialtjänsten.
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Välkommen till kalle anka-landet Sverige...

Vi har den värsta skolskjutningen någonsin och då sker detta:

"Först på plats var en buss med polisaspiranter."

"De var ute tillsammans med trafikpoliser för att ”känna hur det var att arbeta i uniform”."

Vidare tar det 3 timmar (!) för polisen att säkra skolan... känns tryggt att en GM kan gå omkring 3 timmar i en skola och leta offer innan polisen säkrat den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in