2025-02-05, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
Konstigt att det bara är TV4 som har lagt upp det. Konstigt att det bara är TV4 som har en ljudexpert på plats.
Jag har lyssnat igenom klippet många gånger, både med och utan hörlurar, och ibland hör jag "Europa" och ibland hör jag "allihopa". Det finns väldigt många videor online där man får folk att höra vissa saker genom att säga vad man ska lyssna efter, det är ingen nyhet. Att man lägger upp en artikel där man med stora bokstäver skriver att man ska lyssna efter "Ska bort från Europa" är så extremt lågbegåvat av en nyhetssida att det kan enbart komma från vänstern.
Men det kan vara en tjej som säger något om att hon inte kan ropa också som en annan påpekade... Fan vad ni på Flashback spekulerar hejvilt... Ta det lugnt föfan!... Men absolut FRUKTANSVÄRT att det låter som att han är alldeles utanför dörren och skjuter en kille längre bort samtidigt som en tjej gråter (eller hon som potentiellt sa "kan inte ropa")
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Medier beskriver honom som enstöring. No shit.. alltid samma visa vid liknande vansinnesdåd.

Är det egentligen någon som tror det ska vara den ingen tror det ska vara, den perfekta människan med en oproblematisk skolgång och ett imponerande socialt nätverk.

Men visst förvisso, även om det faller sig solklart så är det väl ändå något som ska nämnas, antar jag.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Jag tycker GM ser ovanligt normal ut för den här typen av brott. Han är också lite väl gammal. Jag skulle också vilja veta vad det är man baserar misstankarna mot RA på. Om det finns teknisk bevisning eller om man bara misstänker killen som är lite udda med tillgång till vapen. Inte så proffsigt skött det här så det har garanterat skett fler misstag.
Sannolika grunder för misstanke är sannolikt teknisk bevisning, t ex att man hittat honom liggande på golvet, död av ett skott genom munnen med ett gevär som ligger precis bredvid honom.

Kanske inte just exakt det givetvis, men sannolikt något liknande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
På grund av Elon Musks kampanj "Make Europe Great Again". En högerkampanj för invandrare ska ut.

Håller iofs med om att elon muZkovic är ett jävla rövhål och putinist som är fullkomligt livsfarlig för omvärlden.
Lite svårt ändå ta det till att en dåre här ska vråla det i en inspelning du knappt hör.
Citera
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
https://postimg.cc/gallery/38nhPJq Här är ett av alla album han publicerat på nätet ett år innan. Kan det vara något slags manifest månne? Det finns fyra album till.

Varför skulle det vara han själv som postat en massa bilder där hans namn är felstavat?

Är det ens samma person? Kanske bara är någon stackars Richard som är väldigt lik massmördaren Rickard?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Möjlig teori om varför han helt plötsligt ändrade sig under högstadiet:

Han utsattes för någonting? Sexuella övergrepp?

Hans gamla skolkamrater säger ju att han ändrade sig typ från en dag till en annan.

Är inte detta VÄLDIGT skumt?

Av det som rapporterats ligger väl schizofreni nära tillhands om man ska gissa diagnos. Debut kring puberteten, isolering och avflackning. Det kan debutera ganska fort.
Citera
2025-02-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Om min teori stämmer har en drös av hans kollegor blivit mördade, han har lagt ihop pusslet och vet vilka det är, kanske innan anhöriga vet säkert. Så han vill helt enkelt inte kommentera, för att vara säker på att han inte för något fel.

Dessutom, är det högst offentliga uppgifter är det väl snarare frågan från murveln som är märklig.

Sant, så är det nog!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
Ett flertal anställda på socialförvaltningen saknas??? vart är dessa??? varför är inte detta en nyhet i sig?

Haha tänkte samma sak. Wtf? Vadå saknas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Men ljudexperter har analyserat vad han säger.
Han säger "ska bort från Europa"
Men du vet bättre
Hör du röster också
Det största problemet är väl att de inte ens bekräftat att det är gärningsmannens röst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosseresistent
Soc-motivet förefaller rimligt.

Det måste vara oerhört förnedrande att tvingas sitta och söka jobb med ett blankt CV. Psykiskt sjuk på det.

En månad orkade han väl helt enkelt inte redovisa någonting, och vart utsparkad direkt.

Tror inte det är en spontanskjutning utifrån en utebliven utbetalning. Tror mer att det är en längre plan där jaktlicensen var en del av planen och där han har planlagt detta en tid utifrån förebilder.

Med det sagt. Hur förväntas för övrigt en människa med den problematiken fixa mat för dagen om de plötsligt nekas försörjningsstöd från Socialtjänsten för att de inte kan söka ett jobb om dagen och fylla i all formalia som välfungerade akademiker tycker är krångligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Möjlig teori om varför han helt plötsligt ändrade sig under högstadiet:

Han utsattes för någonting? Sexuella övergrepp?

Hans gamla skolkamrater säger ju att han ändrade sig typ från en dag till en annan.

Är inte detta VÄLDIGT skumt?
ja det var det jag skrev också, vad hände? Något måste nästan ha hänt honom, sådana stora beteende förändringar är oftast orsakade av någon typ av trauma..
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Har han ens varit i kontakt med vården?

Det vet jag inte, och det är väl ett misslyckande om någonting då det finns massor av rapporter i media nu om hur han borde fångats upp av en fungerande psykvård
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in