2025-02-05, 20:30
Medlem
En HEL svensk man som tagit bidrag i cirka 10 år från samhället, och det slutar med att han dödar mer än 10 pers troligen. Vilket kostar staten och kommunen jätte mycket pengar och resurser.

Ändå snackar rassarna om invandrarna som kommer hit och slösar deras pengar när dom kommer hit utan några resurser som svenskarna... Skäms på er nu!
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
I Sverige har det varit så få fall av "massmord" att det inte går att göra någon meningsfull statistik. I USA så har de flesta av de största masskjutningarna utförts av icke-vita som afghaner, asiater, araber, mexikaner m.fl. Även många av de värsta seriemördarna i världen är icke-vita. Det är en myt och en lögn spridd av Hollywood och media att det oftast är vita män som är seriemördare eller massmördare.

I Sverige för vi svensk statistik, och den är naturligtvis helt oberoende av "amerikans statistik"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Nej, inte bekräftat. Nu är det prat om socialtjänsten, men säkert några muslimer som blivit skjutna också.

2 syrianer mördade, de andra tror ja är muslimer. GM sköt inte svenskar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Så är det. Det behöver inte vara så. Men givet Komvux och dagens etniska sammansättning och senaste mordet på Momika med efterspel därav tankarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Det här menar jag säger helt annat!
Expressen tidigare idag:

-"Yusuf Abdow, ordförande i Örebro moské, känner många av familjerna som är drabbade. Han var med på sjukhuset när de läste upp listan med skadade och saknade.
När informationen om vilka det är som omkommit kommer tror han att det kan bli stökigt.
Och polisen är ”beredd på det mesta”.

– Vi gör fortlöpande bedömningar om det får konsekvenser i samhället på något sätt, säger Lars Wirén.
Vad är det ni är oroliga för?
– Det kan vara motdemonstrationer, opinionsyttringar, eller personer som vill agera på egen hand. "
Jo, det förekommer många uppgifter i media som är svåra att få ihop.

Om det stämmer att skjutningen pågick i 2 timmar (eller sköt han sig tidigare?) så borde han ha kunnat döda betydligt fler än tio personer om han bara vill mörda random invandrare. Om han däremot letade rätt på och mördade specifika personer så blir det lättare att förstå det ändå relativt begränsade antalet offer givet den utdragna tiden för dådet.
Citera
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hur vet egentligen polisen att denna Rickard Andersson ligger bakom? Finns det vittnen som säger att de sett honom skjuta? Att vapnet är registrerat på honom säger ju ingenting. Finns medgärningsmän?

Säger han verkligen "jag vill jobba på videon"?
Var dådet riktat mot socialtjänsten?

Kan du inte läsa? Det spekuleras kring att han skriker: "Jag kan inte jobba".
Citera
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Tack för ett nyanserat inlägg. Detta är resultatet av vad som sker när en sjuk person inte får den hjälp hen behöver. Det är en tragedi för samtliga drabbade och anhöriga, såväl brottsoffrens som förövarens.
Hade resurser lagts på vård av personer med psykisk ohälsa skulle detta dåd kanske aldrig ha ägt rum.
Det går inte alltid att förebygga såna här saker. Man får helt enkelt "deal with it" när det händer. Omöjligt att ligga steget före även om det fanns klara varningssignaler i just detta fall som borde ha undersökts närmare. Tex trådstarten av vad vi förmodar är av GM.
Citera
2025-02-05, 20:31
Medlem
StonedMonkeys avatar
Jag har själv haft med försörjningsstöd att göra och även har vänner och familj också i samma situation, och enligt min erfarenhet kan dom vara riktigt dryga/jobbiga/fittiga. Det är frustrerade att bli ifrågasatt och i vissa fall nekad kostnader när man lever på existensminimum, samtidigt är det ju deras jobb, och jag kan tänka mig att det är lika jobbigt för dom. Fyfan jag skulle aldrig kunna ha deras jobb.. Dom får ta emot mycket hot, en gång så var det en kille som gick in och satte en brandyxa i receptionen (dom har som tur var något superglas)

Och dom har ju gjort ett helt korrekt beslut, följer man inte sin planering hos arbetsförmedlingen och försöker att bli självförsörjande så ska dom dra in ersättningen.. Men den här gången kostade det tio liv. Det är egentligen konstigt att det inte hänt tidigare med tanke på klientelet som får ekonomiskt bistånd.. vettefan hur vi ska göra i framtiden, alla handläggare får skyddad identitet och polisbeskydd på varje soc-kontor, Eventuellt med bombhundar?
Citera
Medlem
Harmonizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Nej, det hördes inte tydligare.
Jag höjde volymen sjukt mycket för att kunna höra.
Nej, det hördes inte. Hade det varit så tydligt varför behövde tv4 texta det då?

Dom hade lika gärna kunnat textat "sju sjösjuka sjömän" och alla hade hört just dom orden.

Tv 4 har agerat fel här , oavsett handlingen i sig så känns det som TV4 fabricerade fram något och vill publicera det som fakta/nyhet baserat på en tolkning. Det kunde lika gärna varit något annat i stil med " allihopa " eller " jobba " som någon nämnde i tråden gällande den sociala omständigheten , vem vet men spekulera är en sak men påstå det i nyheter som TV4 gjorde är en annan femma ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Va? Jag föreslår att alla med vapenlicens nån gång vartannat år eller liknande har samtal.
Jag har i yrket haft 5-6 säkerhetsintervjuer i säkerhetsklassade uppdrag. Alla med slagning hos SÄPO/Musk. Helt säkert sker tusentals sådana varje år. Detta är 1.5 timmes långa intervjuer.
Jag efterfrågar samtal, korta och effektiva, för att fånga upp folks allmänna hälsa.
Finns inte resurser får vi skapa dom, för att fånga upp de olämpliga.

Som sagt...finns 300 000 jägare i landet. Som alltså ska snurra runt vartannat år i 1,5 timmes långa säk-samtal? Alltmedan random psykfall kan sätta sig i en bil och meja ner dussintals människor om han/hon känner för det. Känns det som en bra resursallokering för att stävja något som är helt omöjligt att säkra sig emot? Finns psykopater som säkert skulle ta sig igenom sådana standardiserade samtal utan problem och sen gå och skjuta folk. Vad ska du införa då?
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Att det ska få rättsliga konsekvenser för de ansvariga har jag svårt att tro tyvärr. Han kanske får en reprimand, ett "aja-baja!" på sin höjd. TV4 kör en 10-sekunderspudel innan nationalsången inatt när alla sover.

Men betänk vilka oöverskådliga konsekvenser detta kan få! Hatbrott, skjutningar, stenkastning, bränder, upplopp.. hur kunde de låta detta slinka igenom?

Exakt, jag förstår inte vilken jävla ondskefull hjärna på tv4 som tyckte att detta är en bra approach att föra...
Citera
Medlem
Månsans avatar
Den här teorin att GM var förbannad på socialen; varför i helskotta befann sig socialtanterna (nu saknade) på en skola? Hur kunde GM veta att de hatade socialtanterna befann sig i skolan och inte på socialkontoret där de borde vara?

Alltid massa logiska luckor när ljugmedia försöker lägga pussel.
Citera
2025-02-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Angående "Ni ska ut från Europa":

TV4 har säkerligen hört vittnet som har sagt att GM ropade detta.
Sen har man hittat en videoupptagning där man har det på band.

De hade inte gått ut med uppgiften enbart baserat på bandet.

Ok men om man nu tänker som en nationalistisk nasse.
Varför skulle man vråla: Ni ska ut ur Europa!
I stället för: Ni ska ut ur Sverige!

Förklara gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in