2025-02-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Nu har de publicerat namn och bild på GM

Läs mer: https://samnytt.se/rickard-35-lag-bakom-massakern-i-orebro

Men god morgon! Stod i aftonbladet för typ 6 timmar sedan.
Citera
Avslutad
Nu var det ju en svensk…
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Media få ofta uppgifter från källor inom polisen som de inte kan avslöja. Därför lyfter de fram andra indicier för att framföra vad de vet. Ingen aning om det är så i det här fallet men förfarandet är legio.

Tror inte polisen skickar en video dock till media. Jag lyssnade för första gången på videon nu på tv4 utan att kolla. Det jag hör är Ut allihopa vilket tyder mer på en lärare som vill få ut folk och sen smällar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudboy1
Kan man installera pansardörrar eller något säkert i klassrummen framöver? Helt jävla absurt att det ska krävas, men hur fan stoppar man sådant här?

Utrymning gjorde vi i skolan på 90 talet. Inrymning fanns inte på kartan på den tiden (vad nu det kan bero på?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Att det ska ta 48 timmar att identifiera 10 döda från och med ikväll! Som det sas på Rapport ikväll otroligt!. Majoriteten har något på sig som påvisar vilka de var. Anhöriga och vänner vet
Har man 10 olika pass tar det ju extra tid.
Citera
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhitePw99
Absolut. Bara förnedringen i det hela torde ju vara nog.
Serverar Muhammed ett silverfat i ett land som hans förfäder inte byggt och som han har noll anknytning till historiskt på andra sidan jorden, ett av världens rikaste länder - medan svensken vars förfäder slitit i tusentals år för att bygga ett så bra land inte ens får mat att äta helt godtyckligt för att han sökt "för lite jobb" på en arbetsmarknad förstörd av massinvandring där det går 700 sökande på skitjobb.

Jag har själv varit där när jag var yngre. Fanns inga jobb när jag var 19-20 och de som fanns gick det flera hundra sökande på. Kände precis samma sak.
Dock gick jag ju inte ut och sköt ihjäl massa blattar, men... har ingen empati för någon av dem. Varken vedervärdiga sosskärringar eller ockupanterna från mellanöstern & Afrika.
Hoppas det var målet för vad han gjorde. Don't care. Long overdue.
Sådsana som ni, misslyckade tangentbordsriddare uppfyller verkligen kriterielistan för potentiella gärningsmän och även om ni enbart skriver er dynga här så har ni bidragit att få en sån som RA att först se världen ur ett skevt perspektiv han uppfattar hopplöst och sen pusha vidrigheter av den typ han sen tog till. Vidriga är ni. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-kan-ensamma-garningspersoner-upptackas-tidigare
Citera
Medlem
Jag FATTAR inte? Står i Aftonbladet "Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade efter skjutningen" Och att det har med ekonomisk bistånd att göra då GM inte gick det etc.

Men vadå har socialförvaltningen sin verksamhet i skolan? FATTAR NADA
Citera
Medlem
Nej, jag menar att jag UNDRAR om tv4 försöker starta raskrig genom att trots polisens avfärdade av ideologiska/politiska motiv gå ut på riks-tv under bästa sändningstid och påstå att GM skriker "Ni ska ut från Europa ".

Vad du tror får stå för dig, men Salwan Momika blev mördad för att han brände koranen (en bok) så varför skulle ett uttalande likt detta inte kunna få konsekvenser i form av hämndaktioner menar du? Pappskalle

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Du menar att det utbryter raskrig för att ett mobbat psykfall dödar folk?
Det blev inget raskrig efter Drottninggatan för att alla människor inte är psykopater.
Dom flesta av oss kan skilja på psykfall och nationalitet, även om man ibland undrar hur det står till på vissa ställen om man läser denna tråden..
Citera
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjingeling1814
En fundering.
Varför släpper media alla filmer som finns.
Ofta ber polisen om att inte dela filmer gällande våld skjutningar osv.
Tex de filmerna som spreds som en löpeld på mordet i Landskrona på den 14 åriga tjejjen.
Då hotade både media o polisen att man kunde bli åtalad för spridning.
Men nu är det plötsligt ok.

Gärningspersonen är död. Det finns ingen att åtala. Man behöver bara utreda vad som hänt och varför. Det finns ingen gärningsperson som kan dra nytta av någon information för att exempelvis undvika att bli fälld, eller få ett mildare straff.
Citera
Avstängd
Vilken hysteri! Mattias Flink sköt ihjäl 7 kvinnor i juni 1994 på fyllan. Inte var det sådan här hysteri då. Denna curlade generation..som inte gjort lumpen . är mer känsliga än andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
För att få hjälp så måste olika instanser veta om att en person har problem , har personen aldrig sökt hjälp eller av andra tvingats till kontakt med tex psykiatrin så är alla myndigheter ovetande om att det finns problem , de enda som vet är eventuellt de anhöriga som kanske inte ens förstår vidden av problematiken utan bara tänker att personen är lite udda men mår bra

Fast failar man skolan, inte klarar av att söka och hålla ett arbete osv så måste man ha kontakt med socialtjänsten för att få pengar till hyra och sådant. Det måste ske en utredning på personen varför han inte klarar av att försörja sig själv till slut.
Citera
2025-02-05, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Asperger

Hade han Asperger så förklarar det ju en del. Knappast första gången någon med asperger utfört något liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in