Citat:
Ursprungligen postat av
Holetaker25
Förstår det, jag tror att många utav poliserna som initialt var på plats jobbade med att få bort civila ifrån parkeringen och närområdet, det var ju en del panik där utanför och någon skadad, det var väldigt kaotiskt minst sagt.
Förstår. Fruktansvärt det som hände men gemene man behöver kunna förstå hur händelseförloppet och hanteringen gick till tror jag.
Att folk här i FB länkade till fel personer i sin spekulation om GM är såklart olyckligt men de flesta tror jag ändå gjorde det för det var en chock för många, inte för att vilja hänga ut fel person.
Aftonbladet gjorde inte saken bättre med att lägga upp samtal med GM´s far. Det talade bara om att GM redan var känd för många och satte igång det hjulet.
Likaså kan man fundera på varför skolan var öppen. Nu tror jag inte att det hade hindrat honom men det hade nog varnat några elever om han hade fått skjuta sönder låset.
Allt sånt borde polisen, skolan, kommunen informera om snarast. Folk har förlorat nära och kära, landet har blivit omskakat på nytt. Trygghet får man genom att förstå saker och ting.
Sen kan jag tycka personligen att allt trams om invandrare och svenskar borde tas bort. Ett liv har samma värde och alla vi normala människor är illaberörda av det som hänt.