2025-02-05, 19:15
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Ska man leka djävulens advokat en smula kan det ju kanske vara så att det finns flera/mängder av vittnen som hört GM skriva just detta, eller hört honom skrika en massa andra saker på samma tema. GM lär ju ha vadat fram i elever på en så stor skola. Så TV4 kanske bara gestaltar något i videoform som redan är bevisat genom dussintals vittnesmål.

Visst, skulle det vara på det sättet så hade det förstås funnits mer belägg för vad de påstår, men enbart utifrån ljudet i filmklippet kan man inte säga något alls med säkerhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironmanfist
Hoppas folk i fortsättningen tänker efter hur man behandlar människor. Jag fick mig en tankeställare idag.

Vet själv hur det är att vara tillbaka dragen. Idag var jag extra trevlig och bemötte folk och gav även lite komplimanger.

Vi vill ju inte fler Richards ska dyka upp och mörda andra?

Ja men eller hur. Lite enkel omtänksamhet och empati kommer man långt med.
Nej jag är inte en vänstervriden sosse, ganska tvärtom faktiskt.
Däremot får man uppleva själv hur det är att bli ignorerad, illa omtyckt osv. Det är inte kul och sätter sina spår.
Ignorans är ALDRIG rätt väg framåt. Läs det ni som är där. Snälla.

Jag är dock stark och hanterar det men jag förstår känslan av ignorans och att vara otillräcklig, illa omtyckt.
Fan ta er som ignorerar händer som sträcks ut. Ni är råttor.
Citera
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe

Frågan är om tv4s expert bara har "lyssnat riktigt noga" eller på riktigt analyserat ljudklippet med modern teknik.

Den senare metoden (som man nog får anta har använts här) borde ju vara rätt träffsäker...

Fast, det är det egentligen inte. Modern teknik, AI eller vad det nu kan vara, är ju inte magi som helt plötsligt städar upp allt och gör det tydligt. Det är ungefär som alla spökjaktsprogram som använder "modern" teknik för att se och höra spöken. Nu ska man väl hoppas att Tv4 åtminstone har kombinerat detta med övriga vittnesmål då fler borde ha hört om han skrikit det.

Men udda tajming. Samtidigt som Aftonbladet påstår att det ska vara mot socialen med flera medarbetare saknade så kommer tv4 ut med detta. Snurrigt, minst sagt.
Citera
2025-02-05, 19:16
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Man hör vad man vill höra.

https://www.youtube.com/shorts/c8GNKK5dMos

Intressant. Varje gång jag läser en ny rad så hör jag dom säga det som står på raden jag läser/läste.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ja ja då visade det sig att det var en ”gamer moment” som gick lite för långt. En rasse som sköt lite på araber.

Yes det verkar vara så. Han fick med sig några etniska svenska smuts också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleerboy1
Tycker det är lite märkligt att snuten inte har hittat någon bakgrund till detta än, då detta verka ändå vart planerat så måste det ändå finnas någon motiv.

Många skriver här att GM ska har blivit mobbad mycket under skolgången, så kan det handla om en sen hämnd attack?
Kan främmande makt ha påverkat GM att utföra detta som ett krigs för att skada landet?

Kan det vara så att GM dator/mobil är rensad på all bevisning, om GM hade vart högerextremism så skulle väl han lämnat efter sig ett manifest?
Finns ingen info om att han skulle varit mobbad utan att det var han som drog sig tillbaka och slutade i princip prata i högstadiet tidigare på mellanstadiet var han rolig och sprallig har det skrivits i media så antingen hände något eller också var det miljön på högstadiet med massor av lärare , olika klassrum osv som påverkade eller också att det under tidigare skolår togs mer hänsyn och det gavs stöd från lärare
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Tydligen gillade han att köra bil så man får anta att han hade ett fordon, annars hade det varit ytterst skumt att ta sig 55 minuter bort utan att någon reagerar på hans klädsel + vapen.

Vapnet var i ett gitarrfodral och kläderna i en väska.

Han bytte om på en toalett på skolan innan dådet.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Så han var fascinerad av skolskjutningar, fick inga pengar från Soc, medans invandrare får det.
Så då utförde han sin planerade skolskjutning samtidigt som han tog ut sin ilska över Soc och invandrare.

Sammanfattar väl ganska bra vad motivet var. GM har levt på socialbidrag i flera år, nu får han det inte längre, möjligen har han nekat till deltagande i någon anvisad åtgärd eller liknande.

Då blir han rasande, han som är svensk får inte de bidrag som han sedan länge anser sig ha ovillkorlig rätt till, men invandrarna får det. Sen flippar han. Inte första gången sådant händer sett till gärningsmannaprofiler som hans.
Senast redigerad av DaEzz 2025-02-05 kl. 19:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
kan inte lita på nyheterna, allt kan förvrängas med AI

Laddade nyss ner original klippet och lekte lite med ljudet för att höra bättre. Det är definitivt någon som ropar något i stil med "Ni ska bort från europa", men går absolut inte att höra exakt vad som sägs
Citera
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Tydligen gillade han att köra bil så man får anta att han hade ett fordon, annars hade det varit ytterst skumt att ta sig 55 minuter bort utan att någon reagerar på hans klädsel + vapen.
Han böt kläder på skolan enligt uppgifter i media... Vapnen bar han i ett guitar case
Citera
2025-02-05, 19:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Då vet vi, ännu ett brott i hatets och intoleransens namn.
Utfört av en incel som skulle kunna vara en av hundratals här på Flashback tyvärr.

Vi har fått vår "Mini-Breivik"
Citera
2025-02-05, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Vapnet var i ett gitarrfodral och kläderna i en väska.

Han bytte om på en toalett på skolan innan dådet.

Mycket möjligt. 55 minuter promenad? Imponerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in