2025-02-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Ok, tack för info! Den infon har inte riktigt kommit fram utan jag tror att folk i allmänhet, precis som jag, tror att man väntade på insatsstyrkan.
Förståeligt att det blev ganska dåliga pressträffar igår i den turbulenta situationen men inom kort bör polisen låta sig intervjuas och delge lite mer information.
Risken är att man annars tappar förtroende för polisen då bilden fn är att 40 bilar står utanför och GM härjar fritt inne på skolan.

Förstår det, jag tror att många utav poliserna som initialt var på plats jobbade med att få bort civila ifrån parkeringen och närområdet, det var ju en del panik där utanför och någon skadad, det var väldigt kaotiskt minst sagt.
Citera
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
De kanske hade något möte där. Om de hade ett möte med MGM så skulle det ju inte heller vara konstigt att han kom dit. Om inte socialtjänstens anställda regelbundet hänger på komvux i Örebro så verkar det ju vara ett väldans sammanträffande att MGM väljer en dag då dessa anställda befinner sig där.

Brukar inte soc följa upp bla SFI och andra sammankomster där det är "arbetsmarknadsanpassning" eller liknande med att närvara titt som tätt för att se till så det händer ngt osv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hur vet du?

Så är fallet och du kommer tids nog att få reda på att det stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
"Ni ska bort från Europa"

Alltså har vi att göra med en svensk terrorist och rasist. Sjukt.

https://www.tv4.se/artikel/7qTRgWLWukxyqdqrWOwTyY/ropet-innan-skotten-pa-skolan-ni-ska-bort-fran-europa

Vad säger statsminister och SD om detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabarberpaj2023
Video från TV4 där gärningsmannen sägs säga ”Ni ska bort från europa”
https://imgur.com/a/D9fami6
Alldeles för dålig kvalitet. "Abort på min rumpa" lät det som i mina öron men det sa han såklart inte.
Citera
2025-02-05, 19:01
Medlem
ElakBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefoxs
Obehagligt att han ser så normal ut och till och med som en ganska snäll person. Uppenbarligen var han inte det och jag vet att det inte är ovanligt att mördare ser ut precis som alla andra. Ändå lika märkligt varje gång.

WHAAAAAT?

Tittar vi på samma bilder?

I mitt tycke så ser personen ut som en HELT skogstokig våldsmördarpsykopat på absolut samtliga bilder på hela gofile-albumet förutom de äldsta där han fortfarande var barn. Inga leenden eller vänliga blickar överhuvudtaget på någon av ungdoms/vuxenbilderna, istället ständigt kalla känslolösa "slappa" ögon, hårda arga ögonbryn, likgiltiga hängande mungipor och näst intill hatiska blickar varje gång han tittar mot kameran (eller fokuserar på något annat).

Och jag säger det inte bara med facit i hand heller, även om det skulle visa sig att man tagit fel på person och det där inte var GM så får jag ändå precis lika otäcka vibbar av hur personen ser ut på bilderna i albumet. Det där är definitivt en person som hade gett mig stora röda varningsflaggor direkt om jag t.ex hade drivit en skytteklubb eller liknande och han kom lallande in genom dörren.

Hans blick och minspel verkligen skriker ju psykstörd, nästan till den grad att man skulle kunna använda det där albumet som instruktionshäfte för vad man ska hålla utkik efter om man letar efter farliga och psykiskt instabila människor (imho då).
Citera
Medlem
Haha vad pysslar TV4 med? Kan ju omöjligt vara 100% säkra på att det är vad som sägs. Antar att det inte finns någon annan ljudupptagning som kan styrka detta
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Helt otrolig miss av polisen att bevilja honom vapenlicens. Han ansågs ju inte vara lämplig för lumpen. Ensamvarg och utan arbete i 10-15 år. Lite bakgrundskoll borde polisen ägna sig åt innan de beviljar vapenlicens.

Alltid intressant med sånna som dig som sitter med facit i hand och tycker till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Vad säger statsminister och SD om detta?

Rasist och terrorist
Citera
Medlem
Bedrövligt rent ut sagt. Men många poliser är rasister så dom kanske inte vågade gå in och riskera sina liv för ”invandrare”. Bara en tanke. Men otroligt märkligt hur RA kunde få hålla på så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En tant som nyss intervjuades på radio, P1, berättade att hon satt gömd på ett rum i skolan och hörde skottsalvor i 2 timmar.

Snubben har alltså gått runt på skolan och prickskjutit på människor i flera timmar. Rena rama skandalen om det stämmer. Varför tar det så helvetes lång tid att skaka fram en insatsstyrka? Är örebropolisen helt bakom flötet?
Citera
Medlem
Förstår inte varför han inte var sjukskriven (?) när han uppenbart var i så dåligt skick. En person som fantiserar starkt om att mörda folk, kan knappast arbeta och får lätt läkarintyg på detta att visa för Socialtjänsten och så rullar bidraget in.
Citera
2025-02-05, 19:02
Bannlyst
Så han var fascinerad av skolskjutningar, fick inga pengar från Soc, medans invandrare får det.
Så då utförde han sin planerade skolskjutning samtidigt som han tog ut sin ilska över Soc och invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in