2025-02-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Kolla namn på alla de dödade så fattar ni att det är en rasist och terrorist vi pratar om.

Var hittar man namnen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Det finns inte publicerat någonstans. Var läser du namnen?

Prata med folk där utanför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ekonomiskt bistånd från kommunen är inget man skattar för dvs syns inte i taxeringen. Därav uppgifterna om 0 i inkomst.

Visst är det väl möjligt att föräldrarna försörjde honom, men vad kostar det? Hyra och allt annat, säg 10.000 kr i månaden i flera år och det är ändå lågt räknat? Nej, högst troligt var han socialfall på heltid.

Visst är det konstigt att han nolltaxerat så många år? Man kan verkligen undra vad han försörjde sig på? Socbidrag brukar man inte få i första taget numera. De brukar kräva att man söker jobb och så vidare... Föräldrarna kan ha hjälpt till att försörjt honom. Men knappast fullt ut. Det troligare att han haft någon form av kriminell sysselsättning och det kan vara orsaken till denna massaker. Han lär ju ha skonat visss personer och det kan ha med det att göra. Bara liten fundering från mig. Det hela verkar ha flera bottnar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hur kan flera personer från socialförvaltningen ”saknas” efter nästan 1,5 dygn efter dådet? Är de inte antingen hemma, skadade eller avlidna? Det är väl inget skeppsbrott vi talar om, där kroppar (och eventuella överlevande) ännu inte har hittats?

Ja, underlig formulering.
Men det ger ändå ett möjligt motiv, arg och kände sig sviken av samhället. Att ingen runt om reagerade, och då kanske I första hand just socialtjänsten som nekade bistånd.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
"Ni ska bort från Europa"

Alltså har vi att göra med en svensk terrorist och rasist. Sjukt.

https://www.tv4.se/artikel/7qTRgWLWukxyqdqrWOwTyY/ropet-innan-skotten-pa-skolan-ni-ska-bort-fran-europa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shigeru.mizuki
Jag tar Aftonbladets uppgifter om att socialen skulle vara måltavla med en nypa salt.

Om de nu har så bra källor på detta varför kan då inte dessa källor berätta om socialen har någon verksamhet på Risbergska.
Ja, väldigt märkligt.. Om han inte sökt upp folk hemma och avrättat personer natten/morgonen innan, så får jag inte riktigt ihop detta. Får hoppas någon kan ge en förklaring.
Citera
Medlem
Tv4 nyheterna har använt en expert för att höra vad mördaren säger under ett klipp från en inlåst på toaletten:

- " han säger något främlingsfientligt"

Klippet finns här
https://www.tv4.se/artikel/7qTRgWLWukxyqdqrWOwTyY/ropet-innan-skotten-pa-skolan-ni-ska-bort-fran-europa
Senast redigerad av firmahasten 2025-02-05 kl. 18:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Vad gör socialen på en gymnasieskola?

Troligen på kurs!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Om det var 2021 så var det inte längesen. En sjuk, inbunden person som GM kan nog idissla sina oförrätter i all evighet. Det finns folk som hämnas 30 år efter att ha upplevt sig svikna eller felaktigt/orättvist behandlade. Så en period om fyra år är ingenting i sammanhanget.

Ranelid pratar eller pratade för inte så längesen om hur han mobbades som barn... En del kanske inte släpper saker så lätt?
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Nu rapporterar TV4 att man 19:00 kommer publicera ett videoklipp där GM säger "Ni ska bort ifrån Europa"

Är det Elon Musk som varit inspirationen till detta? Hans Make Europe Great Again kampanj går ju ut på just ovanstående.
Citera
2025-02-05, 18:54
Medlem
Polisen som dödat honom?

Tror inte på självmord.
Citera
2025-02-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag försökte få licens på en Benelli M4. Min handläggare krävde att magasinet skulle vara (förstörande) modifierat så att endast två hagel/slug patroner kunde stoppas in i magasinetVidare krävdes det att magasinet skulle vara svetsat på bössan.Min handläggare krävde att hon skulle inspektera bössan för att jag skulle få ut den.
Efter att ha läst igenom vad som krävdes modifieras, på min bekostnad, tackade jag nej till inköpet.

Bössan skulle ha ett mycket litet användningsområde, samt återförsäljningsvärdet skulle vara ett par tusenlappar.

Det bör tilläggas att min handläggare var vapenhandlare innan hennes företag gick i konkurs.
Vapen dödar inga människor, Människor dödar människor …
Låter bra att din handledare finns för att stoppa folk som inte kan förhålla sig till helt normala uppfattningar om hur "användbara" vapen ska vara utöver den användbarhet de har i jakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in